Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_02_19_a-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 34 of
34
with 100 items per page.
- 1998_02_19_a-seq4 type Speech.
- 1998_02_19_a-seq4 number "4".
- 1998_02_19_a-seq4 date "1998-02-19".
- 1998_02_19_a-seq4 isPartOf 1998_02_19_a.
- 1998_02_19_a-seq4 spokenAs 23.
- 1998_02_19_a-seq4 spokenText "Augsti godātais Valsts prezidenta kungs! Godātais Prezidij! Godātie deputāti! Latvijas ārpolitika pamatojas uz principu, ka starptautiskā sistēma, starpvalstu attiecības balstās uz starptautiskiem nolīgumiem un likumu spēku. Šajā konkrētajā Irākas gadījumā likums ir 1991. gada laikā pieņemtā Apvienoto Nāciju Organizācijas Drošības padomes rezolūcija nr. 687. Kā jau minēja Valsts prezidents, šī rezolūcija tika pieņemta laikā, kad mēs vēl cīnījāmies par savu brīvību. Šī rezolūcija paredz ķīmisko un bioloģisko ieroču iznīcināšanu. Liedzot Apvienoto Nāciju Organizācijas inspektoriem netraucētu darbošanos savā teritorijā, Irāka faktiski atsakās izpildīt starptautiskās sabiedrības pieņemto likumu. Latvija uzskata - un ārpolitiski tas ir pilnīgi pareizi -, ka starptautiskajai sabiedrībai jābūt konsekventai savā rīcībā un jāpanāk ANO rezolūciju pildīšana, nepieciešamības gadījumā lietojot arī spēku. Mēs viennozīmīgi dodam priekšroku krīzes mierīgam noregulējumam ar diplomātiskiem līdzekļiem. Es pasvītroju - viennozīmīgi. Bet, ja rīt, 20. februārī, paredzētā ANO ģenerālsekretāra Kofi Annana vizīte Irākā nenesīs pozitīvus rezultātus un pārejie diplomātiskie līdzekļi būs izsmelti, Latvijai kā ANO dalībvalstij neatliek cita izvēle, kā atbalstīt ANO rezolūciju izpildi. Jautājums ir par to, ka faktiski ar savu lēmumu šodien mēs stiprinām ANO ģenerālsekretāra iespējas ietekmēt pozīciju Irākā. Latvijas aktīva līdzdalība krīzes noregulējumā būs skaidrs apliecinājums tam, ka mēs esam uzticami sabiedrotie demokrātisko valstu koalīcijai. Sperot šo soli, mēs ar praktisku darbību piepildām 16. janvārī parakstīto ASV un Baltijas hartu. Šobrīd šo krīzes risinājumu ar iespējamo spēka pielietojumu, ja visi diplomātiskie līdzekļi ir izsmelti, atbalsta Amerikas Savienotās Valstis, Lielbritānija, Austrālija, Jaunzēlande. Savu atbalstu un pozitīvo nostāju ir izteikušas Austrija, Dānija, Kanāda, Vācija, Nīderlande, Beļģija, Izraēla, Rumānija, Bulgārija un -tas man šķiet īpaši svarīgi - arī jaunās NATO kandidātvalstis Polija, Čehija, Ungārija. Arī citas valstis, ieskaitot arābu valstis. 16. februārī kopīgā paziņojumā atbalstu koalīcijai pauduši arī visu trīs Baltijas valstu prezidenti, un šobrīd arī Lietuva un Igaunija apsver savu turpmāko rīcību un konkrēto ieguldījumu Irākas krīzes atrisinājumā. Tas varētu izpausties gatavībā nosūtīt karaspēka vienības vai cita veida atbalstā. Lēmuma pieņemšana ir sagaidāma tuvākajās dienās, un ir pamats uzskatīt, ka atbalstošo valstu skaits arvien palielināsies, ja būs skaidri redzams, ka diplomātiskie līdzekļi patiešām ir izsmelti. Mēs esam viennozīmīgi nostājušies pret ķīmisko un bioloģisko ieroču lietošanu, izplatīšanu, un to mēs esam apliecinājuši, ratificējot Saeimā attiecīgu konvenciju. Atgādināsim, ka iepriekšējā pieredze - Irākas valdības rīcība - ir apliecinājusi, ka šie ieroči jau ir lietoti pret civiliedzīvotājiem. 1988. gadā - pret kurdiem Haljabas pilsētā, pret kaimiņvalstīm - Irānas-Irākas karā, kurā 21 500 irāņu tika nogalināti ar ķīmiskajiem ieročiem. Irākas tuvākās kaimiņvalstis atrodas vistiešākajā ķīmisko un bioloģisko ieroču draudu zonā. Šajā apdraudējuma zonā atrodas arī Izraēla - valsts, uz kuru drīzumā dodas Valsts prezidenta delegācija. Latvijas nostāšanās pret ķīmisko un bioloģisko ieroču draudiem ir vēl viens pozitīvs apliecinājums mūsu starptautiskajām aktivitātēm, kas sakrīt ar pasaules demokrātiskās sabiedrības nostāju. Starptautiskās koalīcijas spēku mērķis nav vērsties pret Irākas teritoriālo integritāti un Irākas tautu. Mērķis ir viens - panākt ANO rezolūciju izpildi un ķīmisko un bioloģisko ieroču iznīcināšanu. Tādam jābūt arī mūsu mērķim.".
- 1998_02_19_a-seq4 language "lv".
- 1998_02_19_a-seq4 speaker Valdis_Birkavs-1942.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q822919.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q211.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q37.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q191.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q40.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q16.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q39731.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q35.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q31.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q55.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q7184.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q796.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q23666.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q183.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q36.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q28.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q218.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q219.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q1065.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q801.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q794.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q30.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q213.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q408.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q664.
- 1998_02_19_a-seq4 mentions Q1254.