Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_03_a-seq31> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 1997_09_03_a-seq31 type Speech.
- 1997_09_03_a-seq31 number "31".
- 1997_09_03_a-seq31 date "1997-09-03".
- 1997_09_03_a-seq31 isPartOf 1997_09_03_a.
- 1997_09_03_a-seq31 spokenAs 46.
- 1997_09_03_a-seq31 spokenText "Cienījamās dāmas, godātie kungi! Tātad šodien mēs runājam par Vaiņodi, kas ir Latvijas rietumos, un ir dzelzceļa stacija “Indra”, kura ir pēdējā stacija Latvijas galējos austrumos uz robežas. Kāds te varētu būt sakars? Sakars, lūk, ir tāds, ka laikam ļoti paralēli šodien tiek skatīts jautājums, tikpat paralēli kā dzelzceļa sliedes, vismaz man tā šķiet. Jūlijā man bija tikšanās ar Indras pagasta vadību, un šā pagasta vadītājs man stāstīja, ka Indrā ir diezgan intensīva dzelzceļa kustība, ir divi sliežu ceļi. Pie pirmā sliežu ceļa ir perons, bet pie otrā sliežu ceļa perona nav. Sakarā ar intensīvo kustību pasažieru vilcieni regulāri piestāj vai nu uz pirmā sliežu ceļa, vai uz otrā. Viņš saka: “Mēs, pagasta cilvēki, ilgi cietām, pētījām un sarkām no kauna par šo problēmu, ka nav perona. Paiet mēneši viens pēc otra, taču neviens neliekas ne zinis. Uzrakstījām vēstuli Satiksmes ministrijai. ” Un viņš man lūdza: “Tu jau tur esi Rīgā tuvāk, varbūt vari kaut ko līdzēt. ” Tātad pagāja divi mēneši, bet “Latvijas dzelzceļš” ilgi domāja, ko atbildēt indriešiem par šo nebūšanu. Tagad - pēc diviem mēnešiem - vēstule ir saņemta, ka viņi ir izdomājuši - kā parasti! -sūtīt komisiju uz Indru un pētīs, ko ar to peronu darīt. Tagad es saprotu, ka viņi brauks un spriedīs, ka varbūt tur vajag bezperona to iekāpšanu - vai no virvēm vīt tās kāpnes vai būvēt no koka, lai tajā vilcienā var ielēkt un izlēkt, cik garām kājām ir jābūt tiem pasažieriem un cik šauriem bruncīšiem... Tas ir pilnīgi kaut kāds absurds - vēl komisijas rīkot. Lūk, šīs lietas, salīdzinot ar Vaiņodes sāpi, kas tiek skatīta šodien, man liekas gluži mazas, jo tur ir viens nieka perons, bet es saprotu, ka te laikam ir ietverta dziļa doma, jo, runājot arī ar Krištopana kungu, viņš pats atzina: “Jā, Indra ir galastacija Latvijā, tālāk ir Baltkrievija, Ukraina, Krievijas dienvidi. ” Viņš saka: “Oho, šī līnija mums nes bargu naudu mūsu maciņos. ” Tātad kravas vilcienu, protams, tur “paspēlēs”, un tagad man tas liek aizdomāties tik tālu, ka kāda gan var būt vairs runa par jaunu peronu izbūvi, jo diez vai pasažieru vilciens vairs ir paredzēts no Rīgas uz Indru, pie tam, ja līdz Indrai ikdienā brauc tikai padsmiti. Un tātad šī tēma galīgi, kā saka, ir pietuvojusies Liepājas-Vaiņodes tēmai un, nedod Dievs, ka viņa tiek īstenota. Un tamdēļ šodien, neskatoties uz to, ka mēs apspriežam valdību, mūsu valdības ministru... Jā, arī es kā zemnieks un deputāts pārstāvu valdības koalīciju, bet nudien šis jautājums ir ļoti nopietns, tāpēc acīmredzot pasažieru pārvadājumu jautājums republikas austrumos un rietumos tomēr mums šodien attiecīgi būtu jānobalso. Paldies par uzmanību.".
- 1997_09_03_a-seq31 language "lv".
- 1997_09_03_a-seq31 speaker Adolfs_Locmelis-1937.
- 1997_09_03_a-seq31 mentions Q211.
- 1997_09_03_a-seq31 mentions Q2660080.
- 1997_09_03_a-seq31 mentions Q159.
- 1997_09_03_a-seq31 mentions Q212.
- 1997_09_03_a-seq31 mentions Q184.
- 1997_09_03_a-seq31 mentions Q327094.