Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_10_07_a-seq103> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 1998_10_07_a-seq103 type Speech.
- 1998_10_07_a-seq103 number "103".
- 1998_10_07_a-seq103 date "1998-10-07".
- 1998_10_07_a-seq103 isPartOf 1998_10_07_a.
- 1998_10_07_a-seq103 spokenAs 29.
- 1998_10_07_a-seq103 spokenText "Augsti godātais priekšsēdētāj, cienījamie deputāti! Es gribu norādīt uz to, ka 1. pants otrajam lasījumam konceptuāli ir ļoti, ļoti nesagatavots. Taisni jāpabrīnās, ka komisija un apakškomisija ir strādājusi, bet to nav pamanījusi. Un, lūk, par šo te nesakārtotību es izlēmu runāt tieši saistībā ar 10. priekšlikumu, kurā ir dots skaidrojums vienam no šā dokumenta pamatjēdzieniem, proti, jēdzienam “izglītība”. Principā piekrītot komisijas dotajam skaidrojumam par to, kas ir izglītība, šā 10. priekšlikuma galarezultātā es gribu pasvītrot, ka šeit izglītība ir definēta kā process un tā rezultāts. Tātad tā sastāv no divām daļām - no procesa un tā rezultāta. Tagad paskatīsimies atpakaļ, kā šī konsekvence ir ievērota šajā te dokumentā. Un tad, ja mēs paskatāmies atpakaļ to, kas ir akadēmiskā izglītība, mēs redzam, ka akadēmiskā izglītība arī ir studijas, tātad process un rezultāts. Turpretī, ja mēs paskatāmies nākošo, to, kas ir augstākā izglītība, tad šeit šā rezultāta trūkst. Ir palicis tikai process. Kāpēc tāda nekonsekvence? To gribētos dzirdēt no ziņotāja, lūk, par šādu nekonsekvences izpausmi. Tāpat šī nekonsekvence parādās arī 31. priekšlikumā, runājot par to, kas ir vispārīgā izglītība. Tā parādās arī 15. priekšlikumā, kur ir runa par mācību priekšmetu vai kursa programmu. Vai tie ir identiski jēdzieni? Pēc domas satura it kā būtu identiski jēdzieni, bet pēc formas - nē. Ja tie ir sinonīmi, tad tur ir jāliek vārdiņš nevis “vai”, bet “jeb”. Savukārt, ja tie nav identiski jēdzieni, tad tie atkal nonāk pretrunā ar iepriekš sacīto. Tālāk. Ja mēs atgriežamies pie šā 10. priekšlikuma, tad redzam, ka tur ir runa par to, ka izglītība ir sistematizētu zināšanu un prasmju apguves un attieksmju veidošanas process un rezultāts. Kas tās tādas ir par attieksmēm? Vēl jo vairāk! Paskatieties šo abu komisiju darbības rezultātā tapušo 5. punktu. Tur komisijas ieteiktajā variantā ir dota vērtību orientācija, tātad tiek pieņemts jēdziens “vērtību orientācija”. Šajā priekšlikumā ir runa par attieksmju veidošanas procesu. Nu kas tā ir par tādu didaktisku streipuļošanu Izglītības likumā, kur visam vajadzētu būt sakārtotam, izejot no svarīgākā uz mazsvarīgāko? Te ir galīga didaktiskā streipuļošana! Vai tiešām šādu 1. pantu var pieņemt? Jāsaka vienīgi, paldies Dievam, ka tas vēl ir otrais lasījums. Lūdzu skaidrojumu, lai zinātu, kā galu galā balsot par šo te 10. priekšlikumu.".
- 1998_10_07_a-seq103 language "lv".
- 1998_10_07_a-seq103 speaker Imants_Liepa-1937.