Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_01_28-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1999_01_28-seq2 type Speech.
- 1999_01_28-seq2 number "2".
- 1999_01_28-seq2 date "1999-01-28".
- 1999_01_28-seq2 isPartOf 1999_01_28.
- 1999_01_28-seq2 spokenAs 40.
- 1999_01_28-seq2 spokenText "Godātais priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Budžeta un finansu (nodokļu) komisija izskatīja visu valdības iesniegto, ar budžetu saistīto likumprojektu paketi, tāpēc galvenais konstatējums, ko Budžeta un finansu (nodokļu) komisija izdarīja, ir vairākās daļās. Tas ir sekojošs. Runājot par budžeta likuma projektu, komisija vispirmām kārtām konstatēja, ka visas prasības, kuras nosaka budžetu un finansu vadības likumi un kuras izvirzāmas valdībai, kad tā iesniedz budžetu, ir izpildītas no formālā viedokļa. Diskutējot par paketes likumprojektu būtību, Budžeta un finansu (nodokļu) komisija konstatēja, ka valdība ir sabalansējusi izdevumu pozīcijas un ieņēmumu pozīciju potenciālo palielinājumu šajos nodokļu likumos un citos likumos un saskaņojusi un sabalansējusi šīs pašas pozīcijas ieņēmumos un izdevumos ar Budžeta likuma projektā esošajiem skaitļiem. Būtiskākie konstatējumi par pašu Budžeta likumu. Pamatbudžeta sadaļa. Valsts pamatbudžets ir finansiāli sabalansēts. Tas ir faktiski viens no svarīgākajiem politiskajiem secinājumiem par šo likumprojektu. Otrs secinājums - par pamatbudžetu. Plānotie ieņēmumi ir 717,2 miljonu latu apmērā; šī summa atšķiras tikai par 1 miljonu no tā līmeņa, kas bija 1999. gada budžeta projektā iesniegts rudenī 6. Saeimai. Izmaiņas, kuras skārušas šo budžeta projektu un kuru dēļ tas atšķiras no iepriekš sagatavotā, faktiski attiecas tikai uz ieņēmumu sadaļu, komponentiem un izdevumu strukturizāciju. Runājot par konsolidēto valsts budžetu, tātad par valsts pamatbudžetu un speciālajiem budžetiem kopumā, komisija konstatēja tādu situāciju, ka šajā sadaļā finansu deficīts ir 60,5 miljoni, fiskālais deficīts ir 113 miljoni, kas ir 3% no iekšzemes kopprodukta. Šeit es gribu atgādināt komisijā diskutēto - to, ka šis līmenis ir Eiropas monetārās savienības maksimāli pieļaujamais līmenis budžeta fiskālajam deficītam. To mēs sasniedzām pirmajā gadā pēc vēlēšanām. Runājot par vairākām pozīcijām makroekonomiskajos pieņēmumos un prognozēs, Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas galvenais konstatējums bija tāds: Finansu ministrijas makroekonomiskie pieņēmumi un prognozes visumā ir konservatīvi, bažas izraisa galvenokārt divas pozīcijas. Pirmā ir tā, ka paredzētais tekošā konta deficīts 1999. gadā ir faktiski 10% līmenī. Otrs būtiskais, bažas izraisošais konstatējums ir tas, ka paredzētais valsts parāda pieaugums ir ne vairāk kā 2% no iekšzemes kopprodukta. Komisijas locekļus tas darīja bažīgus tajā aspektā, ka visiem ir zināma pašreizējā tirgus situācija pasaulē, līdz ar to - arī iekšējā tirgū, ja valdībai vajadzēs aizņemties. Kopumā komisijas balsojums bija pozitīvs - komisija nolēma projektu atbalstīt pirmajā lasījumā. Komisija nobalsoja arī par steidzamības piešķiršanu visiem likumprojektu paketes dokumentiem. Tādēļ es lūdzu izskatīt visus šīs paketes likumprojektus - tie ir gan nodokļu likumu grozījumi, gan citu likumu grozījumi, gan arī paša Budžeta likuma projekts - un noteikt steidzamību visiem šiem likumprojektiem.".
- 1999_01_28-seq2 language "lv".
- 1999_01_28-seq2 speaker Roberts__Zile-1958.
- 1999_01_28-seq2 mentions Q822919.
- 1999_01_28-seq2 mentions Q193089.