Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_04_01-seq604> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1998_04_01-seq604 type Speech.
- 1998_04_01-seq604 number "604".
- 1998_04_01-seq604 date "1998-04-01".
- 1998_04_01-seq604 isPartOf 1998_04_01.
- 1998_04_01-seq604 spokenAs 84.
- 1998_04_01-seq604 spokenText "Prezidij! Padomes kalpi! Tautas kalpi! Mēs esam tranzīta zeme, un tas nenozīmē tikai ostu. Ostas darbība uz vienu tonnu ir vērta 15 dolārus, turpretī kravas aizvešana 1000 kilometru tālu uz iekšzemi varbūt ir vērta 60 vai 70 reižu vairāk, rēķinot naudas izteiksmē. Viss atkarīgs no tā, vai to dara ar auto vai pa dzelzceļu. Bet lielākā daļa labuma mūsu tautai nāktu no iekšzemes tranzītceļiem un no tranzītceļu attīstības. Kārļa Ulmaņa laikā Latvija attīstīja dzelzceļus, tāpēc visu Latviju un visas Latvijas robežas varēja apkalpot pa dzelzceļu, braucot no vienas vai no otras puses. Tas bija valsts stratēģiskais mērķis - nodrošināt savas robežas ar dzelzceļa transporta iespējām. Turpretī šodien mūsu Krištopana kungs ir nolēmis, ka dzelzceļu būvēs no Ventspils uz Maskavu un ka tas būs viss, kas Latvijai, mūsu tautai ir vajadzīgs, - šāda infrastruktūra, šādi dzelzceļa pakalpojumi. Tas it kā samazinās īslaicīgus izdevumus kravu pārvadāšanai uz Krieviju, bet īslaicīgi paaugstinās šodienas īpašnieku peļņu, un atstās latviešu tautai tikai nieku. Saprotiet, ka tā osta ir nevērtīga, ja uz to nevar paļauties, ka no tās varēs izvest caur mūsu zemi. Un šai Ventspilij ir jādalās ostas peļņā ar visām Latvijas pašvaldībām, tam dzelzceļam ir jādod labums visas Latvijas iedzīvotājiem, jo tā ir Latvijas zeme, cauri kurai mēs braucam, un arī tai šosejai ir jādod sava nodeva tautai. Mūsu tranzītpozīcijai vajadzētu mums nodrošināt visspilgtāko un labāko transporta infrastruktūru. Tāda tā bija pat padomju laikā, bet tagad, Latvijas brīvvalsts laikā, mēs “izvārām” likumus, lai padarītu mūsu iekšzemi gandrīz neapdzīvojamu, kur būs tikai šauri transporta koridori. Tas vilciens brauks garām tūtēdams, bet tas šo vietējo iedzīvotāju neaizvedīs turp, kur viņš grib. Mēs vienkārši tautai atņemam apkalpošanu. Latvijas iekšzeme varētu kļūt par tuksnesi, lai Latvijas tauta izmirst. Šim Dzelzceļa likumam vajadzētu būt tādam, ka tas nevar notikt. Dzelzceļam ir jākalpo tautai, pa to cauri mūsu zemi drīkst vest kravas uz Krieviju. Arī mūsu tautai vajadzētu būt iespējai braukt ar to pašu vilcienu pa tām pašām sliedēm. Tā ir vienkārši lēta nodeva, ja tā osta grib savu preci raidīt cauri mūsu zemei. Manuprāt, šis (tāpat kā beidzamie divi lielie likumi) ir jāsūta atpakaļ uz komisiju, lai tā izskata un izprot pamatjēgu. Pamatjēga ir tāda, ka tranzītzemē ir jābūt labai infrastruktūrai, kura kalpo tās tautai. Te nedrīkst būt kaut kāda sīka rēķināšana, iespēja kādam Ministru kabineta ierēdnim... Pagaidām Ministru kabinets ir tautai nelabvēlīgs, arī šī Saeima ir tāda, bet tādi ministru kabineti tautai vienkārši var atņemt to, kas viņai pienākas, jo mēs esam tranzīta infrastruktūras zeme. Paldies. Es jūs aicinu noraidīt šo likumu pilnībā.".
- 1998_04_01-seq604 language "lv".
- 1998_04_01-seq604 speaker Gundars_Valdmanis-1940.
- 1998_04_01-seq604 mentions Q822919.
- 1998_04_01-seq604 mentions Q211.
- 1998_04_01-seq604 mentions Q649.
- 1998_04_01-seq604 mentions Q159.
- 1998_04_01-seq604 mentions Q298041.