Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_04_29-seq47> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1998_04_29-seq47 type Speech.
- 1998_04_29-seq47 number "47".
- 1998_04_29-seq47 date "1998-04-29".
- 1998_04_29-seq47 isPartOf 1998_04_29.
- 1998_04_29-seq47 spokenAs 77.
- 1998_04_29-seq47 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Cienījamie klātesošie! Man liekas neliela problēma rodas dēļ tā apstākļa, ka mēs izskatām šo likumu atrauti no Izglītības likuma un faktiski varbūt ielaužamies sfērā, kura ir Izglītības likuma jautājums. Jēdziens “privātā skola”. Es domāju, mums acīmredzot būs jāšķiro kaut kādā veidā jēdziens “privātā skola”, šī vārda tādā tīrā nozīmē, un jēdziens “minoritāšu skola”, tādā nozīmē, kādā varbūt to lietoja Mauliņa kungs, atsaucoties uz pirmskara Latvijas praksi. Es gribu tomēr teikt mūsu kolēģiem - Druvas kungs gan pašlaik izgāja no zāles -, ka laiks ir gājis uz priekšu arī Amerikas Savienotajās Valstīs. Šodien Amerikas Savienoto Valstu dienvidu štatos, tādos kā Teksasa un Kalifornija, ir štatu skolas, kurās māca spāņu valodā, tur mācību valoda ir spāņu valoda. Es runāšu arī par Vāciju, kur zināmas minoritāšu skolas ir - gan ne turku valodā, bet sorbu valodā, jo to tur uzskata par Vācijai tradicionālu minoritāti un tieši tāpēc tur, Vācijā, ir tas jēdziens “minoritāšu skolas”, sorbu skolas. Tas ir neliels rajons... Tāpat arī Šlēsvigā - Holšteinā ir dāņu skolas, un savukārt dāņu pusē, tur, pie Šlēsvigas-Holšteinas robežas, ir vācu skolas, kas visas tiek finansētas no valsts. Tātad, ja runā par tradicionālām minoritātēm, kas dzīvo uz vietas (piemēram, Latgalē arī krievi atsevišķos rajonos noteikti ir uzskatāmi par tradicionālu minoritāti), acīmredzot, Izglītības likumu pētot, mums tomēr būs jāprecizē un jādefinē, ko nozīmē jēdziens “minoritāšu skola”, ko nozīmē tīri privāta skola. Un, ja mēs runājam par minoritāšu skolu, tad ir loģiski saprotams, ka tā būtu skola, ko finansētu ja ne valsts, tad noteikti pašvaldība, tā tas notiek, piemēram, Vācijā manis pieminētajos rajonos. Un tādā gadījumā varbūt arī Tomašūna kunga priekšlikums, savienojot ar to, būtu loģisks. Šobrīd tādā kontekstā, kādā tas šeit ir ierakstīts... pēc tam nākamais... un pēc tam it kā piebilde, ka var arī finansēt no valsts ... un it kā paredzot... it kā būs panākta finansēšana, normatīvā finansēšana... no viena skolēna... ir pārāk daudz “it kā”, lai šobrīd mēs te ierakstītu šo pārāk kontrolējošo frāzi. Tāpēc šobrīd es neredzu citu iespēju, kā vien atbalstīt komisijas priekšlikumu, kaut gan es uzskatu, ka, risinot Izglītības likuma problēmas, mums acīmredzot cits nekas neatliks kā atgriezties pie šiem jēdzieniem un definēt jēdzienu “minoritāšu skola”, jo acīmredzot Latvijas apstākļos tas neizbēgami parādīsies kā aktualitāte.".
- 1998_04_29-seq47 language "lv".
- 1998_04_29-seq47 speaker Andrejs_Pantelejevs-1961.
- 1998_04_29-seq47 mentions Q211.
- 1998_04_29-seq47 mentions Q183.
- 1998_04_29-seq47 mentions Q30.
- 1998_04_29-seq47 mentions Q732125.