Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_04-seq196> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1997_09_04-seq196 type Speech.
- 1997_09_04-seq196 number "196".
- 1997_09_04-seq196 date "1997-09-04".
- 1997_09_04-seq196 isPartOf 1997_09_04.
- 1997_09_04-seq196 spokenAs 29.
- 1997_09_04-seq196 spokenText "Augsti godātais sēdes vadītāj! Cienījamie kolēģi! Jirgena kungs! Es nerunāšu par jums personiski, bet, izmantojot to gadījumu, ka jūs pārstāvat mūsu parlamenta vadības institūciju, izmantošu šo gadījumu, lai parunātu par mūsu valsts vadības attieksmi trīs aspektos. Un šie trīs aspekti būtu šādi: pirmais aspekts ir likumdošanas koordinācija, otrais aspekts - valsts stratēģiskās attīstības veicināšana likumdošanas ceļā, un trešais aspekts - valsts pārvaldes optimizācija. Lūk, trīs ļoti svarīgi aspekti, kas, manā izpratnē, mūsu valstī vairāk nekā klibo. Vispirms - par koordinētu likumdošanu. Likumdošanu mēs varam iedomāties, kā deduktīvo piramīdu. Likumi ir sakārtoti svarīguma kārtībā, sākot no svarīgākā, tas ir, mūsu Satversmes, un pēc tam secīgi pa līmeņiem pazeminās šo likumu svarīgums. Mēs tos pieņemam attiecīgi šādā lejupejošā secībā, tā būtu ideāla likumu pieņemšanas kārtība. Turklāt šī ideālā deduktīvā likumdošanas piramīda paredz, ka šeit nav tukšumu, nav caurumu. Proti, nav tādu valsts darbības sfēru, kuras nenosedz neviens likums. Šī deduktīvā piramīda paredz, ka likumdošanā nav arī ielāpu, pārsegumu, - citiem vārdiem sakot, nav tādas valsts darbības sfēras, kurās vienlaicīgi darbotos vairāki likumi, reglamentējoši likumi, turklāt bieži vien pretrunīgi savā starpā. Lūk, šādas deduktīvās piramīdas nav 6. Saeimai un diemžēl nebija arī iepriekšējiem mūsu valsts parlamentiem pēc neatkarības atgūšanas. Mums ir gan caurumi, gan pārsedzes. Tas tā ir. Tas nav mans izdomājums, pašķiriet vaļā “Agenda 2000”, Eiropas komisijas atzinumu par Latvijas pieteikumu iestāties Eiropas savienībā, tur skaidri un gaiši ir norādīts uz mūsu likumdošanas nesakārtotību. Tas ir pietiekami nopietns un oficiāls dokuments, lai, uz to atsaucoties, es drīkstētu šādu tēzi šeit celt priekšā. Un, lūk, ja mums šāda likumdošanas piramīda būtu ievērota, tādā gadījumā nebūtu tādu gadījumu, ka, piemēram, Medību likumu te izskata atkārtoti n-tās reizes, bet tanī pašā laikā likums par enerģētiku, par darbības sfēru, bez kuras neviena tautsaimniecības nozare nevar iztikt, neviens cilvēks nevar iztikt, lūk, nebūtu vēl pieņemts. Mums ir prakse, ka mēs likumus izskatām tādā secībā, kādā šos likumus iesniedz - un iesniedz atbilstoši tām interešu grupām, kuru aktivitātes koeficients ir augstāks. Nenoliedzot šādu praksi un atzīstot, ka ideālā deduktīvā likumdošanas piramīda nav iespējama, tāpat kā jebkurš ideāls, tomēr, bāzējoties uz savu divu gadu pieredzi šajā Augstajā namā, es iedrošinos apgalvot, ka tāda koordinēta likumdošana ir iespējama. Un tas ir atkarīgs no trim dienestiem mūsu valstī un četrām amatpersonām. Kas tie par dienestiem un kas tās par amatpersonām, - par to mazliet vēlāk. Pāreju pie otrā aspekta. Proti, par valsts stratēģiskās attīstības veicināšanu.".
- 1997_09_04-seq196 language "lv".
- 1997_09_04-seq196 speaker Imants_Liepa-1937.
- 1997_09_04-seq196 mentions Q822919.
- 1997_09_04-seq196 mentions Q211.
- 1997_09_04-seq196 mentions Q193089.