Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_02_12-seq239> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1998_02_12-seq239 type Speech.
- 1998_02_12-seq239 number "239".
- 1998_02_12-seq239 date "1998-02-12".
- 1998_02_12-seq239 isPartOf 1998_02_12.
- 1998_02_12-seq239 spokenAs 25.
- 1998_02_12-seq239 spokenText "Augsti godātie deputāti! Mans priekšlikums tomēr ir pietiekami nopietns, un es priecājos, ka jūs šodien varbūt nestāstīsiet anekdotes par sievietēm. Lai to pierādītu, es, skatoties pa punktiem, minēšu vairākas ābeces patiesības: Pirmais. Nedrīkst būt sievietes diskriminācija. Sieviešu un vīriešu tiesībām ir jābūt vienlīdzīgām. Sieviete nedrīkst tikt pazemota. Vai tā ir? Otrais. Juridiski - jā, tā ir! Taču patiesībā sievietes vienlīdzība juridiski skaitās tikai uz papīra. Reālajā dzīvē sieviete Latvijā ir diskriminēta. Faktiski sievietes atrodas redzami zemākā stāvoklī: 1) ekonomiski, 2) sociāli, 3) juridiski, 4) fiziski, 5) morāli. Tātad - kā sieviete tiek ekonomiski diskriminēta? Daudzas no viņām vienas audzina bērnus, tāpēc ka ir šķīrušās, tāpēc, ka vīri, mīļākie viņas ir pametuši. Līdz ar to viņu ekonomiskais stāvoklis ir sliktāks. Tālāk. Ja vīrs ir miris, bērns paliek pie sievietes, bet, ja ir otrādi, ja ir mirusi sieva, tad bērnam it kā būtu jāpaliek pie vīra, taču tik un tā bērns tiek audzināts pie vienas vai otras vecāsmātes, tātad viņš atkal ir sievietes aprūpē. Līdz ar to es uzsveru, ka šis ekonomiskais stāvoklis tik un tā atkal skar sievieti. Latvija ir valsts, kurā ir visvairāk dzērāju Eiropā. Kāds te ir ekonomiskais stāvoklis ģimenē - tas man jums nav jāstāsta. Ekonomiski un sociāli šausmīgs stāvoklis ir tādā dzērāju ģimenē. Lūk, šo uzskaitīto apstākļu dēļ sievietes ekonomiskais stāvoklis lielāko daļu ir daudz sliktāks nekā vīriešiem. Otrkārt. Runājot par sociālo diskrimināciju, jāteic, ka tā izriet jau no šeit parādītās ekonomiskās diskriminācijas. Sieviete velk dzīvi kā smagu nabadzības jūgu, un bieži vispār ir jābrīnās, kā viņa - vientuļā māte vai dzērāja sieva - vispār spēj šajā laikā tomēr pavilkt dzīvi - apģērbt, paēdināt un sūtīt skolā bērnus, pie tam vēl māju ciešamā kārtībā uzturēt. Treškārt. Sievietes juridiskā diskriminācija izriet kā sekas no sievietes fizioloģijas, jo kopīgajā mīlestībā iegūtais bērniņš paliek sievietes vēderā, bet mīlnieks var aiziet tālēs zilajās. Taču juridiskās sekas atkal ir sievietei. Ceturtkārt - fiziskā diskriminācija. Sieviete pēc dabas ir smalka un vājāka būtne, bet dzērāju ģimenēs sievietes tiek sistas tomēr daudz biežāk, nekā sievas sit vīrus. Vēl sievietes - mātes, sievietes - meitenes tiek bieži izvarotas, taču pretēji gadījumi gan nav zināmi. Morālā sievietes diskriminācija. Tā tiešām ir briesmīga. Dažkārt pavīd gandrīz vai neticami dati par prostituēto skaitu Rīgā. Tad mēs šausmināmies un sakām, cik tas ir apkaunojoši un briesmīgi šīm sievietēm. Bet uz katru prostitūtu cik ir vīriešu? Par tiem mēs nerunājam. Tātad šī morālā stāja ir vienkārši... Tātad tā ir morāla diskriminācija pret sievieti. Viņa ir “fui”, bet vīrietis, kas stājas sakaros ar prostitūtu, tāds nav. Es redzu, ka daudzi smaida, bet tie visi ir neapgāžami fakti.".
- 1998_02_12-seq239 language "lv".
- 1998_02_12-seq239 speaker Guntis_Enins-1933.
- 1998_02_12-seq239 mentions Q211.
- 1998_02_12-seq239 mentions Q2660080.
- 1998_02_12-seq239 mentions Q193089.
- 1998_02_12-seq239 mentions Q8436.