Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_02_25-seq700> ?p ?o. }
Showing items 1 to 20 of
20
with 100 items per page.
- 1999_02_25-seq700 type Speech.
- 1999_02_25-seq700 number "700".
- 1999_02_25-seq700 date "1999-02-25".
- 1999_02_25-seq700 isPartOf 1999_02_25.
- 1999_02_25-seq700 spokenAs 125.
- 1999_02_25-seq700 spokenText "Godājamais Saeimas priekšsēdētāj, godājamie kolēģi Saeimas deputāti! Gribētu uzsvērt šīs problēmas, kas šeit ir minēta, nozīmīgumu. Praktiski tās ir dotācijas pasažieru pārvadājumiem. Mēs zinām, ka veselai virknei dzelzceļa līniju diemžēl bija jābūt slēgtām, jo dzelzceļš var pastāvēt tikai tur, kur ir līdzekļi, ar ko to uzturēt, bet, ja šo līdzekļu vairs nav, tad nevar arī uzturēt šīs līnijas. Un praktiski “Latvijas dzelzceļš” apmēram 23 vai 20 miljonus, kā nu kuro gadu, ir tērējis šķērssubsīdijai no kravas pārvadājumiem pasažieru pārvadājumiem. Sociāldemokrāti uzskata, ka šī situācija, kāda ir izveidojusies Latvijā, nav normāla, jo Eiropā ir tikai divas valstis, kur nedotē pasažieru pārvadājumus, - tās ir Albānija un Latvija. Nav svarīgi, vai tā būtu Zviedrija, Anglija, Vācija, Lietuva, Igaunija, Krievija, Baltkrievija, taču tur ir pasažieru pārvadājumu dotācijas. Un tas nozīmē tikai vienu - to, ka tādā veidā mēs zināmā mērā šīs dotācijas gūstam uz šī tā saucamā tranzīta rēķina, uz kravu pārvadājumu plūsmas rēķina, jo tā ir tā darbība, kas dod peļņu tieši “Latvijas dzelzceļam”, bet šāda rīcība savukārt apgrūtina Latvijas spēju šajā starptautiskajā tranzītā konkurēt ar Igauniju, Somiju, Lietuvu, kurām šādas problēmas nepastāv. Sociāldemokrāti uzskata, ka reālā summa, kas bija arī sākotnēji paredzēta likumā, šie 20 miljoni, ir ļoti liela un praktiski nav iespējama, taču tā ir tā summa, kas agrāk vai vēlāk mums tomēr būs jāatrod. Bet, tā kā mēs visi jau esam vairākkārt rūpīgi izskatījuši budžeta iespējas un arī apzināmies to, ka ir nepieciešams uzturēt šīs sociāli vajadzīgās līnijas, kur bieži vien paralēli nav autotransporta, kas veiktu pasažieru pārvadājumus, rodas ļoti liela problēma, jo pasažieris nevar maksāt par šiem pakalpojumiem tik, cik tie reāli maksā. Mēs arī saprotam to, ka pašreizējā situācijā ir jāatliek pasažieru pārvadājumu dotēšana, kaut arī tas, protams, nav patīkami ne Latvijas sabiedrībai, ne Saeimai, ne Ministru kabinetam, un tāpēc Latvijas Sociāldemokrātu apvienības frakcijas vārdā es šo priekšlikumu atsaucu.".
- 1999_02_25-seq700 language "lv".
- 1999_02_25-seq700 speaker Egils_Baldzens-1960.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q822919.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q211.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q37.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q191.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q193089.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q33.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q159.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q183.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q184.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q34.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q327094.
- 1999_02_25-seq700 mentions Q222.