Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_04_01-seq65> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1998_04_01-seq65 type Speech.
- 1998_04_01-seq65 number "65".
- 1998_04_01-seq65 date "1998-04-01".
- 1998_04_01-seq65 isPartOf 1998_04_01.
- 1998_04_01-seq65 spokenAs 40.
- 1998_04_01-seq65 spokenText "Cienījamie kolēģi! Komisija saņēma Ekonomikas ministrijas vēstuli, bet jūsu rīcībā tās nav, tāpēc es jūs iepazīstināšu ar dažiem īsiem tās fragmentiem, lai jums būtu priekšstats par šā ļoti svarīgā jautājuma risināšanu un to, kā tas notiek. Šajā vēstulē ir rakstīts: “Gan atbildot arodbiedrībām... ar šīs vēstules palīdzību vēlamies apliecināt, ka ministrija pietiekami lielā mērā apzinās, cik sarecģīts un sāpīgs sociāli ekonomiskais jautājums visas sabiedrības mērogā ir sabiedrisko pakalpojumu tarifu celšanās. Par šiem jautājumiem domājot, jau 1996. gada novembrī Ekonomikas ministrija kopā ar toreizējo Monopoldarbības uzraudzības komiteju (tagad - Konkurences padomi) sagatavoja un iesniedza konceptuālai izskatīšanai Ministru kabinetā dabīgo monopolu uzraudzības un to darbības regulēšanas institūciju izveides koncepciju. Koncepcija piedāvāja izšķirties, kādu no diviem galvenajiem pasaules praksē pieņemtajiem dabīgo monopolu regulatoru veidiem izvēlēties. Tātad pirmais - veidot valstī vienu kopēju neatkarīgu dabīgo monopolu regulēšanas institūciju (padomi) visiem dabīgajiem monopoliem ar attiecīgām struktūrvienībām katrai nozarei. Un otrs veids - veidot vairākas neatkarīgas regulējošās institūcijas atsevišķi katrai no dabīgo monopolu nozarēm. Ekonomikas ministrija sagatavoja un 1997. gada decembrī iesniedza izskatīšanai Ministru kabinetā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas likuma projektu. Ministru kabinets likumprojektu akceptēja 1997. gada 23. decembra sēdē un virzīja to tālākai izskatīšanai Saeimā... ” Atcerieties - mēs to Saeimā skatījām, diemžēl Saeima 1998. gada 26. februārī noraidīja šo likumprojektu pirmajā lasījumā. “Ministrija vērš uzmanību uz to, ka likumprojektā ir iesaistīti tādi regulēšanas principi, kas novērstu sabiedrisko pakalpojumu tarifu nepamatotu un nekoordinētu pieaugumu, kā arī nodrošinātu šo tarifu veidojošo izmaksu atklātību, maksimālu “caurskatāmību” un sabiedrisko pakalpojumu kvalitātes prasību ievērošanas atbilstību apstiprinātajiem tarifiem. ” Un vēl. “Saskaņā ar Ministru kabineta šā gada 17. marta sēdes uzdevumu Ekonomikas ministrija, neskatoties uz noraidījumu Saeimā, turpināja darbu pie likumprojekta pilnveidošanas atbilstoši tām piezīmēm un ierosinājumiem, kas tika saņemti, it sevišķi jautājumos par pašvaldību kompetenci regulēšanā. Ar šo soli valdība atkārtoti apliecina savu gribu konstruktīvi risināt sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas jautājumus, un ļoti gribētos cerēt... ” tā rakstīts vēstulē, “ka šī uzlabotā likumprojekta redakcija beidzot gūs attiecīgu atbalstu tālākai pozitīvai virzībai Saeimā. Katrā ziņā tas būs visas sabiedrības interesēs, pretējā gadījumā nevar cerēt uz situācijas uzlabošanos jomā, kas saistīta ar sabiedrisko pakalpojumu tarifiem. ” Es gribu piebilst, ka ir izveidota, varētu teikt, pat kompromisa komisija, kas sastāv no arodbiedrības un valdības pārstāvjiem (no katras puses 5 cilvēki), kas risina šīs problēmas. Tātad Pieprasījumu komisija noraidīja, bet es gribētu atgādināt pieprasītājiem, ka pieprasījuma likteni lemj nevis Pieprasījumu komisijas priekšsēdētājs Tabūns, bet visa komisija. Paldies par uzmanību.".
- 1998_04_01-seq65 language "lv".
- 1998_04_01-seq65 speaker Peteris_Tabuns-1937.
- 1998_04_01-seq65 mentions Q822919.
- 1998_04_01-seq65 mentions Q21625222.
- 1998_04_01-seq65 mentions Q2167704.
- 1998_04_01-seq65 mentions Q12725402.