Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_10_09-seq351> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 1997_10_09-seq351 type Speech.
- 1997_10_09-seq351 number "351".
- 1997_10_09-seq351 date "1997-10-09".
- 1997_10_09-seq351 isPartOf 1997_10_09.
- 1997_10_09-seq351 spokenAs 29.
- 1997_10_09-seq351 spokenText "Augsti godātais Prezidij! Dārgie kolēģi! Pirmkārt, es gribu pateikt paldies Dievam, ka Vaiņodes pikets ir beidzies, un es gribu izteikt cerību, ka šie Vaiņodes piketētāji netiks Nr. 22 IK piešmaukti. Cilvēki ir atgriezušies normālajā dzīvē. Un, skatoties caur šādu ticamības prizmu, mēs gaidījām jauno Dzelzceļa likumu. Visiem ir skaidrs, ka strādāt ar gadsimta sākuma metodēm un tehnoloģijām nevar, tāpēc jāmeklē iespējas, kā iegūt un ieviest dzīvē jaunas tehnoloģijas. Ir vajadzīga īslaicīgas attīstības koncepcija ne tikai pieciem, bet gan vismaz desmit, piecpadsmit vai divdesmit gadiem, jo dzelzceļš ar savu infrastruktūru ir par daudz nopietns objekts, lai lēmumus un projektus, kā arī to nostādnes mainītu katru gadu vai katru otro gadu. Diemžēl šodien mums šādas koncepcijas nav, tāpēc, manā skatījumā, valsts akciju sabiedrībā “Latvijas dzelzceļš” valda tāds haoss, ka var atļauties vienu brīdi slēgt līnijas, bet jau pēc pāris brīžiem vai gadiem solīt šo līniju atjaunot. Tā, lūk, mēs strādājam - bez kādām programmām, plāniem, vārdu sakot, uz labu laimi. Šodien tas viss ritēja salīdzinoši gludi, ja neskaita Vaiņodes incidentu, bet ko darīt rīt? Mūsu valsts galvenā maģistrāle Zilupe-Ventspils vidēji dienā uz vienu pusi izlaiž 14-16 smagsvara sastāvus, sastāvā vidēji ir 50-60 vagoni, to sastāda vidēji 200 asis, un slodze uz vienu asi pārsniedz 25 tonnas, šāda caurlaide pilnīgi jaunu sliežu ceļu nolieto divu gadu laikā. Neskatoties ne uz ko, šī sistēma ir jāsakārto, bet ir jautājums - ar ko sākt? Attīstības koncepcijas nav, bet ir Dzelzceļa likuma projekts. Manuprāt, vispirms vajadzīga koncepcija, kurā parādīt virzienu, kā attīstīsimies - vai dzelzceļu privatizēsim vai paturēsim valsts pārziņā. Manuprāt, ar privatizāciju nevajadzētu steigties, jo mums ir pārāk maza valsts, lai sadalītu dzelzceļu, un lai neiznāk tāpat kā Lielbritānijā, ka ik pēc laika šo sistēmu vai nu privatizē, vai arī nacionalizē. Šodien negribētos iedziļināties šī likuma pantu analīzē, bet varu droši sacīt, ka likumprojekts ir izstrādāts ļoti nekvalitatīvi, kaut kas tajā ir paņemts no vecā, tas ir, Ulmaņa laika, likuma, kaut kas no padomju laika, un klāt pielikta lielās privatizācijas būtība. Praktiski šis projekts atzīst tikai vienu, tas ir, galveno maģistrāli Zilupe-Ventspils, pārējās tiek iztirgotas jau ar likuma palīdzību. Tiek veidots mistisks dzelzceļa fonds, un šī fonda turētāja ir Satiksmes ministrija. Kādēļ tas nav Dzelzceļa departaments vai pat valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš”, kas nodarbojas tieši ar dzelzceļa struktūras saglabāšanu? Ar to vēl par maz - 13. pantā skaidri un gaiši pateikts, ka dzelzceļā būs dubultā grāmatvedība. Dārgie kungi un dāmas, palasiet 13. pantu, un jūs to redzēsiet! Un tā praktiski katrā pantā kaut kas ir samudžināts, nav pateikts skaidri un gaiši, visur ir divdomības. Tāpat tas ir arī pārejas noteikumu 3. un 4. punktā. Citēju: “... izveidot Dzelzceļa administrāciju. ” (Citāta beigas.) Otrs citāts: “... izveidot Dzelzceļa tehnisko inspekciju. ” (Citāta beigas). Vai tad visu laiku to nebija? Vai tā strādāja, ka nemanīja, ka tādas institūcijas jau pastāv? Man kauns par saviem bijušajiem kolēģiem dzelzceļniekiem, kuri ir izstrādājuši, sagatavojuši tik neveiksmīgu likumprojektu un to iesnieguši mums izskatīšanai.".
- 1997_10_09-seq351 language "lv".
- 1997_10_09-seq351 speaker Janis_Kazaks-1948.
- 1997_10_09-seq351 mentions Q211.
- 1997_10_09-seq351 mentions Q23666.
- 1997_10_09-seq351 mentions Q203369.
- 1997_10_09-seq351 mentions Q327094.