Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_11_13-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 1997_11_13-seq6 type Speech.
- 1997_11_13-seq6 number "6".
- 1997_11_13-seq6 date "1997-11-13".
- 1997_11_13-seq6 isPartOf 1997_11_13.
- 1997_11_13-seq6 spokenAs 29.
- 1997_11_13-seq6 spokenText "Atbilstoši šai pieejai mūsu priekšlikumos ir precizētas un skaidrotas Nacionālās drošības padomes, Saeimas un Ministru kabineta pilnvaras. Ministru kabineta pilnvaras specdienestu vadības jomā ir paplašinātas. Ja valstī izraisītos iekšējie nemieri vai to apdraudētu ārējais ienaidnieks un valstī būtu izsludināts ārkārtas stāvoklis, tad kontroli šajā situācijā pārņemtu Krīzes situāciju novēršanas centrs, kura kodolu veido Ministru kabinets, tajā skaitā Nacionālās drošības, aizsardzības un iekšlietu komitejas locekļi, un tikai šajā situācijā, tātad ārkārtas situācijā, darbotos arī Nacionālās drošības padome, kas strādātu šajā Krīzes situāciju novēršanas centrā. Bet Nacionālās drošības padomes darbība miera apstākļos, normālos dzīves apstākļos tātad nenotiktu, kā tas šobrīd ir. Nākamais. Krīzes situācijā visas trīs valsts pārvaldes līnijas - likumdošana, izpildvara un tiesu vara - saplūst kopā vienā Krīzes situāciju novēršanas centrā, tādējādi nodrošinot valsts rīcībā esošo spēku un līdzekļu koncentrāciju un to konsekventu rīcību. No šī brīža Krīzes situāciju novēršanas centrs pārņem arī valsts drošības iestāžu vadību. Nākamais. Nepieciešams sakārtot arī valsts drošības iestāžu darbības virzienus, šo iestāžu struktūru un to sadarbības jautājumus, tāpēc mēs piedāvājam attiecīgos grozījumus. Mēs uzskatām, ka šīs iestādes nedrīkst būt pakļautas ministriju vai citu valsts institūciju politiskai vadībai, jo pretējā gadījumā tās neizbēgami iesaistās politisko grupējumu cīņā par varu. Tam ir daudz piemēru, sliktu piemēru, jau no mūsu pašreizējās dzīves. Ir jāsakārto Aizsardzības ministrijas specdienestu darbība, pakļautība un atbildības zonas. Par vienīgo valsts drošības iestādi aizsardzības jomā jākļūst Nacionālo bruņoto spēku štāba Militārās izlūkošanas pārvaldei, bet savukārt vienlaicīgi šādas iestādes statuss ir jānoņem Zemessardzes Informācijas dienestam G-2. Mēs uzskatām, ka ir jāsāk veidot arī Pretizlūkošanas dienests, ko varētu darīt SAB ietvaros, tā saimnieciskajā aprūpē, bet, pakāpeniski uzlabojoties ekonomiskajai un finansiālajai situācijai, šim dienestam ir jākļūst pilnīgi neatkarīgam. Ar katru gadu arvien akūtāka kļūst problēma, kas saistīta ar informācijas par ekonomisko un politisko situāciju Baltijā, Eiropā un pasaulē iegūšanu, apkopošanu, analīzi un izmantošanu. Sevišķi svarīga šī informācija ir ārlietu, ekonomikas un finansu stratēģijas kā valsts drošības koncepcijas sastāvdaļas izstrādāšanā. Tāpēc, mūsuprāt, pakāpeniski ir jāveido Ārējās informācijas dienests, jo ministriju nesaskaņotā darbība bez pilnvērtīgas informācijas bāzes nav pietiekami efektīva. Arī šis dienests jāveido kā atsevišķa neatkarīga struktūra, kura sākotnēji atrastos SAB saimnieciskajā aprūpē, bet ar laiku kļūtu pilnīgi neatkarīga. Tātad saskaņā ar mūsu priekšlikumiem turpmāk valsts drošības iestāžu kopumā būtu jāiekļauj, pirmkārt, SAB kā citu iestāžu darbības koordinators; otrkārt, Drošības policija kā iestāde, kas atbildīga par iekšējās informācijas bloku; treškārt, Militārās izlūkošanas dienests kā iestāde, kas atbildīga par militārās infromācijas bloku; ceturtkārt, Pretizlūkošanas dienests kā iestāde, kas atbildīga par pretizlūkošanu; un, piektkārt, Ārējās informācijas dienests, kurš būtu atbildīgs par ārējās informācijas bloku. Pārējie mūsu priekšlikumi, kurus jūs varat izlasīt šajā Tautas kustības “Latvijai” likumprojektā, ir šādi. Pirmkārt, veidot juridisko bāzi, lai visām valsts drošības iestādēm būtu līdzvērtīgas iespējas no juridiskiem, finansiāliem un sociāliem aspektiem, jo pretējā gadījumā var izveidoties “monopolisti” (pēdiņās) attiecībā uz informāciju, var sākties vājāko dienestu diskriminācija, kas var izvērsties par būtisku apdraudējumu valsts iekšējai stabilitātei. Otrkārt, veidot juridisko bāzi, lai valsts drošības iestāžu darbiniekiem nodrošinātu attiecīgas politiskas un sociālas garantijas, kuras izslēgtu viņu diskrimināciju un vajāšanu. Un, treškārt, veido juridisko bāzi, lai uzlabotu valsts drošības iestāžu darbības kontroli. Es aicinu balsot par Tautas kustības “Latvijai” deputātu iesniegtajiem grozījumiem Valsts drošības iestāžu likumā.".
- 1997_11_13-seq6 language "lv".
- 1997_11_13-seq6 speaker Odisejs_Kostanda-1963.
- 1997_11_13-seq6 mentions Q822919.
- 1997_11_13-seq6 mentions Q211.
- 1997_11_13-seq6 mentions Q193089.
- 1997_11_13-seq6 mentions Q39731.
- 1997_11_13-seq6 mentions Q6112266.
- 1997_11_13-seq6 mentions Q4294480.
- 1997_11_13-seq6 mentions Q20560178.