Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_06_10-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1998_06_10-seq12 type Speech.
- 1998_06_10-seq12 number "12".
- 1998_06_10-seq12 date "1998-06-10".
- 1998_06_10-seq12 isPartOf 1998_06_10.
- 1998_06_10-seq12 spokenAs 29.
- 1998_06_10-seq12 spokenText "Godātais sēdes vadītāj! Cienījamie kolēģi! Nupat Normunda Pēterkopa teiktais, manuprāt, ir vienkārši izvairīšanās no jautājuma risināšanas. Es vēlreiz gribu, cienījamie kolēģi, jums atgādināt, ka šis ir ļoti būtisks grozījums, un es domāju, ka to mums noteikti vajadzētu nodot komisijām, lai apspriestu. Tātad būtība ir tāda: ģimenēm, kurām ir trūcīgo statuss, Ministru kabineta noteiktajā kārtībā piešķirt pabalstu - ne mazāku kā 1/3 apmērā no vidējās algas valstī. Tagad es gribu tomēr pamatot, kāpēc tas ir nepieciešams. Cienījamie kolēģi, kopš 1992. gada gan Augstākā padome, gan Saeima, izdarot grozījumus dažādos likumos, gan arī Ministru kabinets ar saviem noteikumiem ir pasliktinājis cilvēku labklājības līmeni. Tātad tiem, kuriem bija varbūt samērā normāli ienākumi, šie ienākumi ir nepārtraukti pazeminājušies. Kāpēc tas tā ir noticis? Pirmām kārtām tika veikti šie pārkārtojumi attiecībā uz bērnu pabalstiem, un ģimenēs, kur ir bērns pēc 8 gadu vecuma, pabalsts ir samazināts no Ls 4,50 līdz Ls 4,25. Tas gan ir paaugstināts bērniem līdz 8 gadu vecumam, taču kopējā situācija tomēr ir pasliktinājusies. Tālāk. Ir paaugstināts pabalsts par otro līdz piektajam bērnam, bet par sesto bērnu un nākamajiem tas ir samazināts. Atkal šīm ģimenēm stāvoklis ir pasliktinājies. 1996. gada nogalē Ministru kabinets samazināja neapliekamā ienākuma nodokļa minimumu vecākiem no 25 latiem uz 21 latu, taču arī pabalsts bērniem tika samazināts no 12,5 latiem līdz 10,5 latiem. Ņemot vērā inflāciju, neapliekamais minimums par bērnu divu gadu laikā kļuvis trīs reizes mazāks. Sociālā nodokļa jaunās pārdales rezultātā valsts vairs negarantē darba algas paaugstināšanu, kā rezultātā ģimenes ienākums ir samazinājies par 8,6%. Bez tam Ministru kabineta noteikumi nr. 75 nosaka nepamatoti zemu trūcīguma līmeni un minimālā pabalsta lielumu, kā rezultātā it kā samazinās trūcīgo ģimeņu skaits, taču tas šoreiz ir mākslīgi radīts. Bez tam mums daudzas personas ir privatizējušas kādu objektu vai dzīvokli, vai vēl ko citu, un uz viņām arī vairs nevar attiecināt šo trūcīgas personas statusu, jo viņām, lūk, ir īpašums. Tālāk. Mums ir maksas izglītība, un, lai gan tas it kā nav fiksēts likumdošanā, taču mums tā pastāv, jo, lūk, mēs visi zinām, tā teikt, kas ir šie “brīvprātīgie ziedojumi” skolās. Tālāk - īres griestu atcelšana. Arī to mēs šeit, Saeimā, esam veikuši. Sociālā nodokļa paaugstināšana - arī tas ir mūsu darbs. Elektroenerģijas sadārdzināšana, benzīna cenu paaugstināšana, auto obligātā apdrošināšana, pensiju lielums, kas neatbilst inflācijas līmenim, kā rezultātā ir maksātnespējas pieaugums. Un tas ir ļoti aktuāls jautājums, jo tā visa rezultātā notiek cilvēku izlikšana no dzīvokļiem, pat to ģimeņu izlikšana no dzīvokļiem, kurām ir bērni. Tātad šis jautājums skar sekojošu personu loku: ģimenes ar bērniem, nepilnās ģimenes, bezdarbniekus, strādniekus, kas saņem tikai vidējo algu, un arī pensionārus. Tāpēc es ļoti lūdzu: cienījamie kolēģi, tas ir nopietns jautājums, un nodosim šo likumprojektu komisijām. Paldies par atsaucību.".
- 1998_06_10-seq12 language "lv".
- 1998_06_10-seq12 speaker Janina_Kusnere-1958.
- 1998_06_10-seq12 mentions Q822919.
- 1998_06_10-seq12 mentions Q8436.