Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_11_13-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1997_11_13-seq2 type Speech.
- 1997_11_13-seq2 number "2".
- 1997_11_13-seq2 date "1997-11-13".
- 1997_11_13-seq2 isPartOf 1997_11_13.
- 1997_11_13-seq2 spokenAs 29.
- 1997_11_13-seq2 spokenText "Godājamo Prezidij! Godājamie kolēģi! Droši vien neviens no deputātiem nav pilnībā apmierināts ar mūsu valsts specdienestu darbību un to spējām. Galu galā visi redzam, ka noziedzība sit augstu vilni. Galvaspilsētas centrā tikpat kā regulāri nodārd sprādzieni, kriminālās pasaules autoritātes cīnās par ietekmes zonām, no valsts kases tiek izlaupīti miljoniem latu, notiek daudzas un daudzveidīgas akcijas, kas iedragā valsts prestižu un liek ārvalstu investoriem šaubīties par stabilitāti mūsu valstī. Ar ļoti retiem izņēmumiem valsts drošības iestādes demonstrē savu nespēju cīņā ar noziedzību un valsts izlaupīšanu. Šādai nespējai izskaidrojums ir jāmeklē gan politiskajā, gan ekonomiskajā un sociālajā, gan arī tīri profesionālajā sfērā. Taču jāsaka atklāti, ka arī pastāvošā likumdošana neveicina šo iestāžu sakārtotību un to darbības uzlabošanu. Tāpēc Tautas kustība “Latvijai” ir izstrādājusi un sagatavojusi nepieciešamās izmaiņas Valsts drošības iestāžu likumā un Satversmes aizsardzības biroja likumā. Tātad vispirms par tām izmaiņām, kuras mēs piedāvājam izdarīt Satversmes aizsardzības biroja (SAB) likumā, kas izriet no mūsu kustības “Latvijai” izstrādātās nacionālās drošības programmas. Mēs uzskatām, ka SAB ir jāpakļaujas Ministru kabineta Nacionālās drošības, aizsardzības un iekšlietu komitejai. Šāda komiteja valdības sastāvā būtu jāizveido pašreiz absolūti neefektīvās un nekam nevajadzīgās Valsts prezidenta Gunta Ulmaņa vadītās Nacionālās drošības padomes vietā. Tā kā SAB pakļautos šai valdības Nacionālās drošības, aizsardzības un iekšlietu komitejai, tad loģiski no tā izriet arī izmaiņas SAB likumā par to, ka SAB direktors turpmāk tiktu iecelts un atbrīvots no amata pēc šīs komitejas ieteikuma. Viņš sniegtu pārskatus šai komitejai vai Krīzes situācijas novēršanas centra vadībai gadījumā, ja valstī tiktu izsludināts ārkārtas stāvoklis. Spēkā esošais likums paredz arī diezgan lielas SAB pilnvaras, veicot pārbaudes citās valsts drošības iestādēs, un ļauj pieprasīt no jebkuras institūcijas jebkura veida informāciju gandrīz bez jebkādiem ierobežojumiem. Mēs domājam, ka nevajadzētu novest šo situāciju līdz tādām ārkārtējām pilnvarām un monopoltiesībām uz informāciju, jo tas neatbilst demokrātisko valstu standartiem un kādā noteiktā situācijā var kļūt pat bīstama valsts stabilitātei. Tāpēc mēs uzskatām, ka SAB ir jābūt tikai valsts drošības iestāžu darbības koordinatoram, kas tiešā veidā nediktētu un nevadītu šo iestāžu darbu. Otrkārt, SAB citu valsts drošības iestāžu pārbaudes veiktu tikai Ministru kabineta Nacionālās drošības, aizsardzības un iekšlietu komitejas uzdevumā. Treškārt, iepazīšanās ar citu valsts drošības iestāžu informācijas datu bāzēm varētu notikt tikai ar Ministru kabineta Nacionālās drošības, aizsardzības un iekšlietu komitejas piekrišanu vai pēc ģenerālprokurora un tiesas pieprasījuma ārkārtējos gadījumos. Ceturtkārt. Saskaņā ar nepieciešamību izveidot Pretizlūkošanas dienestu un Ārējās informācijas dienestu daļa no SAB funkcijām pakāpeniski būtu jāpārņem šiem dienestiem. Lūk, tie ir mūsu piedāvājumi izdarīt grozījumus Satversmes aizsardzības biroja likumā, lai uzlabotu specdienestu darbību Latvijā. Aicinām balsot par šo Tautas kustības “Latvijai” deputātu izstrādāto grozījumu SAB likumā nodošanu izskatīšanai Saeimas komisijām.".
- 1997_11_13-seq2 language "lv".
- 1997_11_13-seq2 speaker Odisejs_Kostanda-1963.
- 1997_11_13-seq2 mentions Q822919.
- 1997_11_13-seq2 mentions Q211.
- 1997_11_13-seq2 mentions Q2167704.
- 1997_11_13-seq2 mentions Q60106.