Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_18-seq56> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1997_09_18-seq56 type Speech.
- 1997_09_18-seq56 number "56".
- 1997_09_18-seq56 date "1997-09-18".
- 1997_09_18-seq56 isPartOf 1997_09_18.
- 1997_09_18-seq56 spokenAs 136.
- 1997_09_18-seq56 spokenText "Man, Kostandas kungs, vēl ir 8 minūtes. Es vēl tikai par pirmo punktu runāju. (Starpsauciens: “Sāc no galviņas!”) Ko nozīmē otrais sadaļas “Satiksme” punkts? “Izstrādāt koncepciju par pasažieru pārvadājumiem valstī... ” Tā ir jūsu mīļākā tēma, Kostandas kungs. Mīļākā. Es jūs aicinu uz Satiksmes ministriju uz kādām trijām četrām stundām - uz nopietnu sarunu, kurā mēs pastāstīsim jums, kādā etapā mēs pašlaik esam šīs koncepcijas izstrādāšanā, kura sākās pirms trīs vai četriem gadiem. Jūs zināt, ka lielākā daļa autobusu parku ir vai nu privāti, vai pašvaldību. Vai jūsu cienītā un mīlētā “Nordeka”, kuras direktora vārdiem jūs pašlaik runājat - visu laiku runājat ar Bulkovska kunga vārdiem! - un kura ir vienīgā kompānija, kurā notiek nepārtraukti strīdi un skandāli... Jūs nezin kāpēc aizstāvat tieši šīs kompānijas pozīcijas, kura vienīgā ir bijusi vienmēr opozīcijā pret mani, tāpēc ka es esmu uzskatījis, ka viņiem nav nekādu tirgus ekonomikas principu, tur ir voluntāra vadība, tur tiek ekspluatēti autobusu šoferi, autobusu vadītāji, un jūs redzat, kas tur notiek. Katrā avīzē par to raksta. Taču jūs runājat viņu vārdiem. Es jums rokās redzēju “Nordekas” veidlapas, kad mēs bijām radio. Jūs lasījāt no tām par autoostām. Un tagad parunāsim vēlreiz par autoostām. Par Rīgas autoostu. (Starpsauciens: “Sirdij tuvāk... ”) Rīgas autoosta, kā jūs zināt, atradās kompānijas “Nordeka” bilancē. Un man nemelos zemkopības ministrs Rāviņa kungs, kurš bija Liepājas rajona pašvaldības vadītājs, es atvainojos, Jelgavas... man sirdij tuvāks pašreiz ir Liepājas rajons... (Starpsauciens: “Nevar būt... ”) Jelgavas rajona pašvaldības vadītājs un kurš nosauca vienkārši traģiskus skaitļus. Jelgavas rajonā ir ļoti labi organizēta autobusu pārvadājumu kustība. Tas ir viens no labākajiem rajoniem, kurš tiešām labi noorganizējis sev uzlikto funkciju par valsts dotēto naudu. Viņš saka, ka iebraukšanai “Nordekai” piederošā autoostā ir jāmaksā 75% no reisa ienākumiem. No tā, ko viņš reisā Jelgava-Rīga ieņem par biļetēm, viņš ir spiests 75% atdot konkurentam, kuram pieder autoosta. Un mūsu priekšlikums vienmēr ir bijis nemainīgs - izdalīt no “Nordekas” bilances Rīgas autoostu, nodot to Rīgas pašvaldībai, lai Rīgas pašvaldība veido neatkarīgu uzņēmumu, kur visi daudzie pasažieru pārvadātāji var iebraukt ar vienādām tiesībām. Tā ir elementāra lieta. Ko jūs šīs lietas labā esat darījis, Kostandas kungs? Vai jūs esat bijis Privatizācijas aģentūrā kā deputāts un prasījis, kāpēc Privatizācijas aģentūra nevar nekādi izšķirt šo strīdu starp “Nordekas” vadību un autovadītājiem? Kāpēc tik lēni iet uz priekšu šis privatizācijas process? Tāpēc, ka pati šīs kompānijas vadība īsti nezina, ko viņa darīs. (Starpsauciens no zāles: “Nevaru uzņemties atbildību par Privatizācijas aģentūru... ”) Jūs, ievēlēts deputāts, esat atbildīgs par visu, kas notiek šajā valstī, kā jūs to spīdoši deklarējat, stāvot šajā tribīnē. Es, protams, arī. Es, protams, arī esmu atbildīgs, un es cenšos, cik man ir iespējas un cik varu izdarīt, strādājot Satiksmes ministrijā, dārgie kolēģi. Ministrijā šobrīd ir pārvilkta strīpa visiem neveiksmīgiem jeb nerentabliem uzņēmumiem. No 1995. gada 22. decembra neviens uzņēmums nav bankrotējis, neviens uzņēmums nestrādā ar zaudējumiem, ne Rīgas lidosta, ne ostu kompānijas, ne dzelzceļš, ne Latvijas gaisa satiksme. (Starpsauciens: “Ne “Latavio”!”) “Latavio” bankrotēja 1994. gadā, pirms es kļuvu par satiksmes ministru, un arī šī problēma ir atrisināta, tuvākajās nedēļās es būšu Maskavā, kur mēs uzliksim parakstus uz šo parādu likvidāciju un nacionālās kompānijas “Air Baltica”, kur 51% pieder Latvijas valstij, lidojumu sākšanu maršrutā Rīga-Maskava. Tāpat mēs esam pielikuši punktu ilgstošajam strīdam Rīgas pasažieru ostā, tādas problēmas vairs nav. Jūs atceraties, kāda bija problēma ar “Baltikas” terminālu. Mums vajadzēja vairāk nekā gadu kavēt laiku, kamēr atšķetinājām šo problēmu. Un tagad, protams, viss ir Rīgas pašvaldības rokās - kā attīstīsies tieši Rīgas pasažieru osta, jo tas ir Rīgas pašvaldības uzņēmums. Man jau būs vēl iespēja, Kostandas kungs, runāt pēc katra runātāja, tad es vēl arī turpināšu. Žēl ka jūs, Lujāna kungs, aizgājāt no savas partijas, jums vairs nebūs iespēju kopā ar Rubika kungu būvēt metro. (Starpsauciens no zāles: “Par metro pastāsti!”) Lai nodrošinātu... Godājamie kolēģi, es acīmredzot jūs esmu, atvainojiet, nogurdinājis, un tāpēc es turpināšu, kad man būs iespēja uzstāties vēlreiz. Paldies par uzmanību. (Aplausi.)".
- 1997_09_18-seq56 language "lv".
- 1997_09_18-seq56 speaker Vilis_Kristopans-1954.
- 1997_09_18-seq56 mentions Q211.
- 1997_09_18-seq56 mentions Q649.
- 1997_09_18-seq56 mentions Q2660080.
- 1997_09_18-seq56 mentions Q179830.
- 1997_09_18-seq56 mentions Q505421.
- 1997_09_18-seq56 mentions Q2105506.