Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_03_a-seq46> ?p ?o. }
Showing items 1 to 20 of
20
with 100 items per page.
- 1997_09_03_a-seq46 type Speech.
- 1997_09_03_a-seq46 number "46".
- 1997_09_03_a-seq46 date "1997-09-03".
- 1997_09_03_a-seq46 isPartOf 1997_09_03_a.
- 1997_09_03_a-seq46 spokenAs 29.
- 1997_09_03_a-seq46 spokenText "Godājamie kolēģi! Tautas kustības “Latvijai” deputāti šodien savos analītiskajos ziņojumos informēja par problēmām, kas satrauc mūs, kas ir aktuālas visiem uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar pasažieru pārvadāšanu; informēja par problēmām, kas satrauc iedzīvotājus un to vēlēto pārstāvniecību - pašvaldības. Diemžēl satiksmes ministrs Krištopans līdz šim neatbildēja uz šīm mūsu izvirzītajām problēmām. Varbūt viņš tomēr sēdes atlikušajā daļā to vēl darīs. Protams, gribētos dzirdēt atbildi uz sekojošu jautājumu. 1995. gada 23. augustā Saeima pieņēma Autopārvadājumu likumu. Tā 33. panta 5. punkts nosaka, ka Satiksmes ministrijai jānosaka autoostu aprīkojums, autoostu kategorijas. Vairāk nekā divu gadu laikā šie normatīvie dokumenti nav izstrādāti. Kāpēc tas nav izdarīts? Ja sīkāk pievēršamies šai autoostu problēmai, gribētos uzsvērt, ka autoosta ir pasažieru pārvadājumu kompleksa neatņemama sastāvdaļa. Vairums pārvadātāju ir ieinteresēti normālā autoostu darbā, jo tajās darbojas visi nepieciešamie dienesti: dispečeru dienests, biļešu kases, kas atvieglo kontroli pār autobusu ekipāžu darbu, darbojas informācijas avots par ceļu apstākļiem utt. Šobrīd Satiksmes ministrijai vajadzētu būt ieinteresētai autoostu darbībā. Taču diemžēl pēdējo divu gadu laikā vairākas autoostas ir pazudušas. Tā tas ir, piemēram, Kandavā, Sabilē, Rojā un citur. Daudzās no tām dominē tirdzniecība, bet pasažieru pārvadājumu tehnoloģiskie procesi nenotiek. Piemēram, Aizkrauklē tikai darba dienās no pulksten 8. 15 līdz 15. 15 darbojas biļešu kase. Dispečera dienesta nav vispār. Tukumā pasažieri nevar nopirkt biļeti autoostā, jo biļešu kases vispār nav. Tālsatiksmes maršrutiem biļetes netirgo arī Dobelē. Tās līdz ar to vispār nevar uzskatīt par autoostām. Krištopana kungs, tā ir neizdarība! Tā ir nepilnība! Tomēr, koncentrējoties uz galveno šīs sēdes pamatu, ir jāteic, ka galvenais trūkums ir tas, ka nav pasažieru pārvadājumu politikas koncepcijas, kas būtu apspriesta Saeimā vai valdībā. Es domāju, tas ir pamats nepārdomātai vairāku dzelzceļa līniju slēgšanai, kā ir paredzēts. Varbūt arī to nekonstruktīvo, nepārdomāto, nedemokrātisko, ne ar kādu koncepciju nepamatoto darbību var turpināt arī tālāk? Tas nav pieņemami, tāpēc mēs šeit darījām zināmu gan Alojas pilsētas domes, gan citu rajonu pašvaldību un iedzīvotāju viedokli un argumentus. Starp citu, pagājušā gada rudenī Alojas stacijā gan ministra Gorbunova klātbūtnē, gan pašvaldību vadītāju un iedzīvotāju klātbūtnē satiksmes ministrs Krištopans apgalvoja, ka dzelzceļā Aloja-Rīga satiksmi nav plānots slēgt, bet nu mēs redzam realitātē, kā vārdi atbilst darbiem. Kāpēc mums jāapspriež šeit Saeimā šis jautājums, šīs problēmas jāizvirza. Mēs to esam izdarījuši, esam iesnieguši arī konkrētu lēmuma projektu, 35 deputāti to ir atbalstījuši. Pirmkārt. Uzdot valdībai divu mēnešu laikā izstrādāt un iesniegt Saeimā koncepciju pasažieru pārvadājumu veikšanai Latvijā, norādot arī šo pārvadājumu finansēšanas avotus. Otrkārt. Uzdot valdībai paredzēt nākamā gada budžeta projektā nepieciešamos līdzekļus autobusu, elektriskā transporta, dzelzceļa pasažieru pārvadāšanas dotēšanai. Treškārt. Uzdot Satiksmes ministrijai atjaunot regulārus pasažieru pārvadājumus dzelzceļa līnijās Liepāja-Vaiņode, Limbaži-Aloja. Ceturtkārt. Noteikt, ka līdz pasažieru pārvadājumu koncepcijas apstiprināšanai Saeimā nav pieļaujama tālāka pasažieru pārvadājumu maršrutu vai to posmu slēgšana. Mēs šodien sēdē, debatēs dzirdējām daudzas, arī pozīcijas pārstāvju konkrētas, konstruktīvas runas. Ļoti laba runa bija ministram Gorbunova kungam. Labas runas bija arī frakcijas “Saimnieks” deputātam Dinēvičam, arī vairākas citas var atzīmēt, manuprāt, arī Leiškalna izteikumus. Bija, protams, arī nekonstruktīvas runas ar emocionāliem apvainojumiem, kādas, piemēram, izskanēja no Oskara Grīga puses, bet tās, protams, lai paliek uz viņu sirdsapziņas, arī tās varbūt spilgti nodemonstrēja šo partiju - bez trīs zvaigznīšu simbola tai nekā cita vairāk arī nav, jo viņi nav spējīgi iedziļināties esošajā situācijā, nav spējīgi analizēt šo problēmu kopumu, un tāpēc varbūt nav brīnums, ka arī premjerministrs Guntars Krasts nemaz neatrodas šeit sēdē; viņš nepasaka, kāda ir, piemēram, Satiksmes ministrijas pozīcija, lai te nāk Krištopans un taisnojas un kaisa sev pelnus uz galvas vai, lai te kāds, kā saka, izvirza citu vainīgo - Zorgevicu. Bet kur ir Krasta pozīcija, kur ir jūsu partijas “Tēvzemei un Brīvībai” pozīcija? Tās vienkārši nav. Tās vienkārši nav un nevar būt, jo šī partija nav spējīga strādāt valdībā, kur nu vēl šo valdību vadīt, tas ir pilnīgi visiem skaidri redzams, un visi deputāti, šeit klausoties Grīgu, ir izsmējušies, manuprāt, no sirds, kā pēdējā laikā nebija nemaz smējušies. Taču es aicinu iet to konstruktīvo ceļu, ko šeit ir minējuši pozīcijas deputāti, to, par ko runāja Gorbunovs un citi. No pozīcijas 14 deputāti ir atbalstījuši šo lēmuma projektu, un es domāju, ka mums pa to ceļu ir jāiet. Mums, visām partijām, ir jāvienojās par visām nacionālajām interesēm, un pasažieru pārvadājumu politika ir vispārnacionāla interese. (Aplausi.)".
- 1997_09_03_a-seq46 language "lv".
- 1997_09_03_a-seq46 speaker Odisejs_Kostanda-1963.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q822919.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q211.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q2660080.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q16362569.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q3154693.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q5244326.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q3899540.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q6361344.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q19896841.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q26819051.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q2021893.
- 1997_09_03_a-seq46 mentions Q17593744.