Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_10_21_a-seq95> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1998_10_21_a-seq95 type Speech.
- 1998_10_21_a-seq95 number "95".
- 1998_10_21_a-seq95 date "1998-10-21".
- 1998_10_21_a-seq95 isPartOf 1998_10_21_a.
- 1998_10_21_a-seq95 spokenAs 29.
- 1998_10_21_a-seq95 spokenText "Augsti godātie deputāti! Nekustamā īpašuma nodokļa likmei ir jābūt progresīvai. Tas nozīmē attiecībā uz nekustamo īpašumu, ka pastāv kāda zināma sākotnēja summa, par kuru nodoklis nebūtu jāmaksā, bet pēc šīs summas pārsniegšanas šis nodoklis būtu jāmaksā. Un varētu būt tā, ka, jo vairāk pieaug īpašuma vērtība, jo vairāk pēc tam ir jāmaksā. Taču es saprotu arī tos argumentus, kas šeit izskan pret šo konkrēto priekšlikumu, ko ir izvirzījusi Budžeta un finansu komisija. Es domāju, ka mēs šodien varētu šo Budžeta un finansu komisijas priekšlikumu noraidīt, jo patiesībā šī priekšlikuma pieņemšana nozīmētu nodokļu paaugstināšanu. Bet, ja Finansu ministrija uzskata, ka budžetā ir jādabū nauda (un budžetā ir no kaut kurienes šī nauda jādabū!), tad tai ir jāizstrādā līdzsvaroti priekšlikumi, kuros būtu ņemti vērā visi šie dažādie aspekti, kurus mēs šodien izsakām šajās debatēs un kuri ir izteikti arī citās situācijās. Tad Finansu ministrijai šie priekšlikumi ir jāsagatavo, un pēc tam nākamā - 7. Saeima varēs šos priekšlikumus pieņemt. Tātad šajā ziņā ir vajadzīgs nopietns ministrijas darbs, mēs nevaram ar “urrā!” saucieniem kaut ko šeit paņemt un iebalsot. Ja mēs ar pilnu atbildību veidojam šo valsts politiku, tad šeit nevar tiešām no gaisa paņemt šo summu - piecus tūkstošus. Kaut gan ir arī kaut kāda robeža jānosaka, tas arī ir pilnīgi skaidrs. Taču tā robeža varētu būt kāda cita. Un šeit ir tiešām atsevišķi jāizanalizē tie gadījumi, kas attiecas uz dzīvokļu īpašumiem, tie gadījumi, kas attiecas uz kādiem māju īpašumiem Baltezera krastā. Tā ir viena situācija. Bet, teiksim, lauku saimniecība zemniekam - tā varētu būt pavisam cita situācija, un tad ir arī jābūt pavisam citai pieejai attiecībā uz nodokļiem. To visu var izdarīt. Tas ir darbs, kas būtu paveicams Finansu ministrijā, - sagatavot šos detalizētos priekšlikumus, kādā veidā vajadzētu iekasēt šo nodokli, kas būtu ņemts par ēkām un būvēm. Un tad tos arī varēs Saeimā pieņemt, varbūt veicot vēl arī politiskas korekcijas vienā vai otrā virzienā. Taču ir pilnīgi skaidrs arī tas, ka nevar īstenot arī to pieeju, kura bija iecerēta līdz šim, - ka, lūk, visas ēkas un būves mēs apliksim ar kaut kādu viena veida nodokļa likmi. Jo tieši šīs vispārīgās metodes un šie universālie principi bieži vien ir tie, kas iedzen izmisumā ļoti daudzus cilvēkus. Vienmēr ir jāsaprot tas, ka aiz katra šāda universāla principa, kas varbūt ir pacelts kaut kādos augstumos, ielikts pamatā kādam vienam vai otram likumam, - ka aiz katra šāda principa atrodas ļoti daudzi cilvēki, kurus šis vispārējais princips iedzen ļoti smagā situācijā. Un tāpēc es uzskatu, ka nebūtu pamata šādus vispārējus principus absolutizēt. Nebūtu pamata to darīt. To darīt nedrīkst! Ir jārēķinās ar to, ka tie ir reāli cilvēki. Un valstij ir jāņem nauda tur, kur šo naudu var paņemt. Šajā konkrētajā gadījumā, ņemot vērā to, ka šis nav sabalansēts priekšlikums, tas ir lielā mērā voluntārs un nodara pāri cilvēkiem, es šajā brīdī aicinu to nepieņemt, bet Finansu ministrijai iesaku strādāt tālāk, lai radītu šādu sabalansētu priekšlikumu. Paldies par uzmanību.".
- 1998_10_21_a-seq95 language "lv".
- 1998_10_21_a-seq95 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1998_10_21_a-seq95 mentions Q822919.
- 1998_10_21_a-seq95 mentions Q21481225.