Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_02_19-seq240> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1998_02_19-seq240 type Speech.
- 1998_02_19-seq240 number "240".
- 1998_02_19-seq240 date "1998-02-19".
- 1998_02_19-seq240 isPartOf 1998_02_19.
- 1998_02_19-seq240 spokenAs 29.
- 1998_02_19-seq240 spokenText "Dārgie kolēģi! Mēs visi esam saņēmuši atklāto vēstuli, kas adresēta 6. Saeimas priekšsēdētājam, godājamajam Čepāņa kungam, un valsts kontrolierim Černaja kungam. Es to šobrīd nepārlasīšu, jo tie, kas vēlējās, ir jau iepazinušies ar tās saturu. Es runāšu pavisam īsi. Varbūt nedaudz par piketu. Kāpēc tas notika? Vai tā bija principialitāte vai attiecīgo amatpersonu poza? Un es domāju, ka tā noteikti bija poza. Vai bija citi risinājumi? Varu teikt atklāti - jā, bija vairāki risinājumi, bet tika izvēlēts tas vienkāršākais, kas faktiski jautājumu neatrisināja, bet gan - gluži pretēji - pierādīja to, par ko cīnījās vaiņodnieki. Tā saimniekojot, drīz vien Latvijā paliks viena dzelzceļa līnija. Visas citas būs likvidētas. Pirmās Latvijas laikā Latvijā tika izbūvētas 900 kilometrus garas jaunas dzelzceļa līnijas, turpretim šodien mēs tikai likvidējam. Biju ieradies Rīgas Tramvaju un trolejbusu pārvaldē, un tās direktors Zālīša kungs man izrādīja savu saimniecību. Tiešām, es tur redzēju īstu saimnieku un varu pilnīgi droši teikt: ja ne pilnīgi, tad daļēji būtu Rīgā uz šodienu likvidēti pasažieru pārvadājumi, videi nekaitīgie tramvaji un trolejbusi būtu jau sen norakstīti un sagriezti metāllūžņos, bet pa Rīgu skraidītu melnus dūmus izverdošie autobusi, ja nebūtu Rīgas Tramvaju un trolejbusu pārvaldē Zālīša kunga. Zālīša kunga vārdiem runājot, jāsaka: “Paldies Dievam, ka Dievs deva vienam otram augsti stāvošam Satiksmes ministrijas darbiniekam prātu!” Šī doma ļoti cieši saskan ar brāļu Kaudzīšu romānu “Mērnieku laiki”. Laicīgi atteicās no Prātnieka cienīgās domas - likvidēt Rīgā trolejbusus. To pašu dzirdēju arī sarunā, apmeklējot Zasulauka depo, kur brīnījās par tām, maigi sakot, īpatnējām pavēlēm, ko viņiem sniedz valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”. Un tāpēc nav jābrīnās, ka vilciens aizskrien garām stacijai, kurā stāv un vilcienu gaida pārdesmit cilvēku, bet vasaras laikā - vairāki simti. Un tā tas tepat - Jūrmalas pilsētā! Par Vaiņodi jau nemaz nerunājot. Tādas negācijas varētu vēl ilgi uzskaitīt, bet kāds no visas tās runāšanas labums? Tāda žēlošanās vien tik iznāk. Jāsāk beidzot šos jautājumus arī risināt. Pie Zālīša kunga viss ir atrisināts - pat jaunu vagonu būvēšana, taču to nevaru teikt par “Latvijas dzelzceļu”. Runājot ar dzelzceļniekiem, sadzirdu tikai nopūtas: “Kas tad mūs aizstāvēs, ja Satiksmes ministrijā nav neviena dzelzceļa speciālista? Tas pats ir Dzelzceļa departamentā. Un tas pats ir arī valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” vadībā. ” Un čukstus viņi saka: “Mēs gaidām tikai to mirkli, kad mums pienāksies pensija!” Bet par nesaimnieciskumu, kāds valda valsts akciju sabiedrībā “Latvijas dzelzceļš”, viņi saka, ka viņiem sirds sāpot. Acīmredzot vainojami ir kadri, kadri un vēlreiz kadri! Kadri, kuri sasēduši augstos krēslos, svaida pavēles pa labi un pa kreisi, paši lāgā nesaprotot, kas un kā darāms. Cilvēki brauc uz darbu no rīta pulksten astoņos, bet vilcieni kursē tā, lai pasažieri darbu kavētu. Savukārt Vaiņodes līnijā ieliek lokomotīvi, kas domāta preču vagoniem, 60 - 70 preču vagonu pārvadāšanai, un dzenā šurpu, turpu. Pēc tam plāta rokas: “Redziet nu, nekas nesanāk! Viss ir ļoti dārgi!” Pat tik smalku darbu kā vagonu pavadoņu darbu neuztic vietējam darbaspēkam, bet, maksājot komandējuma naudu, piekomandē to no tālienes. Varbūt Vaiņodes vilciens ir stratēģisks pierobežas vilciens un tur vajadzīgi savi aģenti? Tad, lai vairāk maskētos, varēja pasūtīt no kādas tuvējās aizrobežas šos pavadoņus ar lielāku pieredzi un augstāku komandējuma maksu. Lūk, tā strādā valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”. Šodien valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” ir viens no tiem uzņēmumiem, kuri nav parādā valstij, maksā kārtīgi nodokļus, un kuros nav algu izmaksu aizturēšanas...".
- 1998_02_19-seq240 language "lv".
- 1998_02_19-seq240 speaker Janis_Kazaks-1948.
- 1998_02_19-seq240 mentions Q822919.
- 1998_02_19-seq240 mentions Q211.
- 1998_02_19-seq240 mentions Q2660080.
- 1998_02_19-seq240 mentions Q327094.
- 1998_02_19-seq240 mentions Q2336005.