Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_11_27-seq77> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 1997_11_27-seq77 type Speech.
- 1997_11_27-seq77 number "77".
- 1997_11_27-seq77 date "1997-11-27".
- 1997_11_27-seq77 isPartOf 1997_11_27.
- 1997_11_27-seq77 spokenAs 144.
- 1997_11_27-seq77 spokenText "Cienījamo Prezidij! Godātie deputāti! Es arī gribētu pievienoties viedoklim, ka galvenā problēma nav pašvaldību lietu valsts ministrs Ēriks Zunda, viņa veiktais vai neveiktais, bet galvenā problēma ir centrālās varas un vietējās varas attiecības budžeta veidošanas jautājumā. Faktiski šī problēma sākās tad, kad mēs pieņēmām lēmumu par bezdeficīta budžetu. Es domāju, ka tas bija pareizs lēmums, jo, ja mēs turpinātu deficīta budžetu, tad agri vai vēlu procenti sāktu “noēst” visu budžeta ienākumu daļu un rezultāts būtu acīm redzami negatīvs. Bet, protams, šis bezdeficīta budžets tika panākts arī uz pašvaldību rēķina, un tas arī ir acīm redzams. Ko tagad piedāvā pašvaldības un Pašvaldību savienība? Tiek piedāvāts ļoti loģisks, konkrēts solis, proti, - noteikt kopējā budžetā pašvaldību budžeta daļu procentos. Es domāju, ka tam piekrīt visi. Bet ir jautājums: vai mēs varam realizēt to konkrēti šogad, vai varam to realizēt nākamgad? Es varu jums, godātie deputāti, pateikt: lai kā mēs gribētu to realizēt, mēs to nevaram realizēt. Kāpēc? Ļoti vienkārši. Tāpēc, ka šā paša valsts pamatbudžeta ieņēmumi un pašvaldību pamatbudžeta ieņēmumi nav īpaši izmainījušies. 1996. gadā valsts pamatbudžeta ieņēmumi bija 40%, turpretim pašvaldību pamatbudžeta ieņēmumi bija (es noapaļoju) 18%. 1997. gadā valsts - 42% un pašvaldību - 15% (es noapaļoju). Ņemot vērā, ka veselības finansējums ir aizgājis centralizētā fondā, šie skaitļi vien vēl neliecina par to, ka ir notikušas kaut kādas krasas izmaiņas par sliktu pašvaldībām. Ja mēs šos procentus vēlamies izmainīt, tad ir skaidri jāsaprot, ka mēs šo naudu varam paņemt tikai no tās pašas izglītības, medicīnas, kultūras, robežapsardzības, policijas, vides aizsardzības un zemnieku subsīdijām. Tā doma, ka nodokļus vajag pārdalīt un atdot tos pašvaldībām un ka tad šī proporcija būs ļoti laba un visas problēmas tiks atrisinātas... Es vēlreiz gribu pasvītrot, ka izglītības, medicīnas un kultūras problēmas tādā veidā netiks atrisinātas. Vienīgais, ko mēs šogad varam izdarīt, ir tos 4 miljonus, kas ir reāli, ir vēl tiešām sadalāmi, apspriežot budžetu, sadalīt par labu pašvaldību finansu izlīdzināšanai, izglītībai un medicīnai. Otrs jautājums. Par pašvaldību finansu izlīdzināšanas likumprojektu. Šis likumprojekts ir vienmēr izsaucis milzīgas pretrunas. Ļoti labi var saprast, ka vieniem tiek atņemts, bet otriem tiek iedots. Šeit es gribētu runāt tieši par ministru Ēriku Zundu un sacīt, ka tieši viņš šogad bija tas, kas ierosināja izmainīt šo likumu (un kopumā viņu atbalstīja arī Pašvaldību savienība), izmainīt to tādā veidā, lai tas būtu vērsts uz pašvaldību attīstību, lai nebūtu tā, ka, tiklīdz kā viena pašvaldība ir sasniegusi vidējo līmeni vai 1% virs vidējā līmeņa, tā tūlīt tai tas viss tiek atņemts un iemests izlīdzināšanas “katlā”. Protams, ka tas pašvaldību attīstību neveicina, taisni otrādi - visi grib būt zem šī vidējā līmeņa un saņemt līdzekļus no izlīdzināšanas fonda. Tagad, ņemot vērā, ka būs šī zona, kura izlīdzināšanai netiks pakļauta, šī situācija uzlabosies par labu attīstībai. Bet lielākā problēma ir tomēr prognoze. Nodokļu prognoze. Godātie deputāti, vai jūs varat iedomāties, kā ir mainījusies pašvaldību attieksme pret prognozi? Ja, piemēram... (Starpsauciens no zāles: “Laiks!”)".
- 1997_11_27-seq77 language "lv".
- 1997_11_27-seq77 speaker Anatolijs_Gorbunovs-1942.