Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_18-seq104> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 1997_09_18-seq104 type Speech.
- 1997_09_18-seq104 number "104".
- 1997_09_18-seq104 date "1997-09-18".
- 1997_09_18-seq104 isPartOf 1997_09_18.
- 1997_09_18-seq104 spokenAs 151.
- 1997_09_18-seq104 spokenText "Cienījamie kolēģi! Lai cienījamais ministra kungs mani tikai vienreiz pieminētu - tā kā, es dzirdēju, te ir tāda teorija: cik kāds viņu piemin, tik viņš to piemin -, es gribētu teikt, ka šodien bija patīkami klausīties un redzēt jaunu izrādi, kas saucās vienkārši - “Krištopans”. Un, protams, cienījamie kolēģi, laikam jāsāk ir no Latvijas dzelzceļa lielākā sasnieguma - bērnu dzelzceļa - likvidācijas Mežaparkā. Protams, iespējams, ka arī bērnu dzelzceļa līnijas vietā vajadzētu, kā Krištopana kungs izteicās, melno segumu likt. Bet, protams, iespējams, ka var arī atrast kādu biznesa programmu, lai šis bērniem radītais sava veida “atrakcions” un arī Latvijas dzelzceļa jauno kadru kalve turpmāk darbotos. Protams, ir vēl arī tāds slavenu cilvēku izteiciens: ir cilvēki, ir problēmas, nav cilvēku, nav problēmu. Es, protams, varu daļēji saprast to, ka “Latvijas ceļam”, ja tur ir 3000 vai līdz 7000 cilvēku, nav problēmas, jo, ja viņi sēdēs savos pilsētciematos un vai nu staigās kājām, vai patiešām brauks ar personīgajām automašīnām, tad šīs problēmas tiks atrisinātas. Bet citādā gadījumā var jau arī ārā no turienes nenākt, jo savā laikā vismaz viens - kā es atceros, vismaz viens - no “Latvijas ceļa” koalīcijas partneriem 5. Saeimā, Riteņa kungs, pateica, ka nu vispār Latvijas pensionāriem būtu visiem ātri jāizmirst. Šodien var saprast to, ka “Latvijas ceļš” veiksmīgi turpina kolēģa ieteikto darbību. Protams, mēs varam klausīties un saprast arī tādu, ļoti interesantu ideju, ko iepriekšējais runātājs izteica: patiešām, - kurā valstī brauc ar vilcienu pēc sēnēm un ogām? Tad jau - es domāju tālāk par Rīgas pilsētu - varētu uzdot vēl vienu jautājumu: kurā valstī brauc ar trolejbusu uz Centrālo tirgu, lai pameklētu miskastēs kaut ko ēdamu? Ar šādu šīs domas konceptuālo turpinājumu tad jau arī Rīgas pilsētā būtu jāaizliedz trolejbusu maršruti, jo patiešām - kā tad ar trolejbusu var braukt uz Centrālo tirgu, lai parakņātos, piedodiet, miskastē? Tā ir mūsu dzīves realitāte. Un šeit jau būtu jārunā par šīs valdības koalīcijas partneriem, no kuriem atsevišķi - kā labklājības ministrs - diemžēl, izrādās, arī jaunajā budžetā saņems tikai vienu procentu, kad Satiksmes ministrija saņems 100% palielinājumu. Protams, iespējams, ka tas ir labi. Būs vairāk cilvēku, kas diez vai vairs izmantos Satiksmes ministrijas pakalpojumus un, iespējams, ar kājām ies uz jaunām izgāztuvēm, kas Latvijas teritorijā būs arī kādā noteiktā vietā. Un, protams, es jau saskatīju... es skatos - arī šinī brīdī iepriekšējais runātājs ļoti aktīvi kaut ko pieraksta, tātad būs kārtējā runa. Ja Vidiņa kungs nav kļūdījies, ka viena minūte maksā 200 latus, tad cienījamais iepriekšējais runātājs ir tagad norunājis jau aptuveni kādu 21 tūkstoti latu... tas ir, 60 minūtes, 15 minūtes... kādas sešas reizes pa 5 minūtēm, tagad būs septītā reize, tātad būs 22 tūkstoši. Cienījamie kolēģi, vai šī nauda, ko iepriekšējais runātājs jau ir norunājis, nebūtu bijusi lielāks ieguldījums tiem pašiem vaiņodniekiem nekā ieguldījums jaunajā akciju sabiedrībā? Tāpat arī akciju sabiedrības veidotājiem un, es domāju, arī Vaiņodes pašvaldībai jāpadomā, vai nav laiks ņemt kādu atsevišķu vietējo nodokli no cienījamajām tranzīta kravām, kas iet pa šo līniju. Jo, ja akciju sabiedrībā būs ieguldīta veca dīzeļlokomotīve un varēs iegūt to peļņu, ko maksā parastie braucēji, tad ir jautājums - ja šo līniju, ko tomēr akciju sabiedrība savā veidā apsaimniekos, izmantos arī citiem braucieniem, vai tad nepienāksies arī pašām šīm pašvaldībām kāds peļņas procents? Es domāju, ka vislabāko peļņu varētu iegūt Ventspils rajona pašvaldības, jo tur tā plūsma ir daudz aktīvāka un to pasažieru, iespējams, ir daudz mazāk. Tāpat, iespējams, varētu atcerēties to iniciatīvu, kāda daudzās valstīs bija pēc kara. Ja mūsu ekonomika apmēram tuvojas pēckara laika robežām attīstības līmenī, tad mēs varētu atcerēties tādus momentus, ka reizēm pie kravas vilcieniem pielika klāt arī parasto - pasažieru - vagoniņu. To pieredzi patiešām varētu izmantot, jo patiešām dīzeļlokomotīve ir pārāk dārgs prieks. Tad varētu piekabināt vienu pasažieru vagonu klāt pie tranzīta kravas, kas brauc uz Liepājas pusi. Es domāju, ka būtu arī jāpadomā par tādu iespēju. Ja jau mūsu valsts... (No zāles deputāts P. Tabūns: “Laiks!”) Man ir 15 minūtes, Tabūna kungs... Tā ka es varu parunāt arī...".
- 1997_09_18-seq104 language "lv".
- 1997_09_18-seq104 speaker Modris_Lujans-1964.
- 1997_09_18-seq104 mentions Q822919.
- 1997_09_18-seq104 mentions Q211.
- 1997_09_18-seq104 mentions Q2660080.
- 1997_09_18-seq104 mentions Q327094.
- 1997_09_18-seq104 mentions Q16350162.