Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_18-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1997_09_18-seq12 type Speech.
- 1997_09_18-seq12 number "12".
- 1997_09_18-seq12 date "1997-09-18".
- 1997_09_18-seq12 isPartOf 1997_09_18.
- 1997_09_18-seq12 spokenAs 29.
- 1997_09_18-seq12 spokenText "Godāto sēdes vadītāj! Godātie kolēģi deputāti! Ja mēs šo jautājumu skatītu saskaņā ar Kārtības rulli (un tas attiecas tieši uz sēdes vadītāju), tad vispirms ir izlemjams jautājums par šī lēmuma projekta iekļaušanu sēdes darba kārtībā - vai nu šīs sēdes darba kārtībā, vai nākamās sēdes darba kārtībā. Un tikai tajā gadījumā, kad ne viens, ne otrs lēmums netiek pieņemts, - tikai tajā gadījumā ir skatāms ierosinājums par šī lēmuma projekta nodošanu komisijām. Un tāpēc es gribu aicināt: godātie deputāti, ja kādam arī ir iebildumi pret šī lēmuma projekta iekļaušanu šodienas darba kārtībā... no mana viedokļa, būtu visoptimālāk, ka tas tiek iekļauts šeit, bet, ja deputātiem ir iebildumi, tad es gribu aicināt iekļaut šo lēmuma projektu nākamās sēdes darba kārtībā un lūgtu par to balsot. Jo cilvēki Vaiņodē piketē jau veselu mēnesi un jāsaka pilnīgi skaidri, ka ministrija reālu risinājumu šeit nav piedāvājusi. Un to, ka tas no ministrijas puses tiek it kā dots publiskai apspriešanai, var saukt vienkārši par ņirgāšanos par cilvēkiem un par pašvaldībām. Kā jūs visi labi zināt, ministrija piedāvā šeit veidot kaut kādu akciju sabiedrību, kurā valsts ieguldīs kaut kādu vecu dīzeli, un visi pārējie izdevumi, kas saistīti ar šo pasacieru pārvadāšanu, būs jāsedz pašvaldībām. Nevar būt konceptuālu iebildumu pret to, ka šis pārvadājuma jautājums tiek risināts akciju sabiedrības formā, bet, kā jau teicu, šis valsts ieguldījums tātad ir veca neekonomiska dīzeļlokomotīve ar dažiem vagoniem, ar kuriem pašvaldība tālāk var darīt ko grib. Tas varētu būt salīdzināms ar smagās automašīnas piedāvāšanu kartupeļu maisu vadāšanai, un skaidrs, ka kompānija, kas ir spiesta kartupeļu maisus vadāt ar smago automašīnu, būs lemta bankrotam, un tāpat tas ir arī šajā situācijā. Ja valsts piedāvā kaut ko absolūti nepiemērotu šādu pasažieru pārvadājumu veikšanai, tādā gadījumā valsts ar to pašu pasaka, ka, lūk, šis risinājums būs lemts bankrotam, un pēc tam varēs gudri runāt: lūk, nevarēja šī līnija izdzīvot, lūk, pašvaldības nemācēja saimniekot. Vai arī tagad uzreiz var runāt, ka, lūk, pašvaldības nemaz negrib... Bet patiesībā problēma ir tā, ka Satiksmes ministrija nepiedāvā neko reālu. Bez tam Satiksmes ministrijas piedāvājums neko nerunā par posmu Limbaži-Aloja. Tas viss saistīts arī ar visas šīs dzelzceļa līnijas saglabāšanu un neiztirgošanu lūžņos, kā daži varbūt to gribētu. Šī līnija jāsaglabā kā paralēli ejoša ceļam “Via Baltica”, un igauņi ir ieinteresēti to darīt, bet Latvijai tas acīmredzot nav vajadzīgs. Bez tam Latvijā pēdējā laikā populāra kļūst Tautas kustības “Latvijai” izvirzītā ideja par nomaļu attīstīšanas nepieciešamību, bet reģionālā dzelzceļa slēgšana, ko būtībā piedāvā Satiksmes ministrija, paralizē attiecīgo nomaļu dzīvi, un tādēļ šādi voluntāri lēmumi, kas ir pieņemti, ir jāatceļ. Un ikvienam ir jāsaprot reģionālās solidarizācijas nepieciešamība. Un tāpēc es aicinu visus labas gribas cilvēkus aizstāvēt dzelzceļa līniju Liepāja-Vaiņode un Limbaži-Aloja atjaunošanu un aicinu nobalsot par šā lēmuma projekta iekļaušanu Saeimas sēdē izskatīšanai, bet, ja tas nav iespējams, tad tiešām virzīt to uz komisijām. Taču mans priekšlikums ir sākumā izšķirties par šī jautājuma iekļaušanu Saeimas sēdes darba kārtībā.".
- 1997_09_18-seq12 language "lv".
- 1997_09_18-seq12 speaker Karlis_Cerans-1965.
- 1997_09_18-seq12 mentions Q822919.
- 1997_09_18-seq12 mentions Q211.
- 1997_09_18-seq12 mentions Q16362569.
- 1997_09_18-seq12 mentions Q5244326.
- 1997_09_18-seq12 mentions Q19896841.
- 1997_09_18-seq12 mentions Q754430.