Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_18-seq92> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 1997_09_18-seq92 type Speech.
- 1997_09_18-seq92 number "92".
- 1997_09_18-seq92 date "1997-09-18".
- 1997_09_18-seq92 isPartOf 1997_09_18.
- 1997_09_18-seq92 spokenAs 136.
- 1997_09_18-seq92 spokenText "Godājamais Prezidij! Godājamā Saeima! Jūs droši vien esat ievērojuši, ka es sevišķi bieži nenāku Saeimas tribīnē, (Starpsauciens: “Tikai sesto reizi!. . ”) bet, ja ir jārunā par transportu, tad es esmu gatavs aizstāvēt transportu un visas mūsu nozares intereses visu dienu no rīta līdz vakaram, ja jūs šādas tēmas ierosināsit arī turpmāk. Es gribu informēt jūs un sabiedrību par tiem procesiem, kādiem būtu jānotiek mūsu valstī. Ļoti interesants, Čerāna kungs, ir jūsu priekšlikums par zemes atsavināšanu Rīgas brīvostā. Jūs gribat samaksāt 2,6 miljonus vai pat vēl vairāk Perepjolkina kungam tieši no nodokļu maksātāju kabatas tā vietā, lai mēģinātu kādu daļu no naudas - tieši otrādi - novirzīt pasažieru transporta dotēšanai. Ļoti dažādas pieejas. Es jums pilnīgi piekrītu, ka īpašums ir svēts. Pilnīgi piekrītu. Godājamie kolēģi! Es ierosinu iesniegt priekšlikumu - slēgt runātāju sarakstu un samazināt runāšanas laiku līdz vienai minūtei, atbilstoši tam, kāda ir Saeimas procedūra. Es tiešām jūs aicinu pievērsties likumdošanas iniciatīvai, jo arī šodienas darba kārtībā ir gan likums par autoceļiem, gan arī daži citi likumi, kas skar Satiksmes ministriju. Es jūs aicinu nodarboties ar likumdošanu. Es jūs aicinu balsot par Satversmi trešajā lasījumā - par izmaiņām Satversmē. Un vēl joprojām ir divi mistiski vārdi “dzelzceļa tarifi”. Un tā nebūt nav vienīgā Satversme jeb Konstitūcija visā Eiropā, kurā figurē šie divi vārdi “dzelzceļa tarifi”. Es vēlreiz gribu atgriezties vēsturē. Man ir vēl divarpus minūtes laika. Latvijas dzelzceļš tāpat kā daudzu citu valstu dzelzceļš pirms kara bija valsts iestāde, bija pārmijnieki un konduktori, bija ierēdņi. Un valsts dzelzceļš līdz ar to bija valsts budžeta sastāvdaļa. Līdz ar to 73. pantā ir rakstīts, ka nevar nodot tautas nobalsošanai dzelzceļa tarifus. Tāpat kā nodokļus un budžetu. Un tieši tāpēc 81. pantā ir rakstīts, ka nevar aiztikt dzelzceļa tarifus, jo tie ir budžeta sastāvdaļa. Bet, neskatoties uz to, ka “Latvijas dzelzceļš” bija valsts iestāde, bija vēl likums, kas satiksmes ministram ar Konsultatīvās padomes palīdzību ļāva caurskatīt dzelzceļa tarifus un tos arī akceptēt. Turpretī Latvijas brīvvalsts laikā nebija vienotu dzelzceļa tarifu, bija dažādi tarifi. Un šie tarifi svārstījās no trijiem līdz septiņiem santīmiem, nevis tā, kā ir tagad, - 1 santīms par kilometru. Un tāpēc es jūs ļoti lūdzu saprast šo lietu, būt konstruktīviem un nobalsot par grozījumiem Satversmē, kurus valdība izskatīja un iesniedza 6. Saeimā 1996. gada sākumā. Pašlaik jau ir 1997. gada beigas. Godājamie kolēģi! Nevar būt tā! Man daudzi pārmet to, ka es pārāk maz skaidroju šīs un daudzas citas lietas sabiedrībai. Man nekas cits neatliek, kā vien izmantot šo tribīni, jo tas ir jūsu visu pārmetums. Un es cenšos skaidrot šīs lietas. Tomēr te ir vēl viena liela problēma. Var jau domāt tā, ka tikai satiksmes ministrs ir tas, kuram sāp šī publiskā transporta problēma, it kā pārējai sabiedrības daļai, vēl jo vairāk valstsvīriem, tas neinteresē, ka tikai man vienam viss citiem ir jāskaidro, lai gan viens nekad, pat ja viņam iedos visu ruporu, nevarēs visu izskaidrot, ja viņam nepalīdzēs citi. Kā šodien man ļoti labi palīdzēja Vidiņa kungs, Eniņa kungs, Tabūna kungs. Un tad, kad mēs visi kopā sāksim domāt par šīm lietām, tad arī varbūt spēsim tuvināt mūsu valsts ekonomiku normālam līmenim. (No zāles deputāts M. Lujāns: “Laiks!”)".
- 1997_09_18-seq92 language "lv".
- 1997_09_18-seq92 speaker Vilis_Kristopans-1954.
- 1997_09_18-seq92 mentions Q822919.
- 1997_09_18-seq92 mentions Q211.
- 1997_09_18-seq92 mentions Q2660080.
- 1997_09_18-seq92 mentions Q193089.
- 1997_09_18-seq92 mentions Q3018073.
- 1997_09_18-seq92 mentions Q327094.
- 1997_09_18-seq92 mentions Q16363782.