Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_09_03_a-seq10> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 1997_09_03_a-seq10 type Speech.
- 1997_09_03_a-seq10 number "10".
- 1997_09_03_a-seq10 date "1997-09-03".
- 1997_09_03_a-seq10 isPartOf 1997_09_03_a.
- 1997_09_03_a-seq10 spokenAs 25.
- 1997_09_03_a-seq10 spokenText "Godātais Prezidij! Godātie kolēģi! Liels paldies Krištopana kungam par izziņas materiālu, par šo ziņojumu, ko mēs dzirdējām šeit, kā arī par materiāliem, ko esam saņēmuši frakcijās. Bet tomēr es gribētu iepazīstināt ar dažiem izvilkumiem no vēstules, kuru Liepājas pilsētas dome nosūtījusi Satiksmes ministrijai, kā arī “Latvijas dzelzceļam”. Tātad citēju: “Akciju sabiedrībai “Latvijas dzelzceļš”. Lēmums par pasažieru satiksmes dzelzceļa līnijas “Liepāja-Vaiņode” slēgšanu ar šā gada 19. augustu ir izraisījis vietējo iedzīvotāju protestu. Pasažieru pārvadājumu slēgšana šajā dzelzceļa līnijā nav tikai atsevišķu Liepājas rajona pagastu iedzīvotāju problēma, bet tā būtiski var ietekmēt visu Lejaskurzemes rajonu attīstības perspektīvu. Lēmums - aizstāt dzelzceļa pārvadājumus ar nerentablu sabiedrisko autoceļu maršrutu paplašināšanu - rada pamatotas bažas. Izvērtējot ar pasažieru satiksmes slēgšanu dzelzceļa līnijā “Liepāja-Vaiņode” saistītos apstākļus to kopsakarībās, rodas pamatotas bažas par dzelzceļa infrastruktūras elektrosignalizācijas, sliežu un citu vērtību saglabāšanu. Vai šāds lēmums spēs pasargāt šobrīd darbotiesspējīgu infrastruktūru? Vai neatgriezīsies izlaupīšana? “Latvijas dzelzceļa” investīcijas programma laika posmā no 1990. gada līdz 2010. gadam liecina par pretējo. Investīciju līnija “Liepāja-Vaiņode” un “Liepāja-Jelgava” nav paredzēta. Savukārt dokuments par Latvijas dzelzceļa tīkla attīstības stratēģiju, ievērojot ostu attīstību, nerada pārliecību, ka tajā ir ņemta vērā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas izveide šā gada martā un no tā izrietošās paredzamās būtiskās izmaiņas Liepājas reģiona attīstībā, kura stratēģijas novērtēšanā mēs šodien nedrīkstam kļūdīties. Kravu apgrozījuma pieaugumi Liepājas ostā ir vērā ņemams fakts. Dzelzceļa atzars “Liepāja-Vaiņode” ir stratēģiski svarīgs gan Liepājas pilsētai, gan Latvijas valstij. Ja mums blakus ir Kaļiņingradas osta, tad tikai mūsu ziņā ir saglabāt šo dzelzceļa līniju kā starpvalstu tranzīta maģistrāles būtisku sastāvdaļu. ” Tādēļ arī es atbalstu Liepājas domi un uzskatu, ka pasažieru satiksmes dzelzceļa līnijas “Liepāja-Vaiņode” slēgšana ir pārsteidzīga un lūdzu rast iespēju pasažieru satiksmi atjaunot vismaz līdz šā gada beigām, lai mums tiešām būtu iespēja pieņemt šo Dzelzceļa likumu, par kuru jau ministrs runāja, un iedziļināties šajā jautājumā dziļāk. Paldies par uzmanību.".
- 1997_09_03_a-seq10 language "lv".
- 1997_09_03_a-seq10 speaker Aristids_Lambergs-1934.
- 1997_09_03_a-seq10 mentions Q211.
- 1997_09_03_a-seq10 mentions Q3154693.
- 1997_09_03_a-seq10 mentions Q179830.
- 1997_09_03_a-seq10 mentions Q5244326.
- 1997_09_03_a-seq10 mentions Q327094.
- 1997_09_03_a-seq10 mentions Q1829.
- 1997_09_03_a-seq10 mentions Q25553875.