Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_05_15-seq130> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 1997_05_15-seq130 type Speech.
- 1997_05_15-seq130 number "130".
- 1997_05_15-seq130 date "1997-05-15".
- 1997_05_15-seq130 isPartOf 1997_05_15.
- 1997_05_15-seq130 spokenAs 84.
- 1997_05_15-seq130 spokenText "Cienījamie kolēģi! Es gribu arī atzīmēt, ka šodien ir 15. maijs un kārtējā gadadiena pēc valsts apvērsuma. Ja mēs izvērtējam visu to, kas notiek mums apkārt un arī šajā parlamentā, tad jāatzīst, ka mums netiešs valsts apvērsums noticis jau vismaz pusotru gadu atpakaļ, kad tika izveidota šī Sadarbības padome. Šeit var gari diskutēt par to, vai ir labs vai slikts likums, bet visi lēmumi, kuri tiek pieņemti Sadarbības padomē, pēc tam šeit tiek arī īstenoti neatkarīgi no deputātu viedokļa. Ļoti daudzi likumprojekti... es atvainojos, Ministru kabineta noteikumi ar likuma spēku, kuri tiek pieņemti Satversmes 81. panta kārtībā, ir pieņemti, pārkāpjot Satversmi. Neskatoties uz to, mēs par to balsojam. Pavisam nesen, kad tika atklāta pavasara sesija, mēs nobalsojām arī par izmaiņām likumā "Par Aizsardzības spēkiem", kā rezultātā tika izveidota militārā policija. Tas notika, neskatoties uz to, ka pret šiem grozījumiem iestājās visi Aizsardzības un iekšlietu komisijas locekļi, bet tā kā bija lēmums, kurš tika pieņemts Sadarbības padomē, kuru ļoti trāpīgi raksturoja Valdmaņa kungs - un es viņam varu absolūti pievienoties -, tad arī parlaments nobalsoja, ka šis likums stājas spēkā. Satversmes 81. pantā ir viena norma, kura paredz neatliekamo vajadzību. Diemžēl neviens no ministriem vai premjers nekad nav nācis šeit tribīnē un sniedzis šo pamatojumu. Tādu pamatojumu es neesmu dzirdējis, lai gan Kārtības ruļļa 83. pants paredz, ka pēc tam, kad Satversmes 81. panta kārtībā pieņemtie noteikumi ir iesniegti Prezidijā, pēc Prezidija ziņojuma ir atklājamas debates, kurās vārdu vispirms dod Ministru kabineta pārstāvim. Diemžēl jāatzīmē, ka mūsu Prezidijs neievēro šā Kārtības ruļļa noteikumus, jo neviens no Ministru kabineta pārstāvjiem ne reizi nav sācis likumprojekta izskatīšanu ar to, ka viņš pamato nepieciešamību pieņemt šo likumprojektu. Es esmu gandarīts, ka lielākā daļa deputātu uzskata, ka Satversmes 81. pants vispār nav vajadzīgs. To deklarē gan pozīcijas pārstāvji, gan opozīcijas pārstāvji. Bet varbūt mēs arī beidzot vismaz panāksim un vienosimies, un pieņemsim grozījumus Satversmē, kur tās 81. pants vispār tiks likvidēts kā rudiments? Jāatzīmē, ka, sastopoties ar tiem Ministru kabineta noteikumiem, kuriem ir likuma spēks un kurus izskata Aizsardzības un iekšlietu komisija, lielākā daļa viņu tiek pārveidota līdz nepazīšanai. Ministru kabinets tā vietā, lai aktīvi sadarbotos ar parlamentu un iesniegtu priekšlikumus otrajam un trešajam lasījumam, pastāvīgi groza Kriminālkodeksu, Kriminālprocesa kodeksu vai jebkuras citas likumu saistības ar drošības iestādēm, nepainteresējoties, kādā stadijā tiek izskatīti attiecīgie likumprojekti. Tātad šie likumi ir "atvērti", bet priekšlikumus no Ministru kabineta mēs nekādi nevaram sagaidīt. Tādā veidā Ministru kabinets rada iespaidu, ka valdība ir tā labā, kura ļoti rūpējas par tautu, steidzas pieņemt lēmumus, likumprojektus, bet parlaments ir tas sliktais, kurš šos likumprojektus visu laiku neizskata un noraida, kaut gan principā lietas būtība ir absolūti ačgārna. Izejot no visa iepriekš minētā, es aicinu deputātus neatbalstīt Leiškalna kunga priekšlikumus un vienoties kopējā lēmuma projektā par to, ka 81. pants no Satversmes ir jāsvītro. Paldies.".
- 1997_05_15-seq130 language "lv".
- 1997_05_15-seq130 speaker Janis_Adamsons-1956.
- 1997_05_15-seq130 mentions Q4119766.