Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_04_30-seq107> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1998_04_30-seq107 type Speech.
- 1998_04_30-seq107 number "107".
- 1998_04_30-seq107 date "1998-04-30".
- 1998_04_30-seq107 isPartOf 1998_04_30.
- 1998_04_30-seq107 spokenAs 38.
- 1998_04_30-seq107 spokenText "Godātie kolēģi! Iesniedzot šo likumprojektu Saeimā, ir noslēgts milzīgs darbs pie šī likumprojekta sagatavošanas, un šis darbs faktiski ir dalāms it kā divos posmos. Pirmajā posmā tapa viens likumprojekts, kurš skar visas izglītības sfēras un kurš faktiski iestrēga šeit, Saeimā, dēļ šiem vairāk nekā 700 labojumiem. Bet tagad mēs esam izvēlējušies citu ceļu, sagatavojot trīs likumprojektus - Izglītības likumu, Vispārējās izglītības likumu un Profesionālās izglītības likumu. Es redzu, ka debates visvairāk risinās tieši par šiem pārejas noteikumiem. Ideāla jau būtu tāda situācija, ka mēs pārejas noteikumos, tā, kā arī Kreituses kundze teica, vispār nerakstītu šos gadus un šīs normas par to, cik ilgā laikā skolotājiem darba algu varēsim palielināt līdz attiecīgam līmenim. Diemžēl reālā situācija ir mazliet savādāka. Pirms tapa šis ieraksts pārejas noteikumos, par šo jautājumu tika konceptuāli diskutēts Ministru kabinetā, un Izglītības un zinātnes ministrija piedāvāja divus risinājuma variantus. Viens risinājuma variants - tika piedāvāts piecu gadu laikā skolotāju darba algas palielināt līdz ierēdņu algu līmenim. Otrs risinājuma variants - 10 gadu laikā. Pirmais risinājuma variants tika Ministru kabinetā noraidīts kā nereāls, un tādēļ šeit ir ierakstīts šis variants. Protams, mūs nevar apmierināt šādi tempi, taču tas ir zināmā mērā arī kompromiss, kas nodrošina pakāpenisku skolotāju darba algu palielināšanu katru gadu. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem arī tas būtu solis uz priekšu. Par to, vai šie gadi paliek pārejas noteikumos vai ne, - par to, protams, Saeimā būtu lemjams. Man vēl būtu priekšlikums. Piekrītu, ka daudzi jautājumi šeit ir diskutabli, turklāt Izglītības likums ir tas likums, par kuru grib diskutēt un uzstāties visi, jo gandrīz visiem deputātiem ir šādā vai citādā veidā saistība ar skolu sistēmu. Taču man gribētos lūgt Saeimu, pirmkārt, nepolitizēt šos Izglītības likuma jautājumus un varbūt nesaistīt tos tik daudz ar lielo politiku, cik ar profesionalitāti un arī ar reālajām iespējām atrisināt šajā likumā izvirzītos uzdevumus. Kas attiecas uz pakāpenisku pāreju uz izglītību latviešu valodā skolās, šis process ir iestrādāts likumā. Un es pat gribētu teikt to, ka mums nerada šķēršļus un problēmas mūsu bērni, mūsu jaunatne. Faktiski šobrīd pirmajās klasēs stājas skolēni, kuri valsts valodu pārzina ar katru gadu arvien labāk. Un lielākā problēma mums ir šobrīd pedagogu sagatavotība vai pedagogu kadru nomaiņa šajās skolās, lai varētu nodrošināt mācības latviešu valodā. Šis process ir risināms, protams, ar zināmu pakāpenību. Man būtu lūgums Saeimai nebremzēt šī likumprojekta virzību. Te ir ārkārtīgi svarīgi tomēr strādāt zināmos tempos - tādos tempos, lai mēs varētu līdz šīs Saeimas darbības beigām šo likumu pieņemt. Tādēļ, lemjot par termiņiem, kādos būtu iesniedzami labojumi, manuprāt, ir jāvadās pēc viena momenta - ir jāvadās pēc tās situācijas, ka mums vajadzētu panākt to, ka otro lasījumu mēs varētu šeit, Saeimā, veikt vēl līdz Saeimas vasaras pārtraukumam. Ja mēs to izdarīsim un otro lasījumu šeit veiksim līdz vasaras pārtraukumam, tad mēs rudenī varēsim pieņemt likumu arī trešajā lasījumā, galīgi pieņemt, un tādējādi panākt to, ka mēs beidzot būsim pieņēmuši Izglītības likumu, kas dod iespēju Latvijas izglītības sistēmu samērot ar Eiropas standartiem. Tas arī ir viens no šiem galvenajiem šī likuma uzdevumiem. Man būtu tātad lūgums vadīties turpmākajā darbā pēc šiem diviem principiem un vadīties pēc profesionalitātes, un tad jau, es domāju, jautājums atrisināsies pozitīvi. Paldies par uzmanību.".
- 1998_04_30-seq107 language "lv".
- 1998_04_30-seq107 speaker Juris_Celmins-1950.
- 1998_04_30-seq107 mentions Q822919.
- 1998_04_30-seq107 mentions Q211.
- 1998_04_30-seq107 mentions Q957126.
- 1998_04_30-seq107 mentions Q193089.