Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_05_27-seq66> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1998_05_27-seq66 type Speech.
- 1998_05_27-seq66 number "66".
- 1998_05_27-seq66 date "1998-05-27".
- 1998_05_27-seq66 isPartOf 1998_05_27.
- 1998_05_27-seq66 spokenAs 29.
- 1998_05_27-seq66 spokenText "Godātā Saeima! Es jūtu, ka tiks taisīti juridiski kāzusi, pie tam tikai tādēļ, lai varētu tomēr nodot komisijām šo Prezidenta iesniegto jeb atpakaļ atdoto likumprojektu, pareizāk sakot, likumu, jo tas jau bija pieņemts, tikai netika izsludināts. Tad es gribu atgādināt vēl to, ko jau Kreitusa kungs teica, - mums ir paredzēts, ka Prezidents, neparakstot likumu, to var nodot atpakaļ Saeimai, bet tad Saeima lemj. Saeima lemj Kārtības ruļļa 115. panta kārtībā, un tur ir ļoti skaidri pateikts: “Saeima nākamajā sēdē lemj par Valsts prezidenta motivēto iebildumu nodošanu komisijām, nosakot atbildīgo komisiju”. Kā tad šī nodošana notiek? Paskatīsimies tagad mazliet atpakaļ! Kārtības ruļļa 79. pants: var iesniegt likumprojektus vai arī tos nodot atpakaļ Valsts prezidents... tātad 79. panta kārtībā... Kā tas notiek? To nosaka 82. panta pirmā daļa: “Par saņemtajiem likumprojektiem līdz ar savu atzinumu par to tālākvirzīšanu Prezidijs ziņo Saeimai, kas lemj (54. p.) par likumprojektu nodošanu komisijām, nosakot atbildīgo komisiju, vai par to noraidīšanu”. Tātad lemj par nodošanu komisijām vai noraidīšanu. 115. panta kārtībā nekas cits nav paredzēts: tāpat Saeima lemj par nodošanu komisijām vai noraidīšanu. Arī 82. panta kārtībā... Tātad nekādus citus kāzusus netaisīsim! Saeima ir pilnīgi tiesīga lemt, vai šo Prezidenta neparakstīto likumprojektu nodot komisijām vai nenodot. To tāpat lemj 82. panta kārtībā kā jebkuru citu piecu deputātu iesniegtu likumprojektu, kurus mēs esam noraidījuši čupām vien, it sevišķi tad, ja tos ir iesniegusi Tautas kustība “Latvijai”. Tas ir viens. Es gribu brīdināt jūs arī no kaut kādas elku pielūgšanas. Nav Prezidents absolūti nekas īpašs, viņš ir tāds pats demokrātiskās sabiedrības pārstāvis (pie tam mūsu pašu ievēlēts) kā jebkurš deputāts. Un, ja pieci deputāti šeit ir līdzsvaroti ar Prezidentu, tad mums ir jāsaprot, ka viņi ir tikpat tiesīgi kā Prezidents iesniegt šo likumprojektu. Tātad šajā jautājumā lai mums nebūtu strīdu. Un es gribu teikt vēl arī to, ka mēs drīzumā pieņemsim Satversmes grozījumu - Vispārīgo daļu, kurā būs paredzēts, ka nāvessodu piespriest, respektīvi, nošaut cilvēku, varēs policists, ja aizturētais bēg. Zemessargs, ja aizturētais bēg. Cilvēks, kuram ir šaujamieroča turēšanas atļauja, ja viņš sevi aizstāv. Iedomājieties, - būs Satversmē noteikts, ka drīkst šādā gadījumā izpildīt būtībā nāvessodu, un viņš par to netiks sodīts! Nu kāpēc pieļaut tādu aplamību, ka mēs varēsim, tā teikt, kā zaķus šaut cilvēkus, bet īstu bandītu nevarēsim sodīt ar nāvessodu? Barosim viņu, var teikt, gandrīz vai pansionāta apstākļos, jo viņam tiek piešķirts trīsarpus reizes vairāk līdzekļu... Tādam cilvēkam, ko turam vieninieka kamerā, - trīsarpus reizes vairāk līdzekļu nekā pensionāram! Nu ko mēs īsti darām? Uz kādu Eiropu mēs ejam, šādu būtībā barbarisku netaisnību ieviesdami savā likumdošanā? Paldies par uzmanību.".
- 1998_05_27-seq66 language "lv".
- 1998_05_27-seq66 speaker Janis_Maulins-1933.
- 1998_05_27-seq66 mentions Q822919.
- 1998_05_27-seq66 mentions Q211.
- 1998_05_27-seq66 mentions Q16347646.
- 1998_05_27-seq66 mentions Q193089.