Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/1997_03_24-seq30> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 1997_03_24-seq30 type Speech.
- 1997_03_24-seq30 number "30".
- 1997_03_24-seq30 date "1997-03-24".
- 1997_03_24-seq30 isPartOf 1997_03_24.
- 1997_03_24-seq30 spokenAs 29.
- 1997_03_24-seq30 spokenText "Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Cienījamie kolēģi! Šo jautājumu var apskatīt no vairākiem aspektiem. Vispirms - no izglītības aspekta. Jebkurš jautājums ir jārisina profesionāli - un it īpaši tajās specifiskajās nozarēs, kuras sava satura dēļ patiesi ir specifiskas un prasa īpašas zināšanas. Ar izglītību nav jālielās, otram nav jāpārmet, ja tādu vai citādu iemeslu dēļ viņš nav varējis to apgūt, bet izglītība vienmēr ir bijusi vainags, kas ir vainagojis spējīgu cilvēku cilvēcisko un profesionālo kvalitāšu izpausmes. Un arī šajā jautājumā. Es nevaru saprast tos deputātus, kas šeit runāja, ka tie cilvēki, kuriem ir jūrniecības izglītība, turklāt augstākā jūrniecības izglītība, kā šeit ir likumā ierakstīts, būtu slikti tā saucamie menedžeri vai uzņēmumu vadītāji, un tā tālāk. Cik es zinu no vēstures, jau kopš Valdemāra laikiem un varbūt vēl pirms tam, latviešu jūrnieki ir bijuši godavīri, redzējuši daudz un pārdzīvojuši daudz, un šajā pasaules aprites skatījumā vienmēr ir palikuši uzticīgi savam Dzintarkrastam. Nesaprotu, kāpēc jau apriori pieņem, ka cilvēks ar augstāko jūrniecības izglītību būs nespējīgs un pat negodīgs, kā te viens no kolēģiem izteicās. Tas ir absolūti nepieņemami. Es domāju, ka šī izglītība ir tikai pamats, gluži tāpat kā lasītmācētājam tie ir alfabēta burti, tā ir ābece, un mums ir pietiekami daudzi jūrniecības lietas zinoši cilvēki ar divām izglītībām, pietiekami daudzi, kas jau tagad mācās dažādās menedžeru gudrībās, tanī skaitā arī tādi, kas to dara augstskolu līmenī. Nevienam nav liegts iegūt otru augstāko izglītību. Kā jau teicu, tā šodien ir masveida parādība, ka cilvēks, ieguvis savu pamatizglītību, savu pamatspecialitāti (es ar to saprotu šajā gadījumā augstāko jūrniecības izglītību), labprāt un ar lielu interesi apgūst vēl arī citas zinības. Bez tam ir arī otrs aspekts. Šo priekšlikumu, ka ostas pārvaldniekam ir nepieciešama augstākā jūrniecības izglītība, mēs ierakstījām savā likumā un pieņēmām ne jau kāda nekompetenta cilvēka ieteikuma rezultātā. Šo priekšlikumu iesniedza bijušais zvejniecības ministrs, kurš to lietu bija pārdomājis kopīgi ar savas nozares speciālistiem. Es domāju, ka šie vīri daudzmaz saprot kaut ko no jūrniecības, vismaz vairāk nekā mēs šeit, tas simts, varbūt tie 99, kas šeit zālē sēd, un mums nav iemesla neticēt šiem vīriem, kas ir vagojuši jūras. Treškārt, ja reiz mēs esam kādu likumu pieņēmuši un tagad taisāmies viņu revidēt, - te viens otrs izsakās, ka tas būtu revidējams -, tad jājautā: vai tad mēs nebijām pie skaidra prāta, kad toreiz trīs lasījumos to likumu pieņēmām? Es domāju, ka mēs toreiz bijām tikpat skaidrā, cik šodien. Tad kāpēc šodien - pēc dažām nedēļām vai mēneša - mums ir jānoliedz sava iepriekš kolektīvi izteiktā griba? Kāpēc? Tikai tādēļ, ka ir tēvišķs mājiens, ka, lūk toreiz tas simtnieks tur kļūdījās. Nē, mēs nekļūdījāmies toreiz nobalsodami! Vismaz es toreiz balsoju par to. Un es nemainu savus uzskatus kā pastalu pāri dažu nedēļu vai mēnešu laikā atkarībā no tā, kurš man pliķēs vai nepliķēs pa plecu. Es ceru,vīri un arī dāmas, ka jūs paliksit pie saviem iepriekšējiem uzskatiem. Un es aicinu atstāt likumu tādu, kāds viņš bija, un noraidīt šo ieteikto labojumu. Paldies par uzmanību.".
- 1997_03_24-seq30 language "lv".
- 1997_03_24-seq30 speaker Imants_Liepa-1937.