Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_02_26-seq154> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1998_02_26-seq154 type Speech.
- 1998_02_26-seq154 number "154".
- 1998_02_26-seq154 date "1998-02-26".
- 1998_02_26-seq154 isPartOf 1998_02_26.
- 1998_02_26-seq154 spokenAs 25.
- 1998_02_26-seq154 spokenText "Godātais Prezidij! Godātie deputāti! Es aicinu noraidīt šo likumprojektu un paskaidrošu, kāpēc. Ja tiks pieņemtas šīs maiņas Privatizācijas likumā, tad tas būtiski izmainīs privatizācijas procesu mūsu valstī. Privatizācijas likuma grozījumi paredz, ka turpmāk valsts īpašuma objektu privatizācijas noteikumus apstiprinās nevis Privatizācijas aģentūras valde, bet gan Privatizācijas aģentūras padome vai Ministru kabinets. Ministru kabinets apstiprinās Privatizācijas likumā nosaukto valsts īpašuma objektu - “Latvenergo”, “Latvijas kuģniecības”, “Latvijas dzelzceļa”, “Lattelekom”, Latvijas Hipotēku un zemes bankas un Latvijas Krājbankas - privatizācijas noteikumus un noteikumus par valsts kapitāla daļu privatizāciju šajās sabiedrībās. Bez tam, nododot valsts īpašuma objektu privatizācijai, Ministru kabinets varēs noteikt, ka šī objekta privatizācijas noteikumus apstiprinās pats Ministru kabinets. Visu pārējo valsts īpašuma objektu privatizācijas noteikumus turpmāk apstiprinās Privatizācijas aģentūras padome, ja tiks pieņemtas šīs izmaiņas likumā. Lai nodrošinātu to, ka valsts īpašuma objektu privatizācijas noteikumus apstiprina Ministru kabinets vai Privatizācijas aģentūras padome, ar ierosinātajiem Privatizācijas likuma grozījumiem nepietiks. Tas saistīts ar to, ka, saskaņā ar Privatizācijas likumu, valsts īpašuma objektu privatizāciju veic bezpeļņas organizācija - valsts akciju sabiedrība Privatizācijas aģentūra. Privatizācijas aģentūra ir akciju sabiedrība, un tai ir visas likumā par akciju sabiedrībām paredzētās institūcijas - akcionāru pilnsapulce, padome un valde. Šo institūciju darbība - valsts īpašuma objektu privatizācija - tiek organizēta saskaņā ar Akciju sabiedrību likumu. Tā tas ir nostiprināts arī Privatizācijas aģentūras statūtos. Tādēļ arī Privatizācijas likumā Privatizācijas aģentūras darbību organizācija nav īpaši atrunāta, ir atsauce uz Akciju sabiedrību likumu, Privatizācijas aģentūras statūtiem. Privatizācijas likumā ir īpaši atrunāts jautājums par valsts pilnvarnieku, kurš vienlaicīgi ir arī padomes priekšsēdētājs, kā arī jautājums par padomes formēšanu. Akciju sabiedrību likumā un Privatizācijas aģentūras statūtos noteikts, ka valde ir izpildinstitūcija, kas organizē valsts īpašuma objektu privatizāciju un apstiprina šo objektu privatizācijas noteikumus. Privatizācijas aģentūras padome, kā tas paredzēts Akciju sabiedrību likumā, nevar iejaukties šādos valdes kompetencē esošos jautājumos. Privatizācijas aģentūras valde ir Akciju sabiedrību likumā paredzētajā kārtībā atbildīga par savu darbību. Ja turpmāk valsts īpašuma objektu privatizācijas noteikumus apstiprinās Privatizācijas aģentūras padome vai Ministru kabinets, tad tie pārņems vienu no būtiskākajām valdes funkcijām, bet, lai to juridiski varētu īstenot, Privatizācijas likumā jāparedz speciāla nodaļa, kas noteiktu jaunās attiecības starp Privatizācijas aģentūru, tās valdi un tās padomi. Bez tam jāizdara Akciju sabiedrību likumā grozījumi, kas dotu iespēju Privatizācijas likumā paredzēt speciālu kārtību Privatizācijas aģentūras kā akciju sabiedrības darbībā, kā arī to institūciju atbildību, kuras turpmāk apstiprinās privatizācijas noteikumus. Bez tam, protams, jāizdara ir ievērojami grozījumi Privatizācijas aģentūras statūtos, kā arī Privatizācijas aģentūras iekšējo dokumentu lielākajā daļā. Būs jāizdara arī Ministru kabineta iekšējās kārtības un darbības noteikumos grozījumi, kas noteiktu kārtību, kādā Ministru kabinets apstiprina valsts īpašuma objektu privatizācijas noteikumus. Vēl jāņem vērā fakts, ka Privatizācijas aģentūras padomei būs jāstrādā tādā režīmā, kāds līdz šim bija Privatizācijas aģentūras valdei. Padomei jānotur sapulces vismaz divas trīs reizes nedēļā, katru reizi pa divām stundām. Un tā tālāk. Padomei būs arī jāapstiprina šo valsts īpašuma objektu privatizācijas pamatprincipi vai pamatnostādnes. Bez tam padomei būs jāapstiprina arī grozījumi privatizācijas noteikumos un to pielikumos. Skaidrs, ka privatizācijas process Latvijā apstāsies, kamēr tiek sakārtota likumdošana un Ministru kabineta noteikumi. Līdztekus daudziem citiem paliek jautājums par Privatizācijas aģentūras padomi, kas pārņem Privatizācijas aģentūras valdes pilnvaras un strādā pilnā slodzes režīmā, uzņemoties personīgu atbildību par visu mantu, par saviem lēmumiem. Tātad, ja tiks pieņemtas šīs izmaiņas, būs starptautiskas sekas: valsts budžeta deficīts 1998. gadā, starptautiskajā presē ārkārtīgi negatīva publicitāte, kas ilgstoši ietekmēs Latvijas tēlu, vispārēja uzticības samazināšanās attiecībā pret Latviju un tās realizēto ekonomisko politiku, visu iepriekšējo faktoru radīta investīciju plūsmas samazināšanās, kas negatīvi ietekmētu visas valsts attīstību. Tātad apstāsies privatizācijas process un tiks sagrauta ekonomiskā attīstība Latvijā. Lūdzu balsot pret šo iesniegumu!".
- 1998_02_26-seq154 language "lv".
- 1998_02_26-seq154 speaker Aristids_Lambergs-1934.
- 1998_02_26-seq154 mentions Q211.
- 1998_02_26-seq154 mentions Q3736450.
- 1998_02_26-seq154 mentions Q404542.
- 1998_02_26-seq154 mentions Q2984071.
- 1998_02_26-seq154 mentions Q327094.