Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_02_19-seq227> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1998_02_19-seq227 type Speech.
- 1998_02_19-seq227 number "227".
- 1998_02_19-seq227 date "1998-02-19".
- 1998_02_19-seq227 isPartOf 1998_02_19.
- 1998_02_19-seq227 spokenAs 29.
- 1998_02_19-seq227 spokenText "Augsti godātie deputāti! Tā ir mana pārliecība - atšķirībā no Tabūna kunga acīmredzot -, ka Saeimai ir jānodarbojas ar problēmām, kuras skar būtiskas mūsu sabiedrības daļas intereses, nevis tikai aristokrātiski jāgozējas pašiem savā kompānijā, neredzot neko, kas notiek ārpus šī mūsu Saeimas nama durvīm. Arī šis konkrētais jautājums, par ko ir formulēts šis deputātu pieprasījums, tāpat kā iepriekšējais, skar būtiskas mūsu sabiedrības daļas intereses, un tā ir tāda situācija, kurā valsts pārvaldes amatpersonas nav spējušas nodrošināt sabiedrības interešu ievērošanu. Tas ir jautājums par to, kādā veidā, ar kādiem argumentiem Satiksmes ministrija ir spējusi panākt to, ka tagad atkal tiek pārtraukti pasažieru pārvadājumi dzelzceļa līnijā Liepāja-Vaiņode. Protams, var diskutēt par to, vai ir vajadzīgi vai nav vajadzīgi šie pārvadājumi, taču es šajā brīdī negribu runāt par to, vai šie pārvadājumi konkrētajā gadījumā ir rentabli vai nav rentabli. To varbūt pateiks citi mani kolēģi. Šie jautājumi ir diskutēti arī daudzās un dažādās citās vietās, bet šeit es gribu ar visu atbildības sajūtu izvirzīt jautājumu par nesaimnieciskumu, par nesaimnieciskumu Satiksmes ministrijā un par to, ka šī ministrija un tās ierēdņi atļaujas lietot faktiski melus, lai pamatotu savu pozīciju. Tas ir jautājums par to, kādā veidā ir aprēķināts, ka šī dotācija, kas ir piešķirta Vaiņodes dzelzceļam, ir vajadzīga ļoti liela un ka tur viss ir nerentabls. Izrādās, ka problēma ir pavisam vienkārša - ka pa šo dzelzceļu notiek visai minimāli kravu pārvadājumi un līdz ar to, ja mēs šeit uzliekam arī pasažieru pārvadājumus, tad visas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšana praktiski gulstas uz šiem pasažieru pārvadājumiem. Skaidrs, ka šādā gadījumā nekāda saprātīga dotācija šim dzelzceļam nevar būt pietiekama, un skaidrs, ka tas viss iznāk ļoti dārgi. Bet šeit ir absolūti absurda metodika; šāda metodika būtu attaisnojama tikai tajā gadījumā, ja pēc pasažieru kustības pārtraukšanas pa šo dzelzceļa līniju Liepāja-Vaiņode tiktu pārtraukta arī preču kustība un visa šī līnija tiktu nomontēta, bet es ļoti ceru, ka tas nav tas, ko mēs gribam. Dzelzceļam ir jāatrod šī nauda un šie līdzekļi šīs infrastruktūras uzturēšanai, neatkarīgi no tā, vai pasažieru kustība tur notiek vai nenotiek. Patiesībā mēs esam ļoti bīstamā situācijā, jo tagad Satiksmes ministrijas ierēdņi un “Latvijas dzelzceļa” amatpersonas vienkārši vienā momentā var jebkuru līniju un jebkādus pasažieru pārvadājumus pasludināt par nerentabliem, uzliekot visu infrastruktūras uzturēšanu tikai uz pasažieru pārvadājumiem, un pateikt: jā, mēs slēgsim, ja nav tiešas saistības ar šo tranzītlīniju, kas nes peļņu “Latvijas dzelzceļam” un atsevišķām amatpersonām, pārējais nav vajadzīgs. Un šeit ir tā māka rokā - šī ārkārtīgi bīstamā metodika ir tur iekšā iestrādāta. Protams, šajā gadījumā pastāv arī vesela virkne citu faktoru, kuri šeit ir pilnīgi konkrēti uzskaitīti un kuri liecina par pilnīgi konkrētu nesaimnieciskumu šajā līnijā Liepāja-Vaiņode, un attiecībā uz kuriem Satiksmes ministrija nespēj dot atbildes savā rakstā, un tāpēc, es domāju, nekas cits mums šeit šodien neatliek - vienīgais pieņemamais lēmums būtu virzīt šo Saeimas deputātu pieprasījumu, par to es lūdzu jūs nobalsot. Paldies.".
- 1998_02_19-seq227 language "lv".
- 1998_02_19-seq227 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1998_02_19-seq227 mentions Q822919.
- 1998_02_19-seq227 mentions Q211.
- 1998_02_19-seq227 mentions Q5244326.