Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_02_25-seq303> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1999_02_25-seq303 type Speech.
- 1999_02_25-seq303 number "303".
- 1999_02_25-seq303 date "1999-02-25".
- 1999_02_25-seq303 isPartOf 1999_02_25.
- 1999_02_25-seq303 spokenAs 49.
- 1999_02_25-seq303 spokenText "Cienījamo Saeimas priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Ja mēs paskatāmies budžeta projektā, tad redzam, ka, neapšaubāmi, tās programmas, kas apzīmēta ar 0500 “Zinātne, Izglītības un zinātnes ministrija”, ieņēmumi kopumā ir pieauguši par 5,8%, bet izdevumi kopumā - par 4,9%. Ir taisnība referentam, ka jāskatās, cik lielā mērā tur valsts dod no budžeta un cik zinātnē ieņem paši. Diemžēl jāsaka, ka maksas pakalpojumi zinātnē ir pieauguši par 63%, savukārt valsts dotācija - tikai par 0,7%. Es varu pateikt tikai vienu lietu. Mēs šajā budžetā saskārāmies, kā jau iepriekš jūs balsojāt, ar nelielām atšķirībām, kas bija saistītas ar pētījumiem lietišķajā zinātnē un fundamentālajā zinātnē. Jūs jau saprotat, ka tā piektā programma, 5. ietvara programma, vairāk ir orientēta uz fundamentālajām zinātnēm, savukārt valsts pārvaldes institūciju pasūtījumi un pētījumi vairāk ir lietišķa rakstura. Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā kompromiss tika atrasts tādā veidā, ka, lūk, šiem valsts pārvaldes institūtiem, šiem valsts pārvaldes institūciju pētījumiem, nauda tika daļēji piešķirta, bet tikai tiem pētījumiem, kuri izskatījās fundamentāli. Tā it kā ir noņemta nost, bet arī iedota, lūk, tikai šai dalībai. Tomēr te ir viena lieta, par kuru es gribētu pateikt. Mēs, kā jūs redzat, praktiski lielākoties runājam tikai par izglītības sfēru. Tas, ka mēs runājam par labojumiem attiecībā uz izglītības sfēru, norāda, ka šī izglītības problēma mums ir absolūti aktuāla un prioritāra. Ko mēs varam šeit darīt? Es varu pateikt tikai savu viedokli. Jūs paskatieties, kādā veidā ir strukturēta Izglītības un zinātnes ministrija un kā notiek visa šā budžeta pārvaldīšana! Tad jūs ieraudzīsiet kaut kādu nenormālu monstru, kas sākas ar pirmsskolas bērnu iestādēm, pēc tam virzās uz profesionālās izglītības iestādēm un uz pamatskolu, tad tālāk uz vidusskolu, līdz beigās ir augstskola un visbeidzot zinātne. Es uzskatu, ka, lai mēs varētu precīzi šo naudu tālāk sadalīt un precīzi norādīt tās izmantošanu, skaidri un gaiši jāapzinās, ka šajā ministrijā būs nepieciešama reorganizācija. Un absolūti skaidrs ir arī tas, ka augstskolu un arī zinātnes valsts ministra postenis tur ir ārkārtīgi nepieciešams, lai mēs kaut cik varētu ar šīm lietām tikt galā. Paldies.".
- 1999_02_25-seq303 language "lv".
- 1999_02_25-seq303 speaker Ivars_Godmanis-1951.
- 1999_02_25-seq303 mentions Q822919.
- 1999_02_25-seq303 mentions Q957126.