Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_03_a-seq44> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 1997_09_03_a-seq44 type Speech.
- 1997_09_03_a-seq44 number "44".
- 1997_09_03_a-seq44 date "1997-09-03".
- 1997_09_03_a-seq44 isPartOf 1997_09_03_a.
- 1997_09_03_a-seq44 spokenAs 77.
- 1997_09_03_a-seq44 spokenText "Cienījamie kolēģi! Es domāju, ka, runājot par šo tik sāpīgo problēmu, mums ir jāskatās uz šo problēmu kopumā un ir jāskatās arī uz zināmām ekonomiskām likumsakarībām, jo par katru lietu kādam ir jāmaksā. Ko es gribu ar to teikt? Šeit izskanēja tāda doma, ka dzelzceļš ir visrentablākais un vislētākais transporta veids. Protams, bet - pie zināmiem nosacījumiem: ja ir pietiekami liela kravu intensitāte, ja ir pietiekami liels pasažieru skaits, ja ir pietiekami lieli attālumi, kur šis transports atmaksājas. Un pie citiem nosacījumiem savukārt daudz izdevīgāks un rentablāks ir autotransports. Ņemot vērā to, ka esmu ievēlēts no Kurzemes, es savulaik diezgan pamatīgi analizēju Ventspils-Liepājas dzelzceļa darbību un nonācu pie secinājuma, ka nekādā gadījumā nedrīkst šo dzelzceļa līniju turpināt ekspluatēt tā kā līdz šim, jo kādam par to būs jāmaksā. Kāpēc gan lai visiem Latvijas iedzīvotājiem būtu jāmaksā no savas kabatas par to, ka vecajā dzelzceļa līnijā šī vešana izmaksā vairākus tūkstošus attiecībā uz vienu pasažieri gadā? Ir vairāk nekā skaidrs, ka šajā gadījumā ir jāatrod alternatīva. Un es ļoti ceru, ka tuvākajā nākotnē tiks savests kārtībā autoceļš posmā Ventspils-Liepāja-Jūrkalne, tā ir zināma alternatīva. Tāpēc šajā sakarībā es nedomāju, ka būtu īsti pareizi vainot “Latvijas dzelzceļa” vadību, jo ir vairāk nekā skaidrs, ka “Latvijas dzelzceļa” vadība aizstāv sava resora intereses un grib darboties rentabli. Šajā gadījumā vajag izlemt par to, ko dotēt - vai dotēt autotransportu vai dzelzceļa transportu, - un tas ir jāizlemj augstākajā līmenī. Tas ir jāizlemj valdības līmenī un varbūt pat parlamenta līmenī, jo ir vairāk nekā skaidrs, ka izdabāt nevar katram. Ir vairāk nekā skaidrs, ka tam, kas dzīvo tuvāk dzelzceļa līnijai, nekad nebūs izdevīga dzelzceļa līnijas slēgšana, bet mums tomēr kompleksi ir jāskatās, cik tas viss maksā. Un, ja autotransports spēj nodrošināt šo pasažieru plūsmu par 2-3 reizes mazākām izmaksām un ja autotransports ir pietiekami mobils, un ja, ceļus savedot kārtībā, ir iespējams iebraukt arī tajās vietās, kur varbūt pietur vilciens, tad, ja tas ir izdevīgāk, mums ir jādomā valstiski, jo kādam par to ir jāmaksā. Tāpēc ir vairāk nekā skaidrs, ka ir mums tomēr jāuzticas Satiksmes ministrijas speciālistiem. Protams, ir jāpatur Satiksmes ministrijas solījumi, tā teikt, “uz grauda”, lai šis autotransports būtu, lai skolēni tiktu aizvesti uz skolu, lai studenti varētu nokļūt Liepājas Pedagoģiskajā institūtā, lai cilvēki varētu tikt uz darbu un lai tas tiktu izdarīts par maksimāli maziem līdzekļiem. Mums ir jādomā arī par ekonomiskām kategorijām. Es nezinu, kādu mēs šodien šeit varētu pieņemt lēmumu, jo kompleksi izanalizēt šo situāciju tik īsā laikā nav iespējams. Tāpēc es aicinu deputātus uzticēties Satiksmes ministrijai. Es gribu ticēt Satiksmes ministrijai, ka viņa panāks to, ka autotransports kursēs, ka ceļi tiks ziemā notīrīti, ka ceļi tiks salaboti, ka bērni varēs tikt uz skolu, studenti uz Liepāju, cilvēki uz darbu, un tā tālāk. Paldies. (Starpsauciens: “It kā mierinājums!”)".
- 1997_09_03_a-seq44 language "lv".
- 1997_09_03_a-seq44 speaker Dzintars_Abikis-1952.
- 1997_09_03_a-seq44 mentions Q211.
- 1997_09_03_a-seq44 mentions Q5244326.
- 1997_09_03_a-seq44 mentions Q327094.