Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_03_26-seq365> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1998_03_26-seq365 type Speech.
- 1998_03_26-seq365 number "365".
- 1998_03_26-seq365 date "1998-03-26".
- 1998_03_26-seq365 isPartOf 1998_03_26.
- 1998_03_26-seq365 spokenAs 29.
- 1998_03_26-seq365 spokenText "Augsti godātie deputāti! Es aicinātu jūs iepazīties rūpīgāk ar šo Pēterkopa kunga priekšlikumu. Viņš piedāvā padarīt par publiski pieejamām to valsts amatpersonu deklarācijas, kuras ir minētas 5. panta otrajā daļā. Es paskatījos, kas tad ir minēts šā 5. panta otrajā daļā. Tās šā likuma izpratnē ir valsts amatpersonas un arī citas personas, kuras ir ieceltas, ievēlētas vai apstiprinātas amatos un veic darbu valsts vai pašvaldības iestādēs. Arī attiecīgi uzņēmumos, uzņēmējsabiedrībās vai citās to izveidotās institūcijās. Savukārt augstākās valsts amatpersonas, kuras šeit Pēterkopa kungs domāja, - tie būtu gan Valsts prezidents, gan Saeimas deputāti, gan Ministru prezidents, gan tālāk nāktu Satversmes aizsardzības biroja direktors vai Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors un civildienesta ierēdņi, - šīs personas šeit vispār tiek izslēgtas ārā ar šo Pēterkopa kunga priekšlikumu. Es pieļauju, ka šeit ir zināma tehniska kļūda gadījusies un ka Pēterkopa kungs patiesībā bija domājis šo 5. panta pirmo daļu, bet arī tad es negribētu piekrist tam, ka visas šā 5. panta pirmajā daļā minētās amatpersonas būtu īpaši augstākas par citām personām, kuras ir minētas šā panta otrajā daļā, jo otrajā daļā ir minētas tās personas, kurām šīs deklarācijas ir jāiesniedz saskaņā ar Ministru kabineta apstiprinātajiem noteikumiem. Šeit ir arī kritēriji, saskaņā ar kuriem Ministru kabinetam ir jāapstiprina šis saraksts. Un arī šeit var būt ļoti nopietni lēmumi, kuri šīm amatpersonām, kas ir minētas šā 5. panta otrajā daļā, ir jāpieņem. Tik daudz gribu sacīt par šo tehnisko realizāciju. Šie jautājumi šobrīd absolūti nav izstrādāti, un tie arī īsti nav labojami pat tad, ja mēs mēģinātu sekot šai Pēterkopa kunga iecerei. Es arī uzskatu, ka ir nepareiza pati šā priekšlikuma virzība, tāpēc ka tā ir orientēta uz “caurspīdīguma” samazināšanu valsts pārvaldē, lai gan mums būtu svarīgi tieši palielināt šo “caurspīdīgumu”. Un, ja persona piekrīt kaut kādā gadījumā kļūt par valsts amatpersonu, tad viņai tajā pašā brīdī ir arī jāapzinās, ka tas saistās ar viņas pienākumu atklāt šo informāciju interesentiem, pirmām kārtām jau masu informācijas līdzekļu žurnālistiem. Bet nākamajā priekšlikumā mēs redzam, ka arī pārējām amatpersonām liks darīt pieejamas šīs viņu deklarācijas. Es domāju, ka šī publiskā pieejamība būs ļoti efektīvs kontroles mehānisms. Ja cilvēki redzēs, ka šī amatpersona dzīvo diezgan grezni, šiem cilvēkiem būs iespēja aiziet uz attiecīgo reģistru - uz Valsts ieņēmumu dienestu un tur iepazīties ar šīs amatpersonas deklarāciju. Un jebkurš cilvēks, jebkurš mūsu valsts pilsonis, ja viņš būs konstatējis šādu neatbilstību, viņš varēs rakstīt, teiksim, savus apsvērumus, savus novērojumus un iesniegt tos kompetentām iestādēm. Līdz ar to faktiski visa sabiedrība zināmā veidā tiks iesaistīta šā likuma uzraudzīšanā. Un līdz ar to šis “caurspīdīgums”, kurš šeit tiktu panākts, tiešām efektīvi darbotos, lai novērstu šo korupciju. Tātad tās tiešām būtu efektīvas normas un būtu panākts tas “caurspīdīgums”, par kuru pats Pēterkopa kungs jau sākumā runāja, ka šo uzsvaru vajadzētu likt uz šīm deklarācijām. Jā, liksim! Un liksim to arī tādā veidā, lai sabiedrība var līdzdarboties kontrolē. Varbūt tas ir kaut kāds zināms ārkārtas pasākums, bet mums valstī šādi ārkārtas pasākumi šobrīd ir vajadzīgi, un tāpēc es aicinu noraidīt deputāta Pēterkopa priekšlikumu, bet atbalstīt nākamo priekšlikumu, kas vēl vairāk paplašinātu šīs publiskās pieejamības iespējas. Paldies.".
- 1998_03_26-seq365 language "lv".
- 1998_03_26-seq365 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1998_03_26-seq365 mentions Q822919.