Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_01_21-seq14> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1999_01_21-seq14 type Speech.
- 1999_01_21-seq14 number "14".
- 1999_01_21-seq14 date "1999-01-21".
- 1999_01_21-seq14 isPartOf 1999_01_21.
- 1999_01_21-seq14 spokenAs 49.
- 1999_01_21-seq14 spokenText "Augsti godātie deputāti! Atļaujiet man izteikt domas par šo likumprojektu. Pirmkārt, mums ir lūgums nodot šo projektu komisijām, lai deputāti varētu šo jautājumu risināt. Man, apmeklējot frakcijas, bija iespēja iepazīstināt deputātus ar šā projekta praktiski visām pusēm, un no visām frakcijām es izdzirdēju tādus priekšlikumus, kas būtu ļoti konstruktīvi un, iespējams, pat efektīvi. Ja mēs šo likumprojektu tagad noliekam malā, tad jūs paši, deputāti, atsakāties no šā jautājuma risināšanas, kas nebūtu pareizi. Kā jūs jau dzirdējāt, šis jautājums ir ļoti svarīgs, tāpēc izvairīties no šā jautājuma apspriešanas nebūtu pareizi. Tas ir pirmais punkts. (Starpsauciens: “Sūtām atpakaļ komisijai!”) Otrais punkts. Redzat, situācija faktiski var tikt izskatīta vismaz no pieciem aspektiem. Pirmais. Situācija, kāda tā bija līdz 1998. gada beigām, kad bija noteikta 2 latus liela akcīze mazutam, un tie, kuri pierādīja, ka kurina ar mazutu, saņēma atmaksu no valsts. Šī te norma ir apskatāma arī tādā aspektā, ka, ja šo likuma normu minimālā variantā atjauno tādu, kāda tā bija, tad, raugoties no valdības viedokļa, ja mēs šo likumu vispār neaiztiekam, mums ir jāsamaksā gan par 1998. gada otrajā pusgadā nokurināto mazutu, gan arī par uzkrāto. Pie tam problēma ar uzkrāto mazutu ir tāda: ja katru gadu nedaudz mainās akcīzes nodoklis, tad, protams, iepriekšējā gadā cilvēki cenšas uzkrāt. Turklāt mums nav nekāda pamata par to nemaksāt, un tas varētu maksāt, labākajā gadījumā, nedaudz vairāk par miljonu. Bet tas ir tīri fiskāli saistīts ar valdības interesēm. Trešais aspekts. Trešais aspekts ir saistīts ar to, ka mēs varam gaidīt 10 gadus. Pilnīgi piekrītu! Ir tikai viena nelaime - tās krāsnis visas izdegs! Un tie, kuri ir speciālisti kurināmā jautājumos, tie zina, ka mazuts ir tieši tas, kas krāsnis dedzina ārā, tāpēc, jo vēlāk mēs pārslēgsimies uz gāzi, jo ātrāk šīs krāsnis tiks sadedzinātas. (Smiekli zālē.) Ceturtais aspekts. Es pilnīgi saprotu, ka šeit ir reģionālas problēmas, teiksim, Daugavpils. Es varētu nosaukt vēl citas pilsētas, kas tiešām lieto mazutu un kur ir mazs gāzes patēriņš. Rīgā ir otrādi. Un, protams, šī problēma vienmēr būs tāda. Vai neiznāks tā, ka reģioni maksās šo nodokli, bet praktiski labumu caur budžetu gūs citi? Šī problēma arī ir visai svarīga, tāpēc jāpanāk, lai deputāti to apspriestu. Un pēdējais. Jau tiek runāts par to, ka varētu iedibināt likumu par fosilajiem kurināmajiem, bet tas vēl nav tapis, lai varētu novirzīt... Lūk, ko es dzirdēju, teiksim, Tautas partijas frakcijā. Šo varētu novirzīt kā rezervi uzņēmējam, kas varētu pārbūvēt savas krāsnis un tā tālāk. To visu mēs varam darīt, bet diez vai mēs varam atļauties šinī brīdī absolūtu tukšumu, ka mums nav nekā... Un pēdējais. Mēs, protams, neesam Eiropas kopienas valsts. Kad mēs būsim - nezinu, bet tiklīdz mēs būsim Eiropas kopienas valsts, mums neviens vispār vairs neprasīs. Tie būs 10 lati jeb 13 ekiji par vienu tonnu. Es gribētu deputātiem rosināt arī sekojošu domu. Īpaši tiem, kuri domā, kā varētu palīdzēt ar tarifiem attiecībā uz apkuri, ja gadījumā šis nodoklis kaut kādā mērā tiek iedibināts. Es esmu arī frakcijās rosinājis to apspriest, ka zināmu daļu varētu atgriezt atpakaļ. Par proporcijām deputātiem ir... Tas ir politisks jautājums - atgriezt atpakaļ tām pašvaldībām, kuras par kurināmo izmanto mazutu, to maznodrošinātajiem iedzīvotājiem, lai neiznāk tā, ka mēs ceļam tarifus, bet tarifi automātiski aiziet mazuta cenā... Un visbeidzot - par Krieviju. Tik tiešām Krievija ir noteikusi šādu normu, bet šī norma darbosies līdz marta beigām. Neapšaubāmi, katru gadu Krievija tā rīkojas. Tas nozīmē, ka likums, ja viņš tiek skatīts, nevar stāties spēkā ātrāk, iekams Krievija šo normu nav atcēlusi, un tas ir vismaz aprīlī. Un pēdējais. Viss tas ir jāskata kontekstā ar budžetu. Es tomēr aicinu deputātus šo likumu atvērt un politiski parādīt, kāda ir viņu attieksme pret šo ļoti svarīgo jautājumu, jo pretējā gadījumā tas, ko ierosināja cienījamais iepriekšējais deputāts... Deputāti vienkārši grib izvairīties no šīs problēmas apspriešanas kā tādas... ka tā neesot deputāta funkcija... Paldies.".
- 1999_01_21-seq14 language "lv".
- 1999_01_21-seq14 speaker Ivars_Godmanis-1951.
- 1999_01_21-seq14 mentions Q2660080.
- 1999_01_21-seq14 mentions Q193089.
- 1999_01_21-seq14 mentions Q159.
- 1999_01_21-seq14 mentions Q80021.
- 1999_01_21-seq14 mentions Q1250133.
- 1999_01_21-seq14 mentions Q52847.