Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_12_11-1-seq501> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1997_12_11-1-seq501 type Speech.
- 1997_12_11-1-seq501 number "501".
- 1997_12_11-1-seq501 date "1997-12-11".
- 1997_12_11-1-seq501 isPartOf 1997_12_11-1.
- 1997_12_11-1-seq501 spokenAs 77.
- 1997_12_11-1-seq501 spokenText "Cienījamie kolēģi! Es nevaru piekrist aicinājumam šo likumprojektu nepieņemt, pirmkārt, jau tāpēc, kā Zundas kungs šeit paskaidroja, ka šis likums ir paredzēts ilgākam laika periodam, bet visus tos jautājumus, kuri saistīti ar nākamā gada finansu izlīdzināšanu, un arī pašu šo pārejas periodu ir mēģināts noteikt pārejas noteikumos. Ja mēs šo likumu vispār nepieņemam, tad nākamajā gadā, it sevišķi lauku pašvaldības, paliks tikai viņu faktisko ieņēmumu līmenī. Ja, teiksim, ir kādas pašvaldības kā, pieņemsim, Krāslavas rajona Šķeltovas pagastā, kur šajā gadā tiek prognozēts tikai 10 latu uz vienu iedzīvotāju iekasēt, tad šī pašvaldība, nepieņemot izlīdzināšanas noteikumus, gluži vienkārši būs pakļauta pilnīgam bankrotam. Tāpēc šai nostājai, ka varētu vispār nepieņemt likumu, nekādā gadījumā nevar piekrist, un es aicinu, teiksim, šādus aicinājumus šeit neatbalstīt. Protams, likumprojektā ir zināmi trūkumi, taču principā šis ir Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas priekšlikums - izskatīt šo likumprojektu trijos lasījumos ar domu, ka janvārī tas varētu stāties spēkā. Līdz ar to tos trūkumus, kuri šobrīd pastāv, ir iespējams pēc likumprojekta iesniegšanas novērst. Par dažiem no tiem es varētu pateikt. Teiksim, viens no jautājumiem, kas šeit tika kritizēts, ir jautājums par to, vai likumā norādīt konkrētās kritēriju vērtības un kas veiks aprēķinus. Tie ir jautājumi, par kuriem faktiski ir politiski jāizšķiras. Šādi priekšlikumi droši vien būs, un, ja tie būs, tad otrajā lasījumā par tām lietām vajag diskutēt gan komisijā, gan, iespējams, arī šeit un izvēlēties to variantu, kas politiski ir vispieņemamākais. Es nevaru piekrist tam viedoklim, ka likumprojektā absolūti nekas nav pateikts saistībā ar valsts budžeta dotācijām. Vajag uzmanīgi palasīt likumprojektu, kur 4. panta pirmajā daļā ir skaidri un gaiši ierakstīts, ka šis likumprojekts, ja to pieņems kā patstāvīgu likumprojektu ilgākam laika periodam, ir iekļaujams valsts budžeta sagatavošanas procedūrā. Tātad gluži tāpat, kā mēs to šajā gadā darījām ar likumiem par nodokļiem. Ja šajā likumā būs paredzēti grozījumi (neatkarīgi no tā,vai tas būtu 1999. vai kādu citu gadu tālāk), tad šajā valsts budžeta sagatavošanas procedūrā būs jāpievieno konkrēti aprēķini. Ja šī redakcija jums šķiet par “mīkstu” vai tā nav skaidra, tad šo redakciju nākošajos lasījumos var precizēt, lai tā būtu nepārprotama un skaidra. Protams, pastāv problēma ar šiem 15% no lielajām pilsētām, bet, kā jau šeit minēja Zundas kungs, te ir mēģināts šo problēmu zināmā mērā mīkstināt, neiekļaujot to pamattekstā, bet iekļaujot šo jautājumu pārejas noteikumos, respektīvi, attiecinot tikai uz nākamo gadu. Bez tam jau šobrīd Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā, kurā arī es darbojos, ir iesniegti vismaz divi priekšlikumi, kādā veidā šo 15% problēmu tomēr var pārvarēt nākamajā gadā, nepadarot to tik nepārvaramu, kā tas, teiksim, varētu likties šobrīd. Tāpēc arī šie jautājumi par 15% ieņēmumu paņemšanu no lielajām pilsētām ir risināmi nākamajos lasījumos. Bez tam es gribu teikt, ka visi tie alternatīvie likumprojekti, kuri šobrīd ir pieejami, principā neatšķiras. Galvenā, būtiskā atšķirība, kas ir starp Latvijas Pašvaldību savienības iesniegtajiem priekšlikumiem, atsevišķu entuziastu iesniegtajiem priekšlikumiem un tiem priekšlikumiem, kuri nākuši no Pašvaldību izlīdzināšanas fonda padomes, ir jautājumā par valsts dotācijas apjomu. Protams, šī starpība ir no 1,8 miljoniem līdz 28 miljoniem, kas ir minimālā prasība no Latvijas Pašvaldību savienības puses, bet tā šobrīd, šajā mirklī, ir grūti izpildāma. Taču es domāju, ka nekas mūs netraucē, ja Latvijas Pašvaldību savienības prognozes ieņēmumu daļā piepildīsies, šo valsts dotācijas daļu pārskatīt. Mums ir izveidojusies laba sadarbība ar Latvijas Pašvaldību savienību, un domāju, ka visi priekšlikumi, kas tiks iesniegti gan atbildīgajā komisijā, gan citur, tiks rūpīgi izskatīti, tāpēc aicinu likumprojektu pieņemt pirmajā lasījumā un ļoti rūpīgi strādāt pie otrā un trešā lasījuma.".
- 1997_12_11-1-seq501 language "lv".
- 1997_12_11-1-seq501 speaker Janis_Bunkss-1953.
- 1997_12_11-1-seq501 mentions Q211.