Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_10_07_a-seq279> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1998_10_07_a-seq279 type Speech.
- 1998_10_07_a-seq279 number "279".
- 1998_10_07_a-seq279 date "1998-10-07".
- 1998_10_07_a-seq279 isPartOf 1998_10_07_a.
- 1998_10_07_a-seq279 spokenAs 84.
- 1998_10_07_a-seq279 spokenText "Prezidij! Kolēģi Saeimā! Viens no tautai svarīgākajiem jautājumiem būs jautājums par to, kā tikt pie kvalifikācijas, kā tikt pie darba. Šis likums, kur mēs runājam par likuma mērķi, ir druscītiņ garām. Tas netrāpa mērķī. Likumam vajadzētu būt par to struktūru. Un, kā jau savās agrākajās uzstāšanās reizēs es teicu, būtu vēlams, lai mēs atzītu cilvēku iegūto pieredzi un, vadoties pēc tās, apskatītos, kādu obligātu zināšanu tam cilvēkam trūkst, lai viņš kļūtu par ceļa inženieri vai par agronomu, vai par kaut ko citu. Jo mums daudziem ir ļoti labas kvalifikācijas, bet nepilnas. Un, ja kvalifikācijas procesā nedos atzinību par to, ko tas cilvēks jau zina, tad tā pārkvalifikācija, tas pārstrukturizēšanās process būs garāks, dārgāks, neauglīgs, jo tas cilvēks neizpratīs, kur viņam ir jāmācās un kur viņam nav jāmācās. Jo dažus kursus viņš varēs nolikt, vadoties pēc paša izpratnes, pēc savas pieredzes, bet diez vai viņš izpratīs, ka viņam ir jāpiestrādā citos kursos, priekšmetos, kuros viņam ir maza pieredze. Un tā procesa paildzināšana ne tikai prasīs naudu un aizņems vietas mūsu izglītības sistēmā, bet tiks arī bremzēta to cilvēku ražīgā darbība. Šinī likumā līdz šim es neredzu, ka mēs būtu pievērsuši pietiekamu uzmanību tai struktūrai, sistēmai, ar kādu mēs varam pilnveidot to cilvēku kvalifikāciju. Šeit ir runa par mācību iestādēm, bet šeit ir ļoti maz runāts par cilvēka pilnveidošanu un par to, kā mēs pārbaudām, ko viņš jau zina un kādu zināšanu viņam trūkst. Mēs varam viņam pateikt: tev nav jāmācās šis temats, bet mēs gribētu tev ieteikt papildus apmeklēt statistikas kursus, apgūt tieši to, kā tev trūkst, lai kļūtu par labāku speciālistu. Ir arī jautājums, kā mēs pasaulē integrēsim šo mūsu zināšanas apliecinošo papīru. Teiksim, Ņujorkas universitātes eksāmeni vai kaut kas līdzīgs, lai mūsu grāds būtu atzīts citās pasaules malās. Līdz šim, kā es redzu, ir tā, ka Latvijai palīgā nāk citas universitātes un šeit ievieš savas programmas. Viņi palīdz tās ieviest, bet viņi neatzīst to, ko tas latvietis jau zina! Viņš dabūtu atzinību, ja viņš mācītos, teiksim, Toronto. Ja tu Toronto universitātē mācītos krievu valodu un pat tad, ja tu mācētu krieviski lasīt tikai pirmās klases līmenī, tev jau tūlīt būtu ieskaites divos trīs priekšmetos, tas būtu solis ceļā uz tavu diplomu. Ja mēs gribam ātri tikt uz starptautisku līmeni, tad mums vajag pielāgoties. Viena lieta ir tā, ka mūsu tautai ir daudz, daudz spēju, kuras netiek formāli atzītas. Tam cilvēkam ir papildus jādabū formāla izglītība, lai dabūtu tādu pašu kvalifikāciju, kādu viņš dabūtu Amerikā, pamatojoties uz tām zināšanām, kuras viņam jau ir. Es lūgtu atbalstīt Požarnova kunga domu, ka mums jārunā tieši par struktūru un jāpievērš vērība tam, kā pilnveidot indivīdu, ne tik daudz mācību institūcijām.".
- 1998_10_07_a-seq279 language "lv".
- 1998_10_07_a-seq279 speaker Gundars_Valdmanis-1940.
- 1998_10_07_a-seq279 mentions Q822919.
- 1998_10_07_a-seq279 mentions Q211.
- 1998_10_07_a-seq279 mentions Q60.
- 1998_10_07_a-seq279 mentions Q172.
- 1998_10_07_a-seq279 mentions Q49210.