Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_03_04-seq194> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 1999_03_04-seq194 type Speech.
- 1999_03_04-seq194 number "194".
- 1999_03_04-seq194 date "1999-03-04".
- 1999_03_04-seq194 isPartOf 1999_03_04.
- 1999_03_04-seq194 spokenAs 77.
- 1999_03_04-seq194 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Arī Juridiskajā komisijā kā otrajā komisijā mēs rūpīgi izdiskutējām un izanalizējām piedāvātos grozījumus šajā likumprojektā un nonācām pie atziņas, ka nedz sesto, nedz septīto, nedz astoto priekšlikumu mēs nevaram atbalstīt. Mēs nevaram tos atbalstīt, un es personīgi centīšos jums paskaidrot - kāpēc. Šobrīd 12. pants ir saskaņots ar 5. panta otro daļu. Viena no pazīmēm, kura nosaka amatpersonas jēdzienu, ir rīcība ar valsts un pašvaldību mantu un finansu līdzekļiem. Počas kundze jau norādīja, ka mēs uzskatām, ka nepieciešams varbūt izskaidrot un izvērst, un papildināt 12. pantu ar pirmo daļu, šo daļu novietojot kā otro. Tajā būtu precīzi formulēts, ko tad tas nozīmē - rīkoties ar valsts un pašvaldību mantu un finansu līdzekļiem. Tādā veidā tiktu novērstas jau šobrīd esošās neskaidrības par likuma izpildi. Kaut gan man kā juristam liekas, ka diezgan... tas gan praksē, gan teorijā ir nostiprinājies, gan padomju laikos, gan šobrīd... Un, protams, nepieciešams strādāt ar ierēdņiem un viņus izglītot un mācīt, nevis pārāk pakļauties viņu iebildumiem, ka tas nav skaidrs. Taču, kas attiecas uz vārdu “lietot”, jautājums par lietošanu ir faktiski, pēc būtības, kā mēs Juridiskajā komisijā spriedām, atbalstāms. Jā, ir jānosaka kārtība, kādā amatpersonas lieto valsts un pašvaldību mantu, par to mums nebija divu domu. Bet vai tas ir šī likuma un šī likumprojekta jautājums? Otrām kārtām. Vai tikai amatpersonas var būt ierobežotas valsts un pašvaldību mantas lietošanā? Es uzskatu, ka jebkurš iestādes, institūcijas, valsts un pašvaldību darbinieks ir ierobežots valsts un pašvaldību mantas lietošanā. Es uzskatu, ka jebkurš apmeklētājs... Ir attiecīgi jāreglamentē šīs mantas lietošana... gan kaut ko ļaujot lietot, gan ierēdņiem un darbiniekiem ierobežojot vai aizliedzot lietot... vai saistot to ar konkrētiem mērķiem, personiskām vajadzībām vai darba uzdevumu izpildi... Un savukārt jānoskaidro, kas ir personiskās vajadzības un cik tālu tas cilvēks konkrētajā gadījumā to var lietot. Bet, godātie deputāti, tas nav Korupcijas novēršanas likuma un šī likumprojekta jautājums, tas ir cita likuma jautājums. Likuma, kurā tiek reglamentēta rīcība ar valsts un pašvaldības mantu. Tas mums jāattiecina ne tikai uz amatpersonām, bet arī uz visiem darbiniekiem, un jāsakārto šī sfēra, šeit ienesot jēdzienu “lietošana” un atzīstot, ka tā ir interešu konflikta situācija vai pat korupcija. Man un arī vairākumam Juridiskajā komisijā likās tomēr pārsteidzīgi... tas mums zināmā mērā radīs vairāk neskaidrības nekā skaidrību šī likuma izpildē. Tāpēc es aicinu noraidīt 6. , 7. un 8. priekšlikumu, atstāt likumu tādu, kāds tas ir šobrīd, un jautājumu par lietošanu iekļaut citā, manis jau minētajā likumā.".
- 1999_03_04-seq194 language "lv".
- 1999_03_04-seq194 speaker Linards_Mucins-1951.