Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_12_11-1-seq499> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1997_12_11-1-seq499 type Speech.
- 1997_12_11-1-seq499 number "499".
- 1997_12_11-1-seq499 date "1997-12-11".
- 1997_12_11-1-seq499 isPartOf 1997_12_11-1.
- 1997_12_11-1-seq499 spokenAs 45.
- 1997_12_11-1-seq499 spokenText "Godātais Saeimas priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Tā ir objektīva realitāte, ka Latvijas pašvaldības savā starpā ir ļoti atšķirīgas. Ir atšķirīgas viņu finansiālās iespējas. Tātad pašvaldību finansu ieņēmumi ir ļoti atšķirīgi. Daudzos gadījumos šīs pašvaldību finansiālās iespējas ir atkarīgas nevis no viņu saimniekošanas iespējām vai no viņu neizdarībām, bet no tīri objektīviem iemesliem. Lai veicinātu pašvaldību finansiālo iespēju savstarpējo izlīdzināšanu, ir nepieciešams Pašvaldību finansu izlīdzināšanas likums. Tas nav mūsu izdomājums, tā tas ir ne tikai Latvijā vien. Šāda finansu izlīdzināšana pastāv daudzās pasaules valstīs, jo sevišķi Eiropas valstīs. Es gribu aicināt jūs atbalstīt šo likumu pirmajā lasījumā, jo šeit ir iestrādātas dažas jaunas normas, kuru nebija līdzšinējā pašvaldību finansu izlīdzināšanas praksē. Proti, mēs ieviešam vidusjoslu pašvaldību finansu izlīdzināšanas sistēmā, vārdu sakot, mēs radām vienu daļu pašvaldību, kas pārtiek no saviem finansu ieņēmumiem. Tās ir pašvaldības, kuru vidējie ieņēmumi, rēķinot uz iedzīvotāju šādā joslā - no vidējiem par 10% uz augšu un par 10% uz leju. Tā ir viena būtiska pazīme. Tātad, ja šīs pašvaldības gūst ienākumus, viņas netiek pakļautas izlīdzināšanai, viņām netiek atņemti līdzekļi. Tā sakot, veidojam pašvaldību vidusšķiru. Tas ir viens moments. Tām pašvaldībām, kuru ieņēmumi pārsniedz ieņēmumus virs šīs vidusjoslas, tiek izņemti 50% no pārsnieguma, bet arī šajā gadījumā tiek iestrādāts aizsargmehānisms. Ja pašvaldībām tiek ar izlīdzināšanas mehānismu faktiski izņemts vairāk nekā 35%, tad viņām šī izlīdzināšana apstājas. Tā sakot, nedrīkst izņemt vairāk nekā 35% no pārsnieguma. Tas ir otrs moments. Trešais moments. Piedāvājot šo likumprojektu, mēs centāmies pāriet no ikgadējās izlīdzināšanas kārtības pieņemšanas uz pastāvīgo izlīdzināšanas kārtību, kas būtu ilgstošam laika periodam. Tātad šis piedāvātais likumprojekts ir ilgāka laika likumprojekts. Tās lietas, kas būtu koriģējamas, teiksim, šinī gadā, vai tās lietas, kas saistītas ar pāreju no līdzšinējās kārtības uz turpmāko kārtību, ir iestrādātas pārejas noteikumos. Par tām dažām lietām, kuras šeit pieminēja Čerāna kungs. Par izņemšanu no lielajām pilsētām. Tā ir pārejas noteikumu norma, un šī pārejas noteikumu norma ir nepieciešama tāpēc, lai neradītu lielus satricinājumus attiecībā pret situāciju, kāda pastāvēja iepriekšējā gadā un iepriekšējos gados. Mēs nevaram izdarīt revolucionārus lēcienus tieši finansu jomā un lielus satricinājumus, bet mums ir jārada pašvaldībām skaidrība un pārliecība, kā tas notiks turpmāk, lai vairāk motivētu viņu rīcību, lai vairāk motivētu viņu saimniecisko darbību. Tāpēc, godātie kolēģi, es lūdzu atbalstīt šo likumu pirmajā lasījumā. Protams, mēs šeit varam iestrādāt arī tos priekšlikumus, kurus Čerāna kungs minēja, jo jums jāsaprot arī tā situācija, ka, no interešu viedokļa attiecībā pret izlīdzināšanu, pašvaldības jebkurā gadījumā sadalīsies divās - vismaz iepriekš tās bija sadalītas divās - grupās. Viena - kuras dotē. Otra - kuras saņem. Ieviešot šo jauno likumu, mēs tās sadalām trijās grupās: viena, kuras dotē, otrā - kuras saņem, un trešā - kuras nepiedalās. Mēs mazinām šo antagonismu ar to, ka mēs šādā veidā pieejam pašvaldību finansu izlīdzināšanai. Tāpēc no šā viedokļa lūdzu atbalstīt.".
- 1997_12_11-1-seq499 language "lv".
- 1997_12_11-1-seq499 speaker Eriks__Zunda-1950.
- 1997_12_11-1-seq499 mentions Q822919.
- 1997_12_11-1-seq499 mentions Q211.
- 1997_12_11-1-seq499 mentions Q193089.