Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_03_a-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 24 of
24
with 100 items per page.
- 1997_09_03_a-seq12 type Speech.
- 1997_09_03_a-seq12 number "12".
- 1997_09_03_a-seq12 date "1997-09-03".
- 1997_09_03_a-seq12 isPartOf 1997_09_03_a.
- 1997_09_03_a-seq12 spokenAs 29.
- 1997_09_03_a-seq12 spokenText "Augsti godātais Prezidij! Dārgie kolēģi! Man pirms ievēlēšanas Latvijas Republikas 6. Saeimā bija tas gods strādāt valsts akciju sabiedrībā “Latvijas dzelzceļš” par “Latvijas dzelceļa” Liepājas stacijas priekšnieku. Tāpēc es arī skatos uz dzelzceļu no profesionāļa viedokļa, jo Latvijas dzelzceļa sistemā strādāju no 1971. gada, tas ir, 24 gadus, gandrīz gadsimta ceturksni. Šajā laikā arī ir veidojusies pieredze un attieksme pret tautsaimniecībai tik svarīgo nozari. Savukārt šodien Dzelzceļa departamentu un valsts akciju sabiedrību “Latvijas dzelzceļš” vada cilvēki, kuriem nav nedz speciālās dzelzceļa izglītības, nedz arī darba pieredzes dzelzceļu sistēmā. Šodien mūsu galvenā problēma ir Liepājas-Vaiņodes dzelzceļa slēgšana. Liepājas rajona pašvaldība, kā arī Priekules un Vaiņodes pašvaldības ir vairākkārt griezušās pie valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” vadības ar lūgumu pārskatīt šo jautājumu par likvidāciju un meklēt alternatīvos variantus, bet no dzelzceļnieku puses skan: “Likvidēt, likvidēt, likvidēt!” Kā vārdā? Jā, kungi, - kas neko nav uzcēlis, tam viegli visu sagraut un likvidēt. Krievu valodā ir labs sakāmvārds. Tulkojumā tas skan tā: “Lauzt nav tas pats, kas celt. ” Ļoti zemiski rīkojas valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” vadība. Izsludināja, ka ar šā gada 19. augustu vairs nekursēs pasažieru vilciens Liepāja-Vaiņode, bet, lai izvairītos no atbildības un iedzīvotāju nosodošās reakcijas, vilcienu satiksmi pārtrauca divas dienas ātrāk, tas ir, 17. augustā. Kauns dzelzceļnieku vadības izdarībām un viņu gļēvumam! Savukārt pie stacijas durvīm piesprauž lapeli, kurā rakstīts (citēju): “Atvainojamies pasažieriem par sagādātajām neērtībām vilciena atcelšanas dēļ. ” Secinājums. Valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” atklāti atzīst, ka rīkojas pret tautas un valsts iedzīvotāju interesēm, speciāli organizējot provokatoriskas akcijas, tādējādi tracinot iedzīvotājus un radot viņos neapmierinātību ar pastāvošo iekārtu. Runājot satiksmes ministra vārdiem (citēju): “Šī akcija ir diversija pret Latvijas valsti. Tas ir mēģinājums risināt šauras reģionālās problēmas uz pārējo Latvijas iedzīvotāju rēķina. ” Jā, taisnība. Jautājums, jums, Krištopana kungs: kas atmaksās zaudējumus? Vai valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” ir tik bagāta, ka var organizēt šādas provokatoriskas akcijas? Vai visas izmaiņas kustības grafikos nebija jāsaskaņo jau agrāk? Vai nebūtu jāsauc valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” pie atbildības par tautas un valsts naudas izsaimniekošanu? Acīmredzot šādi vadītāji nav spējīgi vadīt šādu uzņēmumu. “Lietuvas dzelzceļš” Mažeiķu produkciju uz Klaipēdu kādreiz veda caur Vaiņodi un Priekuli, bet šodien - caur Šauļiem, tā veicot par apmēram 100 kilometriem garāku ceļu. Vai tāda ir valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” starptautiskā politika, tā pierādot, ka tas nav stabils partneris? Savukārt tās kravas, kuras nāk no Baltkrievijas un Ukrainas uz Liepājas ostu tiek novirzītas nevis caur Mažeiķiem uz Vaiņodi un Liepāju, kas ir īsākais ceļš, bet gan uz Meiteni un Jelgavu un tikai tad - uz Liepāju, tā sadārdzinot kravas pārvadājumus maršrutā caur Vaiņodi. Viens kubikmetrs malkas ir par 1,8 dolāriem lētāks, nekā vedot caur Jelgavu. Šodien Liepājas osta savus pārvadājumu apjomus salīdzinājumā ar 1996. gada pirmo pusgadu ir kāpinājusi vidēji 6 reizes. Perspektīvā līdz 2010. gadam apjomam ir jābūt 6 miljoniem tonnu gadā. 4 miljoni tonnu nāks tieši caur šo līniju Mažeiķi-Vaiņode-Liepāja. Valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” slēdz šo līniju kā nerentablu. Vai tā nav diversija pret Latvijas iedzīvotājiem? Vai tā nav diversija pret Latvijas valsti? Uz Liepājas-Vaiņodes līnijas pasažieru pārvadāšanai dod lokomotīvi, kura domāta smagsvara sastāva pārvadāšanai un dzenā šurpu turpu trīs pasažieru vagonus iedzīvotājiem ļoti, ļoti neizdevīgā laikā. Vai tā nav diversija un naudas izšķērdēšana? Kas par to atbildēs? Tajā pašā laikā jautāju: cik tad īsti maksā viens reiss? Un to vairākkārt ir jautājuši Priekules un Vaiņodes pilsētas vadītāji. Atbildes nav. Varu jums pateikt, ka sešvagonu dīzeļvilcienam, kas ir ar dīzeļiem abos galos, vilciena tehniskā apskate, remonts, amortizācija, alga mašīnistiem, konduktoriem, ceļu apgaitniekiem, stacijas dežurantiem kopā sastāda 30 latus stundā. Tā ir apmēram 2,5 reizes mazāka summa nekā smagsvara lokomotīvei. Ieviešot trīsvagonu dīzeļvilcienu ar vienu dīzeli jeb, labāk sakot, - automotoru, šīs izmaksas varētu būt ap 15 latiem stundā. Rodas jautājums: kāpēc tad tas netiek darīts? Tāpat nekorektas ir runas par sešiem pasažieriem katrā reisā. Ja 1995. gada martā pārvadāja šajā posmā 1276 pasažierus, turpretim pēc jaunā grafika ieviešanas aprīlī šis skaitlis pazeminās - ir pārvadāts tikai 781 cilvēks, tas ir, uz pusi mazāk. Dīvainas ir sakritības augustā un septembrī - mēnešos, kad Liepājas-Vaiņodes līnijā ir visvairāk pasažieru un tātad arī vislielākie ieņēmumi. Dzelzceļa posmā “Liepāja-Vaiņode” ir 11 stacijas. Vienā Priekulē vien ir mēnesī vidēji pārdotas 1500 biļetes. Pārdoto biļešu skaits tikai Priekules un Vaiņodes stacijā pierāda, ka Satiksmes ministrija operē ar melīgiem datiem. 1997. gads. Piepilsētas satiksmē Liepājā pārdotās biļetes: maijā - 180, jūnijā - 183, jūlijā - 190. Tātad vidēji - 63 pasažieri katrā reisā. Bet Krištopana kungs saka - 37. Tātad vidēji katrā reisā ir 63 pasažieri, bet Kritopana kungs saka, ka 37 pasacieri! Interesanta matemātika. Manas domas: vai tikai te nebūtu darbs Valsts kontrolei? Un vajadzētu pārbaudīt ne tikai vadību, bet arī katru vismazāko saimnieciskās nozares vienību. Domāju, ka parādītos graujoši dati un fakti. Un vēl. Mūsu nākotne ir mūsu bērnos. Vaiņodes internātskolā ir 196 bērni, kuri katru piektdienas vakaru dodas uz mājām pie vecākiem un svētdienas vakaros atpakaļ. Ar autobusiem tādu kontingentu nevarētu pārvadāt. Pētot dzelzceļa vadības izteikumus, ka līnija Liepāja-Vaiņode jāslēdz sliktā sliežu ceļa dēļ, jāsecina, ka atkal informācija ir melīga, un šeit es gribu nolasīt bijušā dzelzceļa daļas priekšnieka Vilsona kunga atsūtīto vēstuli. “Satiksmes ministrija pamato savu nodomu slēgt dzelzceļa satiksmi posmā Vaiņode-Liepāja ar slikto ceļu stāvokli. No Vaiņodes līdz Priekulei koka gulšņi ir nomainīti pret betona gulšņiem. Pievienojam ceļa mērītāja vagona lentes ceļa posmā no Sustas līdz Ālandei. ” Un šeit rakstīts: teicams - 60 balles, apmierinošs - no 300 ballēm uz leju. Tātad vidēji šajā posmā 222. kilometrā ir 4 balles, 219. kilometrā - 8 balles, 216. kilometrā - 36 balles, 214. kilometrā - 9 balles, un tā es varētu turpināt. Katrā ziņā šis ceļa posms ir teicamā stāvoklī. Kā raksta satiksmes ministrs Krištopana kungs atbildē, kura domāta Priekules pilsētas domes priekšsēdētājam Maslovska kungam (citēju): “Satiksmes ministrija katru mēnesi pārskaita Liepājas rajonam vidēji 11 850 latus nerentablo autobusu reisu dotācijai. ” Tātad bija komisija, kuras sastāvs bija ļoti ietekmīgs, tajā bija Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktors Jānis Veidemanis, valsts akciju sabiedrības “Latvijas autoceļi” Uzturēšanas plānošanas daļas vadītājs Vladislavs Nartišs, Satiksmes ministrijas Pasažieru pārvadāšanas departamenta direktors Andrians Ļublins, valsts akciju sabiedrības “Latvijas autoceļi” direkcijas Liepājas nodaļas vadītājs Armands Kronlaks, no “Kurzemes ceļi” - Edgars Zvirbulis, Liepājas rajona padomes priekšsēdētājs Indulis Ozoliņš un šī rajona vadītāji. Un ko viņi saka? Lai nodrošinātu autobusu satiksmi pēc jaunā kustības grafika, nepieciešamas katru mēnesi 3500 latu dotācijas mēnesī plus papildus 100 000 latu ziemas sezonā, plus nepieciešami līdzekļi - vēl 100 000 latu - tādām līnijām kā Tadaiķi-Māķi, Bunka-Paplaka, tātad kopā iznāk gandrīz 400 000 latu dotācijas plus vēl miljons latu uz trijiem gadiem ceļu salabošanai. Tātad autobusu pārvadājumi tiek dotēti katru gadu ar 700 000 latu. Šodien dzelzceļa dotācija šajā posmā prasa tikai nedaudz mazāk par 400 000. Tātad uz pusi mazāk. Vai tas nav daudz solīts autobusu pārvadājumiem? Jo solīts tiek: uzlabosim autobusu pārvadājumus, noasfaltēsim ceļus, piebrauksim pie katras mājas. Kad tas viss notiks? Jūs, Krištopana kungs, vēl neesat izpildījuši to, ko apsolījāt Liepājas-Ventspils līnijas iedzīvotājiem, neesat noasfaltējuši, kā apsolījāt, Liepājas-Ventspils ceļu, un tagad jūs cenšaties iestāstīt, ka visi solījumi tiks izpildīti. Jā, var būt, ka tas kādreiz piepildīsies, bet jūs nepateicāt, kādā gadā tas viss būs. Tāpēc arī Vaiņodes iedzīvotāji jums netic, un viņu prasības ir motivētas un skaidras. Manuprāt, jāpiekrīt Ministru prezidenta Krasta kunga teiktajam, ka līdz šim nepietiekami tiek risināts jautājums par pasažieru pārvadājumiem. Manuprāt, šobrīd valsts akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” atbildīgie darbinieki nevēlas risināt šo jautājumu. Tāpēc arī vaiņodnieku un priekulnieku prasības ir skaidras: pirmkārt, atjaunot dzelzceļa pasažieru pārvadājumus ceļa posmā Liepāja-Vaiņode, izmantojot lētāku un ekonomiskāku dzelzceļa satiksmes līdzekli, tādu kā automotrisas vai trīsvagonu dīzeļvilcienu; otrkārt, prasīt Latvijas valdībai izskatīt dzelzceļa pasažieru pārvadājumu dotācijas 1998. gadam un iekļaut tās 1998. gada budžetā; treškārt, atbalstīt lietuviešu priekšlikumu kopīgiem spēkiem uzturēt dzelzceļa posmu Mažeiķi-Klaipēda ar pieturas vietām Vaiņodē un Priekulē. Paldies par uzmanību.".
- 1997_09_03_a-seq12 language "lv".
- 1997_09_03_a-seq12 speaker Janis_Kazaks-1948.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q822919.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q211.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q37.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q212.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q184.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q3154693.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q179830.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q43048.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q5244326.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q327094.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q776965.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q134712.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q768416.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q203675.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q19896848.
- 1997_09_03_a-seq12 mentions Q16357205.