Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_02_05-seq612> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 1998_02_05-seq612 type Speech.
- 1998_02_05-seq612 number "612".
- 1998_02_05-seq612 date "1998-02-05".
- 1998_02_05-seq612 isPartOf 1998_02_05.
- 1998_02_05-seq612 spokenAs 29.
- 1998_02_05-seq612 spokenText "Paldies. Tagad dažādu līmeņu valsts amatpersonas runā par to, cik šī dzelzceļa līnija Vaiņode-Liepāja ir dārga un neizdevīga un cik ļoti nepamatota ir dotācija šai dzelzceļa līnijai. Tiek minēti dažādi skaitļi un fakti, un iztēlo šo līniju bezmaz tā, ka it kā visiem Latvijas nodokļu maksātājiem nu būtu šī līnija jāuztur. Bet, ja mēs paskatāmies, kāda situācija ir patiesībā ar šo līniju, tad redzam, ka tur ir veikta grandioza līdzekļu izšķērdēšana. Varbūt šīs absolūtās summas neiznāks tik lielas, bet tās ir milzīgas salīdzinājumā ar tās dotācijas apmēru, kas šim dzelzceļa posmam ir piešķirta. Faktiski ir skaidrs, ka lielākā daļa no šīs dotācijas ir izšķērdēta. Un tagad, kad šī nauda ir izšķērdēta, var dažādas amatpersonas izdarīt secinājumus par to, ka, lūk, patiesībā jau šeit dotēt nevajadzēja, ka tas viss ir pārāk dārgi un ka dotācija nav iespējama. Tomēr, iedziļinoties lietas būtībā, mēs redzam citu situāciju un tomēr gribam arī pieprasīt no ministra pilnīgi konkrētu atbildību par to, par tiem faktiem... par to, kas šeit ir veikts. Lai nevarētu atkal tautu muļķot, teiksim, ar kādiem demagoģiskiem trikiem un pietiekami skaļu uzstāšanos vienā vai otrā televīzijas stacijā (šim ministram nav problēmu to izdarīt). Lai nevarētu turpināt ar to muļķot tautu. Tātad ir jautājums: kāpēc dzelzceļa līnijā Liepāja-Vaiņode vilcienu darbina preču dīzeļlokomotīve, kuras darba izmaksas, kas ir 54 lati stundā, ievērojami pārsniedz pat viena pasažieru dīzeļvilciena darba izmaksas, kas ir apmēram 30 lati stundā vai pat vēl mazākas? Kāpēc vilcienu kustībai šajā posmā ir paredzētas grafikā 2 stundas (agrākā braukšanas ilguma - stundas un 10 minūšu - vietā)? Kāpēc vilciena apkalpojošais personāls - pavadonis - ir izvēlēts tāds, kas nedzīvo nedz Liepājā, nedz Vaiņodē, lai viņam par darbu vajadzētu maksāt komandējuma naudu? Kādām amatpersonām bija jānodrošina Vaiņodes dzelzceļam piešķirtās dotācijas lietderīga izlietošana? Un kādas amatpersonas ir tikušas vai tiks sauktas pie atbildības par Vaiņodes dzelzceļam piešķirtās dotācijas izšķērdēšanu? Vai līdzekļu šķērdēšana ir vērojama arī visās pārējās Satiksmes ministrijas budžeta pozīcijās, tāpat kā tas ir noticis ar Vaiņodes dzelzceļu? Un motivācijas noslēgumā - viena piezīme Tabūna kungam, kas šeit pirms kādām vairākām stundām nāca un citēja kaut kādus fragmentus no šī pieprasījuma, mēģinot to padarīt smieklīgu. Es gribu pateikt, ka citātu izraušana no konteksta nav korekta diskusijas forma. Un, ja šeit ir tādi cilvēki kā Tabūna kungs, kas nespēj uztvert šo pieprasījumu būtību, tad motivācijas forma viņiem ir absolūti nepieciešama, citādi Tabūna kungam būs ļoti lielas grūtības, izskatot tos savas Pieprasījumu komisijas sēdē. Paldies.".
- 1998_02_05-seq612 language "lv".
- 1998_02_05-seq612 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1998_02_05-seq612 mentions Q211.
- 1998_02_05-seq612 mentions Q5244326.