Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_10_29-seq298> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1998_10_29-seq298 type Speech.
- 1998_10_29-seq298 number "298".
- 1998_10_29-seq298 date "1998-10-29".
- 1998_10_29-seq298 isPartOf 1998_10_29.
- 1998_10_29-seq298 spokenAs 112.
- 1998_10_29-seq298 spokenText "Cienījamie deputāti! Es biju nolēmis atstāt šo jautājumu pilnībā jūsu lemšanai, bet, klausoties debates, es sapratu, ka ir jāizsaka Izglītības un zinātnes ministrijas viedoklis. Izglītības un zinātnes ministrijā, kā jūs zināt, bija nodibināta konsultatīvā padome, kurā piedalījās gan tradicionālo konfesiju pārstāvji, gan arī izglītotāji - cilvēki, kuri zina, kādas zināšanas, kādā vecumā, kādā veidā un pēc kādas metodikas ir jādod bērniem, lai šīs zināšanas vieglāk uztvertu, lai viņi vispār varētu uztvert šīs zināšanas. Un šajā ziņā es gribēju minēt tikai dažus argumentus. Es to saprotu tā, ka ir četru konfesiju pārstāvji... Jā, tagad ir piecu konfesiju pārstāvji šajā komisijā, un pēc būtības mums nebija nekādu pretrunu. Ļoti normāla dialoga ceļā visi šie jautājumi tika diskutēti un, nevienu nepiespiežot, tika pieņemts šis te lēmums un izstrādāti šie te priekšlikumi. Tā man stāstīja mūsu darbinieki. Es esmu arī jautājis baznīcas cilvēkiem, esmu viņiem prasījis, kas, vairāk gan kristīgajās konfesijās, ir vienojošais un atšķirīgais. Ja šīs konfesijas sevi dēvē par kristīgajām, kā tas arī ir, tad kā var būt, ka atšķirīgā ir vairāk nekā vienojošā? Tas ir tas, ko es nevaru saprast. Pēc būtības praktiski iznāk tā, ka valsts ir piekritusi, ka skolās var tikt mācīta konfesionālā ticības mācība. Valsts dod iespēju mācīties tiem, kuri grib apgūt konfesionālo ticības mācību. To ir izvēlējušies 4% no bērniem. Mūsu pienākums ir domāt arī par tiem 96% bērnu, un mēs te negribam piedāvāt neko citu. Mēs tikai piedāvājam turpināt šo dialogu starp lielākajām konfesijām, lai tās pašas atrastu un nosauktu šos vienojošos principus. Lai tās pašas vienotos par tiem kristīgās ticības pamatprincipiem, kuri būtu definējami kā vienojošie principi šo lielo kristīgo konfesiju starpā. Un arī mērķis, manuprāt, ir ļoti pareizs, kā to minēja iepriekšējie deputāti. Runa ir par to, ka mums ir jāaudzina garīga personība. Ne tikai tāda personība, kura daudz zina un daudz var izdarīt, bet tāda, kura visu darītu un šīs zināšanas pielietotu, ņemot vērā arī garīguma principus, kaut kādas pamatvērtības, to skaitā, arī kristīgās pamatvērtības. Mums tiešām ir jādomā par šiem 96%, un mūsu uzdevums ir vienot, nevis šķelt, dot iespēju visiem apgūt šīs zināšanas. Un jaunā redakcija dod iespēju apgūt gan konfesionālo ticības mācību, gan kopīgo kristīgo mācību, gan arī ētiku un reliģijas vēsturi. Tātad cilvēkiem būs brīva izvēle. Vēl viens moments, ko es gribēju piemetināt, ir par pamatpakāpi. Tāpēc jau to sauc par pamatizglītību, jo cilvēkam ir jāapgūst pamatzināšanas jeb pamatizpratne par visu, kas notiek pasaulē. Taču cilvēkam ir jābūt brīvas izvēles iespējai, kurai konfesijai viņš grib piederēt. Manuprāt, 20. gadsimta beigās šī brīvas personības brīvas izvēles iespēja ir ļoti svarīga valstij, kura grib sevi saukt par demokrātisku un darboties kā demokrātiska valsts, tāpēc es aicinu pieņemt to variantu, ko komisija ir sagatavojusi trešajam lasījumam. Paldies.".
- 1998_10_29-seq298 language "lv".
- 1998_10_29-seq298 speaker Janis_Gaigals-1956.
- 1998_10_29-seq298 mentions Q957126.