Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1998_01_15-seq30> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1998_01_15-seq30 type Speech.
- 1998_01_15-seq30 number "30".
- 1998_01_15-seq30 date "1998-01-15".
- 1998_01_15-seq30 isPartOf 1998_01_15.
- 1998_01_15-seq30 spokenAs 29.
- 1998_01_15-seq30 spokenText "Paldies, Čepāņa kungs! Augsti godātie deputāti! Šis ir pieprasījums, kurš saistās ar ļoti būtisku jautājumu - tas ir, ar to, kādā veidā mūsu valstī ir notikuši privatizācijas procesi. Privatizācijas process, neapšaubāmi, ir bijis viens no pamatprocesiem, tas joprojām ir viens no pamatprocesiem mūsu valsts pārejā no sociālisma plānsaimniecības uz brīvā tirgus ekonomiku. Ir ļoti svarīgi, lai šie procesi notiktu likumīgi un tajos tiktu ievērota gan likuma vara, gan arī sabiedrības intereses. Šeit ir konkrēts gadījums, Valsts kontroles konstatētie fakti. Ir situācija, ka ir notikušas masveida pretlikumības valsts un pašvaldību uzņēmumu privatizācijā, tās ir konkrēti to uzņēmumu privatizācijā, kuri ir privatizēti saskaņā ar Latvijas Republikas likumu “Par valsts un pašvaldību uzņēmumu nomu un nomu ar izpirkumu”. Šā likuma spēkā stāšanās kārtība ir noteikta attiecīgā lēmumā, ko pieņēmusi vēl Augstākā padome, un šā lēmuma 6. punktā ir virkne prasību valdībai - izstrādāt un apstiprināt gan metodiskos norādījumus nomas un izpirkuma maksas aprēķināšanai, iznomājot valsts un pašvaldību īpašumu, gan arī valsts un pašvaldību uzņēmumu nomas parauglīgumu un parauglīgumu nomai ar izpirkšanu, kā arī kārtību, kādā rīkojamas izsoles un aizklātu piedāvājumu konkursi valsts un pašvaldību uzņēmumu nomai un nomai ar izpirkumu. Un arī metodiskie norādījumi piedāvājumu atlasei valsts un pašvaldību uzņēmumu nomas un nomas ar izpirkumu izsolēs ar pretendentu atlasi un aizklātu piedāvājumu konkursos. Tātad valdībai bija jāizstrādā vesela virkne dažādu tiesību aktu, kuros ir šis process sakārtojams. Diemžēl šie tiesību akti nav tikuši izstrādāti, un līdz ar to tiek minēts pat skaitlis, ka 220 uzņēmumi, tātad visi uzņēmumi, kas ir šādā veidā privatizēti, ir privatizēti faktiski prettiesiski. Pats minimālākais, ko vajadzētu darīt un ar ko faktiski vajadzētu sākt, ir tas, ka Saeimas Pieprasījumu komisijai vajadzētu iedziļināties šajā problēmā, uzaicināt cilvēkus no Valsts kontroles un uzaicināt arī valdības pārstāvjus, kas komentētu, kāpēc šādi lēmumi nav pieņemti. Tā atbilde, kas šeit ir rakstiski sagatavota, runā tikai par Ekonomikas ministrijas rīcību. Bet pašas valdības rīcība? Kāpēc valdība nav pieņēmusi politiski šādus lēmumus? Šādas motivācijas atbildē nav, un es domāju, ka šeit būtu jāizvērtē tieši to amatpersonu politiskā atbildība, kas ir bijušas politiskajā līmenī un kas nav pieņēmušas jau ministrijas sagatavotus dokumentu projektus, kuri sakārtotu šo privatizācijas procesu. Konstatējums šajā brīdī ir ļoti vienkāršs. Ir bijuši pat ministriju sagatavoti dokumenti, kas šo procesu varētu sakārtot, bet valsts augstākās politiskās amatpersonas, valdības pārstāvji attiecīgā laikā nav pieņēmušas, vienkārši nav apstiprinājušas šos dokumentus. Tātad nav bijusi šī politiskā griba, un līdz ar to tieši šo valdības pārstāvju, konkrēti ministru, rīcības dēļ ir pieļautas šīs nelikumības privatizācijas procesā. Tas būtu jautājums, kas būtu izvērtējams gan šobrīd Pieprasījumu komisijā, gan arī pēc tam. Ja nepieciešams, var veidot Saeimas izmeklēšanas komisiju un ļoti rūpīgi noskaidrot, kādā veidā šo tiesiskumu mēs varam atjaunot, un arī konstatēt pilnīgi konkrēti to, kuras amatpersonas ir atbildīgas par to, ka šāda situācija ir izveidojusies, un darīt to zināmu arī sabiedrībai. Es lūdzu nodot šo pieprasījumu Pieprasījumu komisijai. Paldies.".
- 1998_01_15-seq30 language "lv".
- 1998_01_15-seq30 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1998_01_15-seq30 mentions Q822919.
- 1998_01_15-seq30 mentions Q211.
- 1998_01_15-seq30 mentions Q21625222.