Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_02_25-seq739> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1999_02_25-seq739 type Speech.
- 1999_02_25-seq739 number "739".
- 1999_02_25-seq739 date "1999-02-25".
- 1999_02_25-seq739 isPartOf 1999_02_25.
- 1999_02_25-seq739 spokenAs 136.
- 1999_02_25-seq739 spokenText "Cienījamais Prezidij! Cienītās deputātes! Godātie deputāti! Es savā runā jūs gribētu tikai informēt, pat ne aicināt. Valsts autoceļu fonds ir nedalāms. Bet tehnisku diskusiju par šo lietu mēs varbūt varētu atlikt... Paskaidrošu sekojoši. Ja mēs salīdzinām fondus, tad mums jāsalīdzina arī funkcijas. Valsts autoceļu visas programmas pārvaldīšana, šie 3,2 miljoni, ietver ne tikai valsts autoceļu fonda administrēšanu. Ja tas tā būtu, tad jums, Rugātes kundze, būtu visas tiesības salīdzināt. Diemžēl jūs nepieminējāt to, ka šeit ir arī valsts autoceļu tīkla pārvaldīšana, tas ir, ikgadējo plānu izstrādāšana, aktualizācija, investīciju projekta vadība, valsts autoceļu tīkla pārvalde un aizsardzība, pašvaldību uzņēmumu, māju, ceļu pārraudzība, satiksmes organizācija un satiksmes drošības pārraudzība. Vēl ir jāpiemin arī valsts pasūtījuma organizāciju programma un projektu vadība. Un varat turpināt un atšifrēt... Protams, vienmēr var diskutēt par to, vai pārvaldes izdevumi ir lieli vai mazi. Un, ja mēs to kritizējam, es varbūt nesāktu diskutēt... Es varu teikt tikai vienu - valsts autoceļu fondā līdzekļi ir pieauguši par 38%, savukārt pārvaldes izdevumi ir pieauguši tikai par 8%. Tās tomēr ir salīdzināmas lietas. Bet, ja jau es runāju par šo problēmu, es gribētu jums teikt arī sekojošo. Nav noliedzams tas, ka, ja mēs paņemsim līdzekļus kaut vai no vienas pozīcijas valsts autoceļu fondā, tad kopējie valsts autoceļu fonda līdzekļi samazināsies. Tie samazināsies vispirms lauku ceļu attīstības programmas ietvaros. Jo daudzas lietas jau ir determinētas dažādos Ministru kabineta noteikumos. (Dažādas dotācijas autobusiem un visas citas lietas es šeit nepārskaitīšu.) Līdz ar to lauku ceļu attīstības programma tiks samazināta par tieši šo summu. Es domāju, ka 6. Saeima, pieņemot lēmumu par to, ka lauku ceļu situācija ir neapmierinoša, pieņēma arī lēmumu par akcīzes nodokļa pārdali jeb par valsts autoceļu fonda palielinājumu par 10%. Palielināja arī valsts autoceļu fondu. Un, ja jau es esmu nolēmis jūs informēt - es atvainojos, ka tērēšu jūsu laiku un savu laiku! - , es gribētu parunāt arī par lauku ceļiem un par lauku ceļu attīstības programmu. Lauku ceļi galvenokārt ir valsts otrās šķiras autoceļi 13 316 kilometru garumā, kuri prasa lielāku vai mazāku remontu. Jo grants seguma normatīvais starpremontu periods ir 4 gadi, bet grants seguma nodiluma kārtas praktiski nav atjaunotas nevienā šo ceļu posmā kopš 1992. gada. Un 1998. gada finansējums bija tikai 20% no normatīvā. Šie ceļi tiek planēti vasarā, kā arī attīrīti no sniega ziemā. Diemžēl ne visi. Tāpēc līdzekļu pieaugums, kurš tagad būs, neapturēs to nodilumu. Bet atklāj arvien jaunus un jaunus vietējās satiksmes autobusu maršrutus tieši pa šiem lauku ceļiem, un arī tam nolūkam ir paredzētas dotācijas no valsts autoceļu fonda. Pavisam bēdīgi ir ar pašvaldību ceļiem. Pašvaldību ceļi ir pagastos, un to kopējais garums ir 31 tūkstotis kilometru. Faktiski tas ir 1,55 reizes lielāks nekā valsts ceļu kopējais garums. Šie ceļi nu jau 7 gadus netiek remontēti un kvalitatīvi uzturēti. Jāpiebilst, ka šo ceļu uzturēšanas līmenis nebija sevišķi augsts arī līdz 1991. gadam. Tas viss tiešām bija par pamatu tam, ka 6. Saeima lēma par līdzekļu palielinājumu valsts ceļiem, it īpaši lauku ceļiem. Un tāpēc ir šī speciālā programma. Tagad šī nauda ir praktiski sadalīta. Protams, tas ir teorētiski, jo Saeima to vēl nav apstiprinājusi. Bet mums ir jāplāno programmas, un programmu līmenī šī nauda ir sadalīta. Tagad bija kā nu kurā rajonā - pašvaldībai bija 300 tūkstoši vai 400 tūkstoši latu kā mērķdotācija tās ceļiem. Taču šinī gadā tā summa dubultosies, pateicoties šai lauku ceļu attīstības programmai. Savukārt šie 10 miljoni, kas paredzēti tieši šai programmai, sadalās tādā veidā: 75% ir vietējās nozīmes (pašvaldību) autoceļiem un 25% - reģionālās nozīmes autoceļu attīstības programmai. Jāteic, ka pašvaldības ir patiešām sākušas domāt par reģionālajiem ceļiem, gan tādā mērogā kā starp diviem pagastiem, gan arī tādā mērogā kā rajonā. Jau ir iezīmēti reģionālie ceļi Kurzemē, Latgalē, Zemgalē un Vidzemē. Protams, visiem šiem plāniem ir par maz naudas. Bet ir jāapmierinās ar to, kas ir. Un pieaugums tiešām būs, un es ceru, ka lauku iedzīvotāji to arī jutīs. Pats galvenais patiešām ir šos līdzekļus un šo naudu izlietot mērķtiecīgi un lietderīgi. Tāpēc es domāju par līdzekļu izlietojumu paša valsts autoceļu fonda ietvaros. Jautājums, kā tie tiek sadalīti, vienmēr ir diskutējams. Arī attiecīgie Ministru kabineta noteikumi un šī fonda darbības nolikums un statūti, un viss pārējais... Un padome, kura darbojas... Es domāju, mēs vienmēr varēsim atgriezties pie jautājuma par fonda līdzekļu izmantošanas efektivitāti. Taču atņemt šodien līdzekļus fondam, tas ir, lauku ceļu attīstības programmai, es domāju, nevajadzētu. Bet, ja jau tas jādara, tad jādara tehniskā ziņā pareizi. Tad patiešām ir jānorāda, ka tas ir fiskālais deficīts. Bet tad ir tāda problēma, ka tad mums jābūt vienādai attieksmei... Nekādā ziņā es negribu kaut ko vērtēt, bet ir neizpratne... Gundars Bērziņš, Tautas partijas frakcijas priekšsēdētājs, šodien gan radio, gan presē šaustīja valdību. Par kritiku sūdzēties neviens nevar, par to, ka fiskālais deficīts ir palielinājies. Izņemot no fonda līdzekļus, fiskālais deficīts tiek vēl palielināts. Un, tāpat kā valdība ir pelnījusi kritiku par šādu soli, arī cienījamā Rugātes kundze ir pelnījusi to pašu.".
- 1999_02_25-seq739 language "lv".
- 1999_02_25-seq739 speaker Anatolijs_Gorbunovs-1942.
- 1999_02_25-seq739 mentions Q822919.
- 1999_02_25-seq739 mentions Q1250133.
- 1999_02_25-seq739 mentions Q5618600.