Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_01_28-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1999_01_28-seq12 type Speech.
- 1999_01_28-seq12 number "12".
- 1999_01_28-seq12 date "1999-01-28".
- 1999_01_28-seq12 isPartOf 1999_01_28.
- 1999_01_28-seq12 spokenAs 37.
- 1999_01_28-seq12 spokenText "Godājamais Prezidij! Godājamais finansu ministr! Es domāju, ka mēs nevaram šo likumu izskatīt kā steidzamu viena iemesla dēļ, jo tā pareizais nosaukums ir “Kā sagraut budžeta ieņēmumu daļu un kā radīt tekošā konta deficītu”. Katram likumam ir jāveicina attiecīgā sektora politika, ieskaitot akcīzes nodokli, arī akcīzes nodokli automašīnām. Un šā likuma mērķim ir jābūt tādam, lai palielinātu jaunu automašīnu ievešanu Latvijā, lai palielinātu ekoloģiskās prasības, lai paaugstinātu drošību uz Latvijas ceļiem, lai samazinātu “ēnu” ekonomiku, lai attīstītu finansu pakalpojumu sektoru, tajā skaitā līzingu, lai veicinātu mazo uzņēmumu attīstību, auto tirdzniecības un servisa uzņēmumu celtniecību, lai samazinātu tekošā konta deficītu, ieskaitot importētās degvielas ievešanu, un saskaņotu akcīzes nodokli Baltijas valstīs. Rezultāts ir pilnīgi pretējs - apgriezti proporcionāls varbūt domātajam, jo, uzliekot akcīzes nodokli mašīnām ar motora tilpumu līdz 1600 kubikcentimetriem, kā arī nosakot desmitkārtīgu akcīzes nodokļa paaugstinājumu jaunām mašīnām un tikai divkārtīgu akcīzes nodokļa paaugstinājumu mašīnām līdz pieciem gadiem, tas pilnībā sagrauj ieņēmumus, kas bija pagājušajā gadā, pārdodot 7622 jaunas automašīnas Latvijai, - šos 57 miljonus latu. Tiek sagrauta 1000 dolāru starpība starp Latviju un Igauniju, tāpēc es jums nosaukšu skaitļus: Igaunijā līdz 1600 kubikcentimetru mašīnām ir 2,5 ekiji par katru kubikcentimetru, un tām ir 168 latu liels nodoklis. Turpretī Latvijā šis akcīzes nodoklis ir attiecīgi 480 latu. Tātad vēl plus PVN, plus lielāka starpība lielākiem dzinējiem... 1000 dolāru starpība ir pietiekams iemesls, lai automašīnas pēc līzinga kompāniju ieteikumiem pirktu Igaunijā un reģistrētu uz gadu Latvijā. Saprotiet, ko tas nozīmē! Mazās automašīnas pirks Igaunijā. Neviens tās Latvijā vairs nepirks. Līdz ar to Latvija tiks pārplūdināta ar vecām - piecus, sešus un vairāk gadu vecām automašīnām, vairāk tiks importēta degviela un tiks radīts tekošā konta deficīts, būs lielāks piesārņojums, un, ja mēs esam pasaulē jau gandrīz pirmajā vietā, ja neskaita Bangladešu un Indiju, automobiļu katastrofu skaita ziņā, tad, ievedot šīs automašīnas ar nodilušām riepām un nodilušiem bremžu klučiem, šis autoavāriju skaits vēl vairāk palielināsies, bet attiecībā uz jauniem uzņēmumiem, kur mēs bijām vieni no pēdējiem jaunu uzņēmumu izveidošanas skaita ziņā uz 1000 iedzīvotājiem, mēs tā arī paliksim pēdējā vietā gan Centrāleiropā, gan visā Eiropā. Līdz ar to, ja vien mēs negribam sagraut autotirdzniecību un radīt tekošā konta deficītu, mums šis likumprojekts ir jānoraida kā steidzīgs un ir ļoti rūpīgi jāizstrādā principi, kas veicinātu investīcijas tieši mazajās mašīnās un novirzītu līdzekļus uz pakalpojumu, finansu un autoservisa sektoru. Paldies par uzmanību.".
- 1999_01_28-seq12 language "lv".
- 1999_01_28-seq12 speaker Aleksandrs_Kirsteins-1948.
- 1999_01_28-seq12 mentions Q211.
- 1999_01_28-seq12 mentions Q191.
- 1999_01_28-seq12 mentions Q193089.
- 1999_01_28-seq12 mentions Q39731.
- 1999_01_28-seq12 mentions Q668.
- 1999_01_28-seq12 mentions Q902.