Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_03_a-seq38> ?p ?o. }
Showing items 1 to 23 of
23
with 100 items per page.
- 1997_09_03_a-seq38 type Speech.
- 1997_09_03_a-seq38 number "38".
- 1997_09_03_a-seq38 date "1997-09-03".
- 1997_09_03_a-seq38 isPartOf 1997_09_03_a.
- 1997_09_03_a-seq38 spokenAs 29.
- 1997_09_03_a-seq38 spokenText "Dārgie kolēģi, es pavisam īsu brīdi aizkavēšu jūsu uzmanību. Šajā iepriekšējā pauzē, esot pie piketētājiem tepat netālu no Saeimas nama, dzirdēju tādus pārmetumus mums, Saeimai: ja mēs šodien nepieņemsim lēmumu, kas būtu zināmā mērā risinājums vaiņodnieku problēmai, tad Vaiņodē var jau šovakar pāris desmiti cilvēku uzsākt bada streiku. (Starpsauciens: “Nu ko draudi!”) Es nedraudu. Diemžēl. Es pasaku to, ko cilvēki man teica. Es tikai nododu jums viņu ziņu. Manuprāt, nedrīkst ignorēt arī liepājnieku intereses, jo, likvidējot pasažieru pārvadājumus dzelzceļa līnijā Liepāja-Vaiņode, rodas pamatotas bažas par dzelzceļa infrastruktūras, elektrosignalizācijas, sliežu ceļu un citu vērtību saglabāšanu. Vai šāds lēmums spēs pasargāt šobrīd darboties spējīgu infrastruktūru no neatgriezeniskas izlaupīšanas? Latvijas dzelzceļa investīciju programma laika posmam līdz 2010. gadam liecina par pretējo - investīcijas līnijās Liepāja-Vaiņode un Liepāja-Jelgava nav paredzētas, lai gan, saskaņā ar dzelzceļa mezglu attīstības shēmām un Holandes firmas “Heidenejs” slēdzienu par Liepājas dzelzceļa mezglu, kravu apgrozījums Liepājā tuvākajā nākotnē būs 6 miljoni tonnu gadā, tajā skaitā tranzīts uz Lietuvu, tas ir, caur Mažeiķiem, caur Vaiņodi, - 4 miljoni tonnu gadā. Taču sliežu ceļu rekonstrukcija līnijās Liepāja-Jelgava un Liepāja-Vaiņode nav paredzēta līdz 2001. gadam un kravu plūsmu kartē līnija Liepāja-Vaiņode nemaz nav atzīmēta. Tātad, manuprāt, tā domāta likvidācijai. Savukārt dokumenti par Latvijas dzelzceļa tīkla attīstības stratēģiju, ievērojot ostu attīstību, nerada pārliecību, ka tajos ņemta vērā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas izveide šā gada martā un šajā sakarā paredzamās būtiskās izmaiņas Liepājas reģiona attīstībā, kuru stratēģiskajā novērtēšanā mēs šodien nedrīkstam kļūdīties. Kravu apgrozījuma pieauguma temps Liepājas ostā ir vērā ņemams fakts. Dzelzceļa atzars Liepāja-Vaiņode ir stratēģiski svarīgs gan Liepājas pilsētai, gan Latvijas valstij kopumā, un tikai mūsu valsts ir ieinteresēta saglabāt šo dzelzceļa līniju kā starpvalstu tranzītmaģistrāles ar Lietuvu, Baltkrieviju, Krieviju un Ukrainu būtisku sastāvdaļu. Visu veidu transporta attīstība ir valsts funkcija. Tā tas ir akceptēts arī “Transporta attīstības nacionālajā programmā 1996. -2010. gadam”, kurā paredzēta transporta tālākas attīstības nepieciešamība un ne ar vienu vārdu nav pieminēta dzelzceļa posmu likvidācija. Dzelzceļš jāsaglabā, piešķirot dotācijas pasažieru pārvadāšanai, jo tas ir lētākais sauszemes transporta veids. Un noslēgumā gribu jūs informēt par nelieliem valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” plāniem nelieliem plāniem attiecībā uz šī gada beigām un nākamā gada sākumu. Valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” līdz 1998. gada 1. janvārim gatavojas slēgt šādas līnijas: Rēzekne-Krāslava, Rēzekne-Zilupe, Rēzekne-Daugavpils, Daugavpils-Indra, Daugavpils-Krustpils. Paradokss. Valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” ģenerāldirektors Zorgevica kungs 1995. gadā slēdza pasažieru pārvadājumus līnijā Krustpils-Jelgava. Šodien viņš saka, ka šeit jāatjauno pasažieru pārvadājumi ar jauno automotrisu. 1998. gada pirmajā pusgadā valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” gatavojas slēgt arī pasažieru pārvadājumu līnijas Liepāja-Rīga un Rīga-Daugavpils. Vārdu sakot, līdz 1998. gada jūlijam ieplānots likvidēt pasažieru pārvadājumus Latvijas valstī. Manuprāt, šeit ir vietā jautājums - vai tā ir valsts politika un vai tā ir valsts ekonomika? Paldies par uzmanību.".
- 1997_09_03_a-seq38 language "lv".
- 1997_09_03_a-seq38 speaker Janis_Kazaks-1948.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q822919.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q211.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q2660080.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q37.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q159.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q212.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q80021.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q184.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q179830.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q1773319.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q5244326.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q203369.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q327094.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q2068319.
- 1997_09_03_a-seq38 mentions Q203675.