Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_04_02-seq452> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1998_04_02-seq452 type Speech.
- 1998_04_02-seq452 number "452".
- 1998_04_02-seq452 date "1998-04-02".
- 1998_04_02-seq452 isPartOf 1998_04_02.
- 1998_04_02-seq452 spokenAs 25.
- 1998_04_02-seq452 spokenText "Godājamais priekšsēdētāj, godājamie deputāti! Es varētu atbalstīt gan to, ko teica Mauliņa kungs, gan to, ko teica Bišera kungs, taču ar vienu nosacījumu - tad, ja mēs dzīvotu attīstītā demokrātiskā valstī, kur būtu, piemēram, pieņemts Enerģētikas likums, būtu pieņemts likums par dzelzceļu. Enerģētikas likumā ir noteikts, teiksim, kādās īpašuma formās var atrasties visas šīs spēkstacijas, sadales tīkli, zemsprieguma tīkli, augstsprieguma tīkli un tā tālāk. Taču šeit, man diemžēl jāsaka, ir drusciņ cita situācija. Mehānisms ir ļoti vienkāršs. Mūsu valstī tātad sponsors jeb partijas finansētājs jebkurā gadījumā ir ieinteresēts šajos privatizācijas objektos, un viņš “spiež” uz partijas vadību. Partijas vadība realizē, teiksim, šaurākā lokā savas intereses un kaut kādā mērā pieņem lēmumu privatizēt par labu vienam vai otram. Es arī domāju, ka ne Mauliņa kungs, ne Bišera kungs to nenoliegs, ka ar tiem mehānismiem, kādi ir viņu rīcībā... Ja viņu rīcībā ir, teiksim, Saeimas vairākums, tad Saeima var pieņemt, piemēram, tīri politisku lēmumu - neprivatizēt “Latvenergo”. Vai arī tieši otrādi - to privatizēt, bet ņemt kredītu vietējā bankā un nepieļaut starptautiskajām institūcijām piedalīties šajā procesā. Var, protams, pieņemt vēl trešo lēmumu un tā tālāk. Ja attiecīgā partija nevar šos lēmumus pieņemt, teiksim, ne Saeimā, ne Ministru kabinetā, tad viņa to var ietekmēt caur attiecīgajām ministrijām, teiksim, ekonomikas ministru... Es negribu konkrēti runāt par Sausnīša kungu, bet tikai kā piemēru saku, ka ekonomikas ministrs darbojas arī tajā pašā Valsts privatizācijas padomē un viņš var uzspiest, teiksim, kaut kādu savu lēmumu, tāpēc vēlāk var rasties diezgan kurioza situācija. Ja Valsts privatizācijas aģentūra strādātu saskaņā ar konkrēti pieņemtu likumu, teiksim, ar Enerģētikas likumu, tad varbūt tiešām šie cilvēki rīkotos tā, kā tas tehniski ir pareizāk un izdevīgāk, bet šinī gadījumā viņiem ir jārīkojas, kā ir sliktāk un varbūt neizdevīgāk, jo viņiem ir jāpilda politiskais lēmums. Un kas notiek tālāk? Nav jau tas lēmums tikai viens, kā daži to iedomājas, ka Valsts privatizācijas aģentūras darbinieki izpilda kaut kādu Saeimas lēmumu, Valdmaņa kungs... Teiksim, “Latvijas dzelzceļam” ir simtiem zemes gabalu, simtiem dažādu interešu, kur ir privātpersonas iesaistītas, arī juridiskās personas... Un nu viņi sāk strādāt, bet pēc gada ir cita politiskā vadība, kura secina, ka tur ir notikusi milzīga noziedzība un izsaimniekošana, un sāk ņemt ciet visus šos Valsts privatizācijas aģentūras darbiniekus, jo viņi vienkārši pretēji savai sirdsapziņai varbūt ir realizējuši kaut kādu politisku lēmumu. Tāpēc es domāju, ka šis “Latvijas ceļa” lēmums ir viscaur piemērots situācijai, kamēr mēs paši neesam pieņēmuši šos likumus, kuri ļauj Valsts privatizācijas aģentūras darbiniekiem vadīties pēc šiem likumiem. Es nebūt negribu šeit pārsteigties un teikt, ka tā ir kaut kāda blēdība. Es drīzāk redzu, ka te ir pati lielākā apdrošināšana, tieši lai neaiztiktu tos cilvēkus, kuri nepieņem politiskus lēmumus, bet, ja rodas šaubas vai kaut kādā mērā, teiksim, prokuroram rodas vēlme pārbaudīt kādu privatizācijas objektu, tad lai viņš meklē kaut kur augstāk. Un viss! Kas gan te būtu ko uztraukties par šo “Latvijas ceļa” lēmumu... šinī gadījumā - par priekšlikumu? Paldies.".
- 1998_04_02-seq452 language "lv".
- 1998_04_02-seq452 speaker Aleksandrs_Kirsteins-1948.
- 1998_04_02-seq452 mentions Q822919.
- 1998_04_02-seq452 mentions Q211.
- 1998_04_02-seq452 mentions Q3736450.
- 1998_04_02-seq452 mentions Q327094.