Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1999_01_14-seq62> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1999_01_14-seq62 type Speech.
- 1999_01_14-seq62 number "62".
- 1999_01_14-seq62 date "1999-01-14".
- 1999_01_14-seq62 isPartOf 1999_01_14.
- 1999_01_14-seq62 spokenAs 37.
- 1999_01_14-seq62 spokenText "Godātais priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Abi iepriekšējie kolēģi, kas runāja par šo tēmu, varbūt nebija līdz galam precīzi. Es nevaru piekrist tam, ko runāja deputāts Apinis. Tam tiešām nav nekāda sakara ar Eiropas Savienību, Apiņa kungs. Jums, Finansu ministrijas parlamentārajam sekretāram, vajadzētu šīs lietas precīzi zināt. Tiešām, taisnība ir Leiškalna kungam, ka mēs mēģinām apsteidzošā režīmā pildīt līgumu ar Starptautisko valūtas fondu. Motivācija šī līguma apsteidzošai pildīšanai attiecībā pret Eiropas Savienību un Pasaules tirdzniecības organizāciju nav nevienā vietā pamatota. Tā nav ne vienu reizi izteikta. Ja netiek pieņemti šie muitas tarifi, mums ir apmēram šādā veidā iespējams aptuveni divu gadu laikā, lēnākā ciklā, precīzi ievērojot saistības ar Pasaules tirdzniecības organizāciju un Eiropas Savienību, izpildīt šos svarīgākos līgumus, nevis līgumu ar Starptautisko valūtas fondu. Man nav saprotams šis steidzīgums. Kāpēc mēs prioritāti esam devuši Starptautiskajam valūtas fondam, nevis Eiropas Savienībai vai Pasaules tirdzniecības organizācijai? Es gribētu komentēt vēl vienu lietu, kas ir jau daudz profesionālāk jāskata. Es uzskatu, ka valdība, iesniegdama šo dokumentu, faktiski nav spējusi normāli argumentēt Starptautiskajam valūtas fondam par šo metodiku - par to, kādā veidā tiek aprēķināts vidējais svērtais tarifs lauksaimniecības precēm. Mēs neesam spējuši pierādīt, cik liels mums ir vidējais svērtais tarifs lauksaimniecības precēm, un tādēļ dažādu metodiku atšķirības dēļ ir dota priekšroka Starptautiskā valūtas fonda metodikai. Es stipri šaubos - es personīgi stipri šaubos! - ka te ir ietvertas visas nianses, kuras mēs varējām vēl no savas puses papildus iestrādāt, lai pierādītu, vai metodika, kuru lieto Eiropas Savienības valstis un arī Pasaules tirdzniecības organizācijas dalībvalstis, ir nepareiza vai sliktāka par Starptautiskā valūtas fonda lietoto. Un tālāk. Mēs zinām, ka tuvākajā laikā būs šāgada svarīgākais likums jāskata parlamentā, tas ir likums par budžetu 1999. gadam. Mēs zinām, cik valdībai ir grūti, kā var nojaust no izteikumiem presē, sabalansēt budžetu, atrast iespējas finansēt vienu vai otru vajadzību. Es gribētu teikt, ka šis Muitas tarifu likums būtu jāskata pēc budžeta izskatīšanas un var gadīties, ka viens otrs tarifs, ja veiksmīgi tiks aizstāvēts un pieņemts Saeimā budžets 1999. gadam... ir iespējams, ka mēs varam arī piekrist steidzamākai kārtībai, nekā to paredz līgums ar Eiropas Savienību. Es šobrīd uzskatu to par tuvredzīgu rīcību no valdības puses - skatīt šo likumu vēl pirms budžeta skatīšanas, vēl pirms atsevišķām varbūtējām pārrunām par dažādām muitas tarifu aprēķināšanas metodikām. Tautas partijas vārdā es aicinu šobrīd to nepieņemt un atgriezties pie šī likuma skatīšanas kaut kad martā. Apiņa kungs! Mēs esam gatavi skatīt šo likumu pēc būtības. Esam gatavi rūpīgi strādāt ar to, precizēt metodikas, salīdzināt šīs lietas, bet es nedomāju, ka tas ir jādara šobrīd. Tas ir laba vēlējums valdošajai koalīcijai - apdomāt un reāli skatīties arī uz 1999. gada budžeta izskatīšanas iespējām.".
- 1999_01_14-seq62 language "lv".
- 1999_01_14-seq62 speaker Andris_Skele-1958.
- 1999_01_14-seq62 mentions Q822919.
- 1999_01_14-seq62 mentions Q79820.
- 1999_01_14-seq62 mentions Q193089.
- 1999_01_14-seq62 mentions Q458.
- 1999_01_14-seq62 mentions Q1250133.