Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_10_22_a-seq64> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1998_10_22_a-seq64 type Speech.
- 1998_10_22_a-seq64 number "64".
- 1998_10_22_a-seq64 date "1998-10-22".
- 1998_10_22_a-seq64 isPartOf 1998_10_22_a.
- 1998_10_22_a-seq64 spokenAs 29.
- 1998_10_22_a-seq64 spokenText "Augsti godātie deputāti! Ja nu mēs esam izšķīrušies par to, ka mēs šo likumprojektu šodien tomēr skatām steidzamības kārtībā, tad ir viena lieta, kas no tā noteikti būtu jāizmet. No tā ir jāizmet ārā tās piedāvātās izmaiņas ģenerālprokurora atlaišanas kārtībā, jo faktiski šīs izmaiņas nostiprina šo esošo statusu un faktiski vēl tālāk apgrūtina iespējas kaut kādā veidā norādīt uz kļūdām arī ģenerālprokuroram. Faktiski šeit tiek nostiprināts tāds kā ģenerālprokurora nemaldības princips. Taču mēs ļoti labi zinām to situāciju, kāda mūsu valstī ir, - ka faktiski ir ļoti daudzas lietas, kuras nevar iziet caur prokuratūru tādā veidā... Ka netiek panākts godīgs un taisnīgs risinājums. Arī daudzās lietās, kurās ir bijuši kādi strīdi arī tīri civiltiesiskā kārtībā, bieži vien prokuratūras attieksme ir pārāk neitrāla. Faktiski prokuratūra neiestājas taisnības sargāšanas pusē. Es saprotu to, ka tas tiek veidots mūsu valstī kā tāda apzināta sistēma, kur cilvēkiem taisnības atjaunošanas labad liek cīnīties vienam pret otru. Bet bieži tā jau tad vairs nav cīņa par taisnību, tā ir cīņa starp šo personu finansiālajām iespējām un starp iespējām noalgot bagātāku advokātu, labāku advokātu, samaksājot vairāk šim advokātam. Līdz ar to par ļoti dramatisku lietu kļūst patiesības tirgošana par naudu. Tātad tas, kurš ir bagātāks, var nopirkt arī patiesību. Mēs redzam, ka prokuratūra arī šajā jomā nav darbojusies un nav izdarījusi visu, lai šo taisnību vismaz censtos panākt. Šajā situācijā, kad mums ir jau šis pārejas laiks un kad sabiedrībā ir šīs ārkārtīgi būtiskās pretenzijas pret šo Ģenerālprokuratūras darbu, būtu nepamatoti šo Ģenerālprokuratūras darbu vēl vairāk un tālāk nostiprināt likumā, ierobežojot tās iespējas, tos gadījumus, kādos var notikt ģenerālprokurora atlaišana. Jo šobrīd mēs redzam to situāciju, ka pietiek šim ģenerālprokuroram uz kaut ko apvainoties, pietiek viņam iesniegt savu demisijas rakstu... Es gan uzskatu, ka tajā brīdī, kad šis demisijas raksts tika iesniegts, bija jau skaidri zināms, ka Guļāna kungs viņam šo demisijas rakstu nepieņems, bet atkal šeit tika nospēlēts šis politiskais teātris, lai tagad radītu šo situāciju, šo pieprasījumu, ka ģenerālprokurora atlaišanas kārtība ir jāmaina. Tātad faktiski ģenerālprokurora pozīcijas ir jānostiprina neatkarīgi no tā, kāda persona šobrīd šajā amatā ir. Mēs varētu šo jautājumu skatīt tādā veidā, ka šis likums tiek mainīts un šīs nostiprinātās pozīcijas tiek attiecinātas uz kaut kādu jaunu ģenerālprokuroru, kurš ir ievēlēts attiecībā uz tieši šīm jaunajām pozīcijām. Bet likuma šāda grozīšana šādā situācijā, kad šajā amatā vēl paliek esošais ģenerālprokurors, ir nekorekta, arī pēc tiesiskās pēctecības principa. Tāpēc es aicinu tagad izslēgt no šā likumprojekta 5., 6., 7. un 8. pantu, tātad atstāt veco ģenerālprokurora atlaišanas kārtību. Pārējie panti, kas šobrīd ir pieņemti šajā likumā, varētu arī šādā veidā palikt. Bet tos pantus, kuri tiešā veidā attiecas uz ģenerālprokurora atlaišanu, es tomēr aicinu atstāt vecajā redakcijā. Tāpēc es aicinu deputātus nobalsot par šo pantu izslēgšanu. Tas ir, protams, ņemot vērā nosacījumu: ja mēs skatām šo likumprojektu šodien galīgajā lasījumā. Bet tas tā acīmredzot notiek. Tāpēc es arī uzturu spēkā šo priekšlikumu un prasu balsojumu.".
- 1998_10_22_a-seq64 language "lv".
- 1998_10_22_a-seq64 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1998_10_22_a-seq64 mentions Q1092499.