Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_03_26-seq41> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 1998_03_26-seq41 type Speech.
- 1998_03_26-seq41 number "41".
- 1998_03_26-seq41 date "1998-03-26".
- 1998_03_26-seq41 isPartOf 1998_03_26.
- 1998_03_26-seq41 spokenAs 29.
- 1998_03_26-seq41 spokenText "Augsti godātie deputāti! Es tomēr gribu vērst jūsu uzmanību uz zināmu bīstamību, kas ir iestrādāta šajā Pēterkopa kunga priekšlikumā. Es nezinu, vai tas ir darīts ar nolūku vai tā iznācis tikai dēļ neuzmanības. Protams, ir skaidrs, ka tie principi, kurus šeit mēģina piedāvāt kā ētikas principus valsts un pašvaldību amatpersonām, ir tādi, kuri ir jāievēro. Taču ir jautājums - kas notiek tajā gadījumā, ja mēs šeit, likuma sākumdaļā, ieviešam šādu pantu par šiem ētikas principiem, turklāt nosaucam tos par valsts un pašvaldību amatpersonu pienākumiem? Viena no problēmām, kas uzreiz rodas, ir tā, ka šāds pants var tikt tulkots tā, ka šeit it kā būtu ekskluzīvi uzskaitīti visi pienākumi un ka citu pienākumu valsts amatpersonām nebūtu. Ja jau mums ir kāds likums, kurš uzskaita pienākumus, tādā gadījumā vismaz var mēģināt tiesā juridiski apstrīdēt to, ka šīm amatpersonām ir vispār vēl kaut kādi citi pienākumi. Ja ne attiecībā uz pienākumiem vispār, tad attiecībā uz tiem pienākumiem, kas tālāk ir minēti šajā likumā, šāds jautājums var tikt uzdots visā nopietnībā. Tas jau ir tīri juridisks jautājums. Šāds viens it kā labs priekšlikums var izjaukt visu tālāko šā likuma pantu darbības mehānismu. Patiesībā mēs attiecībā uz kādu no tālākajiem pantiem redzam, ka tas jau iziet ārpus tiem 7 punktiem, kas šeit ir uzskaitīti, un tajā gadījumā tos pienākumus, kas tur ir noteikti, vismaz var mēģināt apstrīdēt tiesā. Tāpat mēs labi zinām, ka šeit tālāk ir jaunā 12. panta redakcija, kura paredz valsts amatpersonām ierobežojumus, tām rīkojoties ar valsts mantu. Šeit ir minēts arī pilnīgi konkrēts valsts amatpersonu pienākums - pienākums iesniegt deklarācijas. Patiesībā, es domāju, šeit neviens īpaši neapstrīd to, ka šādas deklarācijas būtu jāiesniedz, bet šis deklarācijas iesniegšanas pienākums neizriet no tā... no šī Pēterkopa kunga priekšlikuma. Tālāk. Protams, var minēt vēl veselu virkni konkrētu likuma normu, kuras ir jau šobrīd spēkā esošajā likumā un kuras ir piedāvāts sakārtot šajos grozījumos, kas regulēs šo amatpersonu atrašanos interešu konflikta situācijā. Es gribu vērst jūsu uzmanību uz to, ka Pēterkopa kunga priekšlikums piedāvā pavisam citu pieeju interešu konflikta regulēšanai. Šeit šāda konflikta rašanās iespēja tiek pieļauta un tiek runāts tikai par to, kādā veidā šis konflikts būtu risināms. Taču paša šī Korupcijas novēršanas likuma jēga ir tāda, ka mēs nosakām preventīvus ierobežojumus amatpersonām, lai tās vispār nevarētu nonākt šādā nelikumīgā, ietekmējamā stāvoklī. Pēterkopa kunga priekšlikuma pieņemšana būtiski pavājinātu likumu un faktiski sagrautu arī visa šā likumprojekta jēgu. (Starpsauciens: “Absurds... ”) Bez tam ir ļoti liels jautājums par to, vai kādā atsevišķā likumā ir jānosaka tas, ka valsts amatpersonu un pašvaldību amatpersonu pienākumos ietilpst darbošanās likuma ietvaros. Es domāju, ka jau no mūsu tiesību sistēmas viedokļa ir skaidrs, ka katram cilvēkam ir jārīkojas likuma ietvaros. Kāpēc tas būtu vēl atsevišķi uzskaitāms šeit, šajā pantā Korupcijas novēršanas likumā? Te ir arī tāds formulējums - saglabāt un vairot paļāvību un uzticību valdības un pašvaldības godīgumam, objektivitātei un taisnīgumam... Arī par to ir jautājums, vai tas būtu juridiski pareizs formulējums. Un vēl viens būtisks jautājums ir tas, ka patiesībā šeit nesaskan... ir būtiska pretruna starp jaunā piedāvātā panta nosaukumu un saturu. Spriežot pēc nosaukuma, saturs it kā runātu par amatpersonu pienākumiem, bet tālāk ir runa tieši par ētikas principiem. Es tomēr aicinu noraidīt šo priekšlikumu kā bīstamu visam likumam.".
- 1998_03_26-seq41 language "lv".
- 1998_03_26-seq41 speaker Karlis_Cerans-1965.