Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_03_11-seq27> ?p ?o. }
Showing items 1 to 19 of
19
with 100 items per page.
- 1998_03_11-seq27 type Speech.
- 1998_03_11-seq27 number "27".
- 1998_03_11-seq27 date "1998-03-11".
- 1998_03_11-seq27 isPartOf 1998_03_11.
- 1998_03_11-seq27 spokenAs 84.
- 1998_03_11-seq27 spokenText "Godātais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Pirms pārejam pie lietas būtības, es gribētu jums mazliet atgādināt šo vēsturi. Kad tiek celtas jeb būvētas kādas ostas, tiek plānots arī maksimālais kravu apgrozījums attiecīgajā ostā. Padomju laikos, kad tika celta Rīnūžu osta jeb, citiem vārdiem runājot, zvejniecības osta, tās maksimālais kravu apgrozījums gada laikā, kāds tika plānots, bija līdz 400 tūkstošiem tonnu. Rīgas tirdzniecības ostā maksimālais kravu apgrozījums, kāds tika plānots, bija 8,2 miljoni tonnu. Padomju laikos, līdz 1990. gadam, šī tonnāža arī tika ievērota. Pagājušajā gadā mēs pieņēmām likumu "Par Rīgas tirdzniecības brīvostu". Viena no motivācijām bija tā, ka, pieņemot šo likumu, palielināsies kravu apjoms tieši Rīgas tirdzniecības brīvostas teritorijā. Diemžēl līdz šodienai šis kravu apgrozījums vēl nav sasniedzis pat 4 miljonus tonnu. Kas notiek valsts stividoru kompānijā "Rīnūži", kura ir valsts uzņēmums? Uz šo brīdi (pareizāk sakot, pagājušajā gadā) "Rīnūžos" kravu apgrozījums ir pieaudzis līdz 1,8 miljoniem tonnu. Tātad plānotais kravu apgrozījums ir pieaudzis četras ar pusi reizes. Pirms pusgada mēs par labu darbu šīs valsts stividoru kompānijas ģenerāldirektoram piešķīrām pilsonību par īpašiem nopelniem. Viena no motivācijām bija tā, ka šis valsts uzņēmums šodien ir viens no retajiem, kurš strādā ar peļņu. Tāpēc izraisa dīvainas asociācijas tas, ka valsts nodod privatizācijai uzņēmumu, kurš nes valstij kolosālu peļņu. Tas ir pirmkārt. Otrkārt. Jautājums ir par to, vai Eiropā ostas vispār tiek privatizētas. Nesen Baltijas asamblejas Komunikācijas komiteja apmeklēja Antverpenes ostu, un es uzdevu Antverpenes ostas pārvaldniekam šo jautājumu. Viņš sāka smieties un pateica, ka tas ir absurds. Ka Beļģijā vispār netiek izskatīts jautājums par to, ka varētu būt privatizēts viens vai otrs Antverpenes ostas gabals. Nav runa par privātuzņēmumiem, kuri strādā uz ostas zemes, bet ir runa tieši par ostas privatizāciju. Eiropā vienīgā vieta, kur ir privātostas, ir Lielbritānija. Taču tas stāvoklis tur ir vēsturiski izveidojies. Ko tad pieprasa tie deputāti, kuri šeit ir parakstījušies? Pamatojoties uz Latvijas Republikas Ministru kabineta 1996. gada 11. septembra rīkojumu, Satiksmes ministrija nodod valsts stividoru kompāniju "Rīnūži", un Privatizācijas aģentūra pieņem to savā valdījumā ar 1997. gada 9. janvāra aktu. Pēc šīs procedūras Satiksmes ministrija panāk, ka, pārkāpjot likumu par valsts un pašvaldības īpašuma privatizāciju, privatizācijas noteikumus apstiprina satiksmes ministrs. Bet, neskatoties uz to, privatizācijas noteikumi nav apstiprināti līdz šim brīdim. Acīmredzot tāpēc, ka satiksmes ministra Krištopana, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Zivsaimniecības darbinieku arodbiedrības, Rīgas ostas valsts stividoru kompānijas "Rīnūži", Rīgas ostas pārvaldes vadītāju, darbinieku un Satiksmes ministrijas atsevišķu departamentu vadītāju viedoklis ir diametrāli pretējs. Saeimas deputāti pieprasa sniegt paskaidrojumus. Uz kāda likuma panta pamata privatizācijas noteikumi ir jāapstiprina satiksmes ministram? Kad tiks apstiprināti valsts stividoru kompānijas "Rīnūži" privatizācijas noteikumi? Vai tiks ņemti vērā Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības, Latvijas Zivsaimniecības darbinieku arodbiedrības, Rīgas ostas valsts stividoru kompānijas "Rīnūži", Rīgas ostas pārvaldes vadītāju, darbinieku un Satiksmes ministrijas atsevišķu departamentu vadītāju viedoklis, ka izpirkšanai paredzētais akciju daudzums uzņēmuma vadībai ir 25%, darbiniekiem - 25%? Kādu firmu intereses lobē satiksmes ministrs Krištopans un vai šīs firmas nav tieši vai pastarpināti saistītas ar viņa biznesa interesēm? Interesanta ir arī Viļa Krištopana atbilde Latvijas Zivsaimniecības darbinieku arodbiedrības priekšsēdētājam Skrebeļa kungam.".
- 1998_03_11-seq27 language "lv".
- 1998_03_11-seq27 speaker Janis_Adamsons-1956.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q822919.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q211.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q2660080.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q193089.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q39731.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q31.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q23666.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q3018073.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q2502537.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q12892.
- 1998_03_11-seq27 mentions Q944216.