Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_02_19-seq236> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1998_02_19-seq236 type Speech.
- 1998_02_19-seq236 number "236".
- 1998_02_19-seq236 date "1998-02-19".
- 1998_02_19-seq236 isPartOf 1998_02_19.
- 1998_02_19-seq236 spokenAs 29.
- 1998_02_19-seq236 spokenText "Godātā Saeima! Pieprasījumu komisija kārtējo reizi noraidījusi mūsu pieprasījumu Krištopana kungam par vilcienu kustību posmā Liepāja - Vaiņode. Gribas pārmest komisijai, ka tā nav iedziļinājusies problēmā. Jautājums taču ir ne tikai par Vaiņodes - Liepājas dzelzceļu, bet arī par vispārējo pasažieru vilcienu kustības nesakārtotību Latvijā. Šķiet, katrs būs piedzīvojis to, kā vilcieni iet uz Jūrmalu: tad, kad nav vajadzīgs, iet seši, astoņi vagoni, bet tad, kad ir vajadzīgs, vilcienu vispār nav. Es pats personīgi to piedzīvoju, kad mēs braucām no Milzkalnes un nevarējām nopirkt biļeti. Tūlīt statistikā parādīsies, ka nav braucēju, jo vienīgais statistiskais rādītājs ir biļešu izpārdošana tādā vai tādā punktā. Tur nebija kasieres. Vilcienā izstaigājām visu sastāvu, bet arī tur nebija kasieres. Tātad nav nodrošinājuma, normāla nodrošinājuma dzelzceļam. Kas par to galu galā atbild? Tā tas Latvijā ir nepārtraukti. Alojas dzelzceļu arī slēdza tāpēc, ka tur bija līdzīgs stāvoklis. Pusotru gadu nepārdeva biļetes līdz pat Limbažiem, un rezultāts bija tāds, ka statistika rādīja, ka tas dzelzceļa posms ir tukšs, nevajadzīgs. Var minēt daudz šādu piemēru. Tas tikai liecina, ka absolūti nesakārtota ir dzelzceļa saimniecība. Taču neviens Zorgevica kungam neko neprasa, bet, gluži otrādi, tiek atbalstīta viņa prasība - likvidēt, likvidēt, likvidēt dzelzceļu! Es gribu dot jums konkrētus aprēķinus, kurus zinātnieki ir veikuši attiecībā uz dzelzceļa transportu un attiecībā uz autotransportu. Autotransports, pārvietojoties pa ceļu, patērē apmēram 3 reizes vairāk enerģijas. Jūs zināt, ka dzelzceļa lielo vagonu, ja tas ir iekustināts, var viens cilvēks ar vienu roku stumt pa dzelzceļa sliedēm līdzenā vietā. Tik ļoti maza ir rites pretestība. Ir aprēķināts: ja drezīna velk nelielu vagonu, kas ir lielāks par autobusu un, protams, arī ērtāks, tad patērē piecas sešas reizes mazāk enerģijas, piecas sešas reizes mazāk degvielas. Kāpēc tur, kur sliedes tik un tā ir jātur, netiek nodrošināts pasažieru transports, normāls, atbilstoši izdevumiem izdevīgs transporta veids? Bez tam posmā Vaiņode - Liepāja ir tā īpatnība, ka dzelzceļš iet pa citu maršrutu nekā autobusi. Līdz ar to būtu labāk apkalpoti arī tie iedzīvotāji, kas dzīvo tuvāk dzelzceļam. Absolūti nekas neinteresē ministru Krištopana kungu. Acīmredzot tā ir tā nostāja pret tautu, kura jau daudzkārt ir citēta un zināma. Absolūti neskatoties uz to, ka tā ir viņa vaina, vaina tiek meklēta gan neizdevīgumā, gan tautas muļķībā. Īstenībā neizdevīgumu rada pati nesakārtotība, nevēlēšanās neko darīt, bezatbildība pret pasažieriem. Mēs jau te dzirdējām - dzelzceļnieki to labāk paskaidros - , ka šajā posmā Vaiņode - Liepāja nav paredzēts sliedes noņemt, kā tas bija paredzēts attiecībā uz Alojas dzelzceļa līniju. Kāda jēga šīs sliedes turēt un neizmantot, ja tās rada saimniecisku efektu un ērtību pasažieriem? Mēs zinām, ka Alojas dzelzceļa līnija...".
- 1998_02_19-seq236 language "lv".
- 1998_02_19-seq236 speaker Janis_Maulins-1933.
- 1998_02_19-seq236 mentions Q822919.
- 1998_02_19-seq236 mentions Q211.
- 1998_02_19-seq236 mentions Q16362569.
- 1998_02_19-seq236 mentions Q5244326.
- 1998_02_19-seq236 mentions Q19896841.
- 1998_02_19-seq236 mentions Q4251783.